Latica Martinis 07.01.2025.

Hrvatski arhitekti i dizajneri otkrivaju nam koje trendove ćemo viđati u 2025.

Kako će izgledati prostori u kojima ćemo živjeti, raditi i stvarati u 2025. godini? Kakve ideje oblikuju dizajn interijera, a koje vizije usmjeravaju arhitektonska rješenja naše neposredne budućnosti? Razgovarali smo s 5 hrvatskih stručnjakinja i stručnjaka, arhitekata i dizajnera, kako bismo doznali prema njihovim predviđanjima koji će to trendovi obilježiti interijere i arhitekturu u nadolazećoj godini.

Njihova razmišljanja dala su nam uvid u zanimljive smjerove i promjene koji će oblikovati prostore, od boja, tekstura, kombinacija i materijala do konceptualnih pristupa koji odgovaraju potrebama suvremenog čovjeka. Čega ćemo možda biti lišeni, a što ćemo viđati više, kao i to kako naši domovi mogu postati funkcionalniji, održiviji i ugodniji donosimo vam u nastavku iz prve ruke. 

Nina Soče (Studio Soče), arhitektica

2025. je godina u kojoj dizajn interijera postaje ogledalo identiteta korisnika, spajajući prirodu, tehnologiju i umjetnost u sklad koji odgovara suvremenim potrebama. Jedan od zanimljivijih trendova koji se predviđa ove godine je koncept tihog luksuza (quiet luxury) potekao iz svijeta mode te se prelio u svijet dizajna interijera, stavljajući naglasak na nenametljivu sofisticiranost i visokokvalitetne materijale. S rastućom sviješću o održivosti, korisnici se udaljavaju od namještaja koji ne traje dugo (fast furniture). Stoga, namještaj lokalne proizvodnje, održivi materijali i vintage komadi postaju sve više popularni zbog trajnosti, jedinstvenog karaktera i manjeg utjecaja na okoliš. Još jedan zanimljiv koncept koji dobiva sve veću pozornost u dizajnu interijera je biophilic dizajn – filozofija koja nastoji obnoviti čovjekovu vezu s prirodom integriranjem prirodne svjetlosti, ventilacije i elemenata pejsaža u interijer.

Boje se vraćaju prirodnim i zemljanim tonovima poput maslinasto zelene, terakote, tople smeđe i krem nijansi, koje zamjenjuju hladne sive i monotone palete. Midimalizam – stil između minimalizma i maksimalizma, je stvoren za korisnike koji ne žele gomilu stvari, ali ne zaziru od boje i karaktera. Za one odvažnije, koji teže maksimalizmu, alat za ostvarivanje istog dolazi u obliku bold statement elemenata poput teksturiranih zidova, tapeta i upečatljivih keramičkih pločica kao središnjih točaka interijera. Nadolazeće razdoblje obilježit će interijeri koji postaju nositelji priča, spajajući suvremeni životni stil s prirodnim elementima, stvarajući prostore koji inspiriraju, opuštaju i odražavaju autentičnost vlasnika. 

Mario Prizmić Vurdelja (SOBA), dizajner

Inspirirani Bauhausom, francuskim Art Decoom i talijanskim dizajnom 1970-ih, interijeri u 2025. godini ulaze u novu dimenziju bogatih tekstura i dubine, podižući svakodnevno življenje na novu razinu. Ovi stilovi, često u tamnim i bogatim bojama, donose energiju u prostor koja poziva da se zavalite i uživate. Minimalizam, vječni klasik, i dalje će biti prisutan, ali nadolazeća godina donosi zaokret prema toplijim materijalima. Tonirani drveni elementi sve više preuzimaju glavnu riječ, polako zamjenjujući prirodni hrast i jednostavne sirove materijale. Fokus, vjerujem, nije samo na izgledu, već na cjelokupnom iskustvu kojeg nam interijer prenese prilikom našeg boravka u istom. 

Bouclé tkanina koja nas je osvojila u proteklim godinama ostaje s nama, ali ove godine dobiva pratnju uz zanimljive detalje poput bočnih stolića od kože, ručno puhanog stakla ili čak skulpturalnih formi izrađenih od metala i keramike. Upravo će ti unikatni elementi pričati priču prostora, pod uvjetom da ih koristimo s mjerom. Previše odvažnosti može lako prijeći u kič. Ključni elementi namještaja također doživljavaju transformaciju. Modularne sofe dobivaju na izražajnosti, s fluidnim, zakrivljenim oblicima koji napuštaju predvidljive, kutne forme prošlosti. Ni zidovi neće ostati zanemareni.

Na događanjima poput Salone di Mobile u Milanu i 3 Days of Design u Kopenhagenu već smo vidjeli povratak taktilnih zidnih obloga. Tapete u neutralnim tonovima, izrađene od fine vune ili lana, zamijenit će jednostavne boje na zidovima. Interijeri u 2025. godini postat će poput slojevite torte – svaki sloj dodaje dubinu, teksturu i priču, umjesto da se oslanja na jedan dominantan motiv.

Srećom, neki “trendovi”, nadam se, već su stvar prošlosti – kristalni lusteri, kuhinje s frontama u visokom sjaju, jeftine imitacije prirodnog kamena (posebno mramora), barski stolci sa zlatnom bazom i ojastučenim sjedištem u latte tonovima od sumnjivih materijala, dosadno bijeli zidovi s klišej štukaturama – neka ostanu gdje i pripadaju, u prošlosti. Umjesto toga, neka 2025. godina bude slavlje autentičnosti materijala i kreativnosti kombiniranja istih. Fokusirajmo se na jedinstvene elemente i originalan dizajn, izbjegavajući masovne replike, čak i kad budžet ne dopušta raskoš. Pažljivo birani komadi s jasnom vizijom mogu transformirati svaki prostor u nešto izvanredno i osobno. Neka 2025. bude godina individualnosti, gdje interijeri ne samo da se vide, već i osjećaju – prostor koji odražava osobnost i svrhu. Dizajnirajmo s integritetom i namjerom, stvarajući domove koji inspiriraju i traju.

Anja Gospodnetić (GILD), arhitektica

Smeđa boja, kao što smo već primijetili doživjela je veliki comeback, koja je ujedno i Pantone boja za 2025. Također, viđat ćemo i tamnije boje, kao što su crvena, bordo, pa i crna, posebice u kontekstu keramike u kupaonici i kuhinji. Spomenula bih i kvadratnu keramiku, ali i checker uzorak, bilo na keramici, tapisonu ili uzorak tkanine, tepiha, prekrivača. Zahvatit će nas i intenzivnija uporaba inoxa, ali i keramike kao zidne obloge i obloge namještaja i u nesanitarnim, nemokrim prostorima. Viđat ćemo i reflektirajuće površine, često dodatno tonirane ili trenirane,  skulpturalnu rasvjetu od materijala poput tekstila u svijetlim, bijelim tonovima. Stiže nam i vrijeme dekorativnog furnira, posebno bajcanog, paljenog, koloriranog i furnir od drva neravne strukture ili u nekom uzorku, te comeback tapisona, guma i raznih samoliva kao podnih obloga. 

Možemo očekivati odvažniji pristup uređenju interijera, ne nužno eklektičan ili izbalansiran već gotovo monokromatski s velikim površinama u prevladavajućem tonu. To se odnosi i na kombiniranje boja i odnosa veličina elemenata, kao što su primjerice predimenzionirana stolna i podna rasvjeta, sofa i slično. Stilski prisutna je evokacija 70-ih godina prošlog stoljeća. Nezahvalno je predvidjeti što je potencijalno out u narednom periodu zbog ukusa pojedinaca i razine vizualne kulture našeg okruženja.

Osobno se nadam da će LED-ice, odnosno pretjerana integrirana indirektna LED rasvjeta smanjiti svoju prisutnost, kao i vertikalne drvene letvice, keramika s imitacijom kamena, posebice calacatte, industrijski dizajn u rezidencijalnim prostorima, japandi, wabi-sabi, štukature krivih proporcija, da navedem samo nekoliko.

Luka Bekavac (NON arhitektura), arhitekt

Kvalitetni projekti, kako u arhitekturi tako i u dizajnu interijera, ne oslanjaju se na sezonske estetske smjernice, poput trenutačnih izbora boja ili uzoraka, već se temelje na pažljivom odabiru materijala, visokoj kvaliteti izvedbe i stvarnom razumijevanju potreba korisnika. Na taj način nadilaze prolazne trendove i ostaju relevantni desetljećima. Suvremeni pristup dizajnu interijera sve više naglasak stavlja na održivost. Korištenje prirodnih materijala, obnovljivi izvori energije i ekološki prihvatljiva rješenja postaju standard. Uz to, pametna tehnologija i umjetna inteligencija igraju ključnu ulogu u optimizaciji prostora. Automatizacija sustava, poput rasvjete, grijanja i hlađenja, te precizna kontrola unutarnjih uvjeta, uključujući klimu i vlagu, omogućavaju stvaranje prostora koji su ne samo funkcionalni i ugodni za boravak, već i energetski učinkoviti te ekološki prihvatljivi. 

Fokus bi trebao biti na stvaranju autentičnih prostora koji odražavaju vrijednosti, kulturu i identitet korisnika. Takvi prostori pružaju dugotrajnu društvenu i ekološku vrijednost. Prostor nije samo pozadina svakodnevnog života, već alat za unapređenje kvalitete života kroz održivost, inovaciju i prilagodljivost potrebama korisnika. To je pristup koji nadilazi prolazne estetske preferencije i gradi temelje za održivu i smisleniju budućnost. Vjerojatno je moj odgovor nešto drukčiji od očekivanog, ali vjerujem da kvalitetan dizajn nikada ne izlazi iz mode. Mislim da je važno pričati o takvim projektima – onima koji nas uče kako dizajn može biti trajan, smislen i prilagođen stvarnim potrebama. Uz to, primjeri bezvremenog dizajna uvijek nas iznova inspiriraju. Mnogi projekti, koji su i nakon 50 godina jednako relevantni, nisu se oslanjali na trendove svog vremena, već na druge kvalitete. No, to može biti tema nekog drugog razgovora.

Damjan Geber (Brigada), arhitekt

Dizajn interijera u 2025. godini nastavit će slijediti trendove iz prethodne godine, s dodatnim naglaskom na prirodnost, održivost i personalizaciju prostora. Prirodni materijali poput drva, kamena i recikliranih elemenata bit će ključni, unoseći toplinu i dugovječnost u interijere. Uz to, bioraznolikost će postati još važnija, pa će unutarnji vrtovi i biljke u prostoru osigurati povezanost s prirodom te poticati zdravlje i dobrobit korisnika prostora.

Kopiranje i reinterpretacija trendovskih Pinterest ili Instagram interijera nas još neće napustiti, ali će se u sve većoj mjeri zamjenjivati inovativnim, jedinstvenim dizajnerskim rješenjima u sinergiji suradnje specijaliziranih arhitektonskih studija i educiranih klijenata koji žele prostor prilagođen njima, a ne lajkovima na društvenim mrežama. Topli zemljani tonovi, poput terakote i maslinasto-zelene, polako će zamijeniti neutralne sive i bež nijanse, ali ćemo nadam se vidjeti i sve hrabrije korištenje punih boja stvarajući ugodniju atmosferu i osobniji potpis u prostoru. 

Minimalizam, s naglaskom na funkcionalnost i kvalitetu, zadržat će se kao jedan od vodećih stilova, ali uz dodatak personaliziranih detalja koji prostoru daju karakter. Iako mislim da dekorativni trend koji je prisutan već duže vrijeme u dizajnu te korištenje štukatura, bordura, mramornih uzoraka, tapeta, lukova i okruglih ogledala neće nestati, nadam se da ipak neće biti toliko dominantan jer se kvalitetni prostori mogu stvarati i uporabom modernijeg dizajnerskog izričaja prilagođenog suvremenoj estetici. Integracija tehnologije u dizajn i dalje će rasti s pametnim sustavima koji postaju gotovo nevidljivi te uz pomoć umjetne inteligencije i sve intuitivniji, poput cjelovitih rješenja za osvjetljenje, grijanje i hlađenje ili ozvučenje. S druge strane tehnološkog spektra cijenit će se ručno izrađeni predmeti, poput keramike, tkanih tepiha i unikatnog namještaja, zbog njihove autentičnosti i povezanosti s tradicijom. 

Autentičnost prostora i personalizirani detalji će se istaknuti i dobiti na važnosti, a u sve manjoj će se mjeri interijeri opremati pretjerano korištenim materijalima i komadima namještaja koji su zadnjih godina preplavili posebice hotelske, uredske i ugostiteljske prostore. Kao što je sveprisutni standard u gotovo svim segmentima poslovanja u svijetu, održivost dizajna mora biti vodeći trend koji odražava našu odgovornost i rastuću svijest o utjecaju koji imamo na budućnost naše planete.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Pexels, Dupephotos, Normann Copenhagen press, FermLiving Press, Audo by Anderssen & Voll press, Hay