Hrana koja ublažava mamurluk (ili kako preživjeti dan poslije izlaska)

Posjetite li njujorški bar Employees Only, poznatom po vrhunskim koktelima i velikom izboru alkoholnih pića, pred kraj radnog vremena zazvonit će zvono, a svi će gosti dobiti zdjelicu domaće pileće juhe s rezancima. Iako zvuči neobično nakon svih martijina i gin tonica pojesti vruću juhu, poznato je da određena hrana uspješno sprječava mamurluk ili prevenira njegov nastanak. A u situacijama u kojima popijemo čašicu viška, dobro je znati koja hrana pomaže lakše preživjeti idući dan. Pišite bilješke za idući vikend jer slijede otvorenja barova i restorana, vikendi na moru te sezona svadbi.

PRIJE IZLASKA

Ako planirate izlazak koji uključuje alkohol, to nikako nemojte činiti na prazan želudac. Neke namirnice bolje “upijaju” alkohol, dok druge sadrže važne hranjive sastojke koji mogu djelovati kao tampon za simptome mamurluka, ali ključno da je nešto pojedete. Najbolji obrok bio bi onaj koji sadrži masnoće, ugljikohidrate i proteine. Ta će hrana vašem tijelu omogućiti vitamine i minerale koji su organizmu potrebni, a posebno vitamine B skupine koje alkohol iscrpljuje. Masnoća i proteini usporit će apsorpciju alkohola u krvotok, a preporučljivo je uz svaku čašu alkohola popiti i čašu vode kako biste spriječili dehidraciju. Grčki jogurt, jaja, batat, šparoge, piletina, humus, banana i kvinoja smatraju se najboljim namirnicama prije izlaska. Kruh, tjestenina, slatkiši i gazirana pića ne preporučuju se zbog brze probave zbog čega će se alkohol brže apsorbirati u tijelu.

DAN POSLIJE

Zeleno lisnato povrće

Kelj, špinat, rikula i blitva odlični su izvori vitamina i minerala, vlakana i željeza koji će pomoći tijelu da se resetira. Naravno, pomisao na salatu za doručak ne zvuči najbolje, ali ovo povrće možete dodati u omlet, smoothie ili unaprijed iscijediti u zeleni sok. Zeleno lisnato povrće puno je folne kiseline, vitamina C i vitamina K koji djeluje protuupalno.

Banana, avokado i rajčica

Kalij je važan elektrolit koji (zajedno s natrijem) pomaže tijelu da održi ravnotežu tekućine. Naravno, alkohol će tijelo učiniti dehidriranim, pa jedući hranu s kalijem poput banana, možete nadoknaditi elektrolite koje ste izgubili tijekom izlaska. Banane se lako probavljaju, pa se tijelo neće mučiti nakon konzumacije.

Proteini

Jaja, losos, meso ili orašasti plodovi izvori su proteina, gradivnih elemenata koji su potrebni za oporavak, pogotovo ako osjećate mučninu u želucu. Iako se često spominje masna hrana kao ona koja pomaže, mast će biti bolja prije alkohola jer usporava apsorpciju alkohola. Konzumirati možete i mahunarke i grah jer sadrže magnezij koji pomaže u regulaciji rada živaca i mišića. I piletina i losos bogati su vitaminom B6 koji je prijatelj metabolizmu i pokretač energije u tijelu.

Voda i hrana bogatom vodom

Nakon buđenja najbolje bi bilo popiti što je viševode jer, ako ste pretjerali s alkoholom, organizam je dehidriran. Svježi krastavac, lubenica, celer, tikvica i paprike tijelu će podariti itekako nužnu hidrataciju. Posebno je dobra lubenica,koja će jetri koja pojačano radi pod opterećenjem alkohola, pružiti aminokiseline u kombinaciji s vodom!

Pileća juha

Pileća juha savršeno je jelo nakon mamurluka jer ćete u jednom obroku dobiti proteine dobiti iz piletine, elektrolite iz juhe i lako probavljive ugljikohidrate iz rezanaca – djelovat će poput najboljeg lijeka. Ako ne jedete proteine životinjskog podrijetla, posegnite za juhom od rajčice koja je puna kalija i elektrolita te pomaže ubrzati rad jetre.

Jednostavni ugljikohidrati

Hrana puna ugljikohidrata kao što su krekeri, sendviči, tjestenine su lako probavljivi, a to je točno ono što nam treba u fazi preživljavanja mamurluka. Kruh i jednostavna hrana od bijelog brašna ima veliku količinu natrija, pa osim što jedete nešto probavljivo, dobivate i elektrolite koji su vam potrebni u ovoj fazi.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: @rypure, @jennim, @silpsilkpillowcase, goodfon.com