Iva Marušić 17.10.2023. Fashion

Hrvatski brend Iliya predstavio nove jakne, a povodom toga razgovarali smo s dizajnericom Enom Čuček

Na hrvatskoj modnoj sceni često se pojavljuju nova dizajnerska imena koja nas oduševe pristupom kreiranju, izradi i visokoj kvaliteti proizvoda. Iako je Ena Čuček ime koje je u hrvatskoj modi poznato još od samog početka njezine manekenke karijere, koju je gradila glavnim prijestolnicama industrije – Parizu, New Yorku, Milanu i Londonu, ovog je puta u fokusu njezina dizajnerska karijera. Naime, ova je dizajnerica tijekom mnogih modnih snimanja poželjela biti u nekoj drugoj ulozi od one modela. Zanimala ju je posebno art direkcija i uživala je u promatranju i osmišljavanju moodboarda za svako snimanje u čijoj se glavnoj ulozi našla.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ena Čuček (@enacucek)

Zainteresiranost prema modi, htjela je povezati s drugom ljubavi iz ranih dana – umjetnošću. Nakon iskustva u modelingu vratila se u Zagreb u kojem je diplomirala na Akademiji likovnih umjetnosti i Studiju dizajna. Prirodno je bilo da nakon završenog fakulteta krene u smjeru koji će spojiti njezine dvije ljubavi i upravo je uspjela u brendu ILIYA, koji je predstavila prije godinu dana. Prvi proizvod bili su svileni šalovi s ručno oslikanim printom za koji je sama zaslužna.

A nedavno je predstavila svoj novi, drugi po redu proizvod, kao i kampanju za taj novitet, pa smo ovu kreativnu Zagrepčanku odlučili privesti na razgovor. Riječ je o dva modela jakni koje su idealan odabir za jesenske dane, a ova je mlada umjetnica i dizajnerica to i prepoznala. Jakne su u potpunosti izrađene u Hrvatskoj, od materijala iz Italije i gumbiju koje je nabavila u Parizu. U boxy obliku, uz naglašen ovratnik, raglan rukave i velike četvrtaste prednje džepove, jakne su predstavljene u kožnatoj i pamučnoj varijanti koja je ukrašena printom koji je kreativka sama stvorila. Čuček nam je u nastavku otkrila sve o novitetu svojeg brenda, kako je izgledao proces kreiranja jakni te koji su joj planovi za budućnost.

MagMe: Bavila si se manekenstvom dugi niz godina, pratila si modnu industriju iz prve ruke, kasnije si se okrenula umjetnosti. Kako je došlo do ideje razvijanja vlastitog brenda?

Ena Čuček: Ideja je došla sasvim prirodno. Uz rad i iskustvo u modnoj industriji, koje je bilo vrlo inspirativno, pa do razvijanja u umjetničkom i dizajnerskom smjeru, sve se na kraju spojilo u jednu ideju.

MagMe: Što stoji iza imena ILIYA?

EČ: Ideja za ime ILIYA je nastala vrlo spontano. U vrijeme kad sam bila usred procesa osmišljavanja naziv brenda, čula sam za dječje ime Iliya. Na prvu mi se svidjelo ime, a kasnije sam shvatila da bih mogla tako nazvati cijeli projekt i da naziv jako pristaje čitavoj viziji.

MagMe: Nakon svilenih šalova, prošlog si tjedna predstavila novi proizvod – kako to da si se odlučila da to bude jakna?

EČ: Jakne su mi se činile kao super korak nakon šalova koji su delikatni i poletni – kao svojevrsni kontrast, ali i ozbiljniji komad. Volim ih nositi i kombinirati uz ostatak garderobe, a i djeluju kao akcent na cjelokupan dojam.

MagMe: Predstavila si dvije jakne, modele “Caramel” i “Hibiscus”, koje su istih krojeva, no različitih materijala. Reci nam nešto o tome.

EČ: Jakne su istog kroja, ali su u materijalu, izradi i dojmu kompletno različite, što je i bila ideja. Jakna “Caramel” je izrađena od 100-postotne kozje kože iz Italije i šivana je u Hrvatskoj u suradnji s vrhunskim stručnjacima specijaliziranim za kožu. Jakna “Hibiscus” je, pak, napravljena od 100-postotnog pamuka i također je proizvedena kod nas. Poseban naglasak su gumbi na jaknama koje sam dugo tražila kako bi se uklopili u viziju. Na kraju smo ih pronašli u Parizu kod žene koja je specijalizirana isključivo za njih. Tako kožnata jakna ima zakrivljene smeđe bakelitne gumbe, dok su na traper jakni bijeli, sjajni mother of pearl gumbi. 

MagMe: Na jednoj od jakni prepoznatljiv je tvoj umjetnički rad, oslikavanje materijala koje si prvotno predstavila kroz šalove. Kako izgleda proces prenošenja oslikavanja na print materijala?

EČ: Uvijek sve započinje s eksperimentima na papiru na kojem istražujem smjer, nijanse i sam uzorak kakav bi mogao biti. Tako najbolje mogu shvatiti kakav vizual želim dobiti i to mi se ujedno čini kao najiskreniji način izrade. Kasnije sve šaljem u proizvodnju svojim suradnicima za print na materijal.

MagMe: Kako je izgledao proces od osmišljavanja do kreiranja jakne – što su bili najveći izazovi s kojima si se susrela u tom procesu s obzirom na to da se radi o kompleksnijem komadu od šala?

EČ: Izazov je bio u svakom koraku procesa s obzirom na to da se radi o jakni koja je nešto kompliciraniji proizvod s puno detalja. No, najviše bih istaknula izradu kroja kao takvog. Razrađivala sam kroj u suradnji s konstruktoricom koja iza sebe ima veliko iskustvo i zahvaljujući njoj, proces je bio efektivan i siguran. Također bih spomenula izradu od kože koja nosi svoja određena, specifična pravila, ali i samu kožu kao materijal s kojom se nisam prije susretala u kreiranju.

MagMe: Kroz brend prezentiraš i suradnje s drugim umjetnicima iz različitih polja – od fotografije, slikarstva do filmske režije. Ispričaj nam više o viziji “Iliya Projects”.

EČ: Ideja Iliya Projects je povezivanje s različitim umjetnicima u čijem radu vidim poveznicu s vizijom brenda. Važne su mi ovakve kolaboracije jer kako i sama dolazim s umjetničke scene, na jedan način širim krug i produbljujem odnos između novih ljudi i brenda Iliya. Svaka nova suradnja donosi novi pogled na pojedini proizvod iz Iliya kolekcije i jako me veseli svaki put kad vidim krajnji ishod kolaboracije.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ILIYA (@iliya.world)

MagMe: Tko je žena koja nosi ILIYU – kako ju ti zamišljaš?

EČ: Proizvodi brenda su zamišljeni da su za svakoga tko se pronađe u našoj viziji. Ne postoje ograničenja, ali to je svakako osoba koja primjećuje detalje, cijeni ručnu izradu i kreativnost.

MagMe: Nakon šalova i jakni – u kojem će se smjeru ILIYA razvijati – koji su planovi za dalje?

EČ: Trenutačno traje proces razvoga novih proizvoda i ne bih još otkrivala o čemu se točno radi – jedino što mogu reći je da je rijč o accessoriesu!

MagMe: Smatraš li da u Hrvatskoj ima prostora za razvijanje niche brendova poput ILIYE – kakvo je tvoje dosadašnje viđenje industrije?

EČ: Mislim da ljude ovdje veseli vidjeti nešto drugačije i da su otvoreni prema brendovima koji imaju specifičnu notu. Osjećam da postoji interes i znatiželja prema ILIYI od trenutka kad sam ga pokrenula i to me naravno gura naprijed. Niche brendovi ne moraju dolaziti iz velikih metropola da bi bili interesantni publici. Kao primjer bih navela par španjolskih brendova koje i sama pratim: Gimaguas, Gabriel for Sach i Après Ski. Puno manjih brendova dolazi iz neočekivanih lokacija i oni nose drugačiju, svježu perspektivu i upravo to ih čini zanimljivijima.

Predstavljene na službenoj stranici brenda, jakne su dostupne u dvije veličine, S/M i L/XL. Cijena traper jakne je 390 eura, a kožnate 1080 eura i izrađuju se made to order te je za svaku potrebno otprilike tri tjedna da se proizvede.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije kampanje: Ivor Borovečki

Stilistica: Marcela Vrček

Makeup: Sonja Kvesić

Kosa: Ante Pažanin

Model: Mia Pecina Zorko