Hoće li tužba stati na kraj lovu na Hermès Birkin torbe?
Ako volite luksuznu modu i koristite TikTok sigurno ste minimalno jednom naletili na video u kojem neka korisnica otpakirava svoju Hermès Birkin torbu uz prethodno objašnjenje toga u kojem je butiku bila, što je sve prije toga kupila, u kakvom je odnosu s prodajnim predstavnikom brenda i koliko joj je trebalo da ulovi toliko željenu torbu. Ponekad nam se čini da žene u ničemu nisu upornije nego u igranju takozvanog “Hermès gamea” koji rezultira dobivanjem mogućnosti kupnje neke od torbi dostupnih u kvotama kao što su Kelly i Birkin modeli.
Koju to igru igraju? Ukratko, svijetom modnih entuzijasticama, pa i društvenim mrežama, već dulje vrijeme kolaju informacije kako će vam prodajni predstavnik luksuzne francuske kuće brže ponuditi neku od tih, najtraženijih torbica, ako prethodno potrošite određeni budžet u Hermès butiku. Naravno, na to se nadovezuju još brojne informacije i savjeti za koje pojedine korisnice smatraju da su im pomogli pri kupnju poput određene količine novca koje su morale potrošiti, kupnje ready-to-wear komada umjesto asesaora, redovite kupnje u istom butiku, građenja odnosa s prodajnim predstavnikom i slično… Uz to, kolaju i videi onih koje su po prvi put kročile u butik i isti dan dobile ponudu da kupe svoju torbu iz snova.
Postojala li Hermès igra zaista ili ne, to je svakako nešto o čemu se uvijek priča kad se spomenu luksuzne torbe tog brenda. Stoga uopće ne čudi da su one koje su opsjednute tim modelima, opsjednute i istraživanjem svih načina uz pomoć kojih mogu doći do tog luksuznog modnog dodatka – brže, lakše i jeftinije. No, uskoro će svemu tome možda doći kraj.
Iako je dosad, po svjedočanstvima mnogih, vrijedilo pravilo da prvo morate kupiti nekoliko drugih komada brenda kao što su marame, natikače, nakit, dekice i slično, kako biste uspjeli doći do Birkinice, ovih je dana francuska kuća zbog te prakse zaradila tužbu. Naime, Hermès je optužen za antitrust i nepoštenu poslovnu praksu u novoj grupnoj tužbi u Sjedinjenim Američkim Državama koja je usmjerena na nepošten način prodaje Birkin torbi. U tužbi podnesenoj u Kaliforniji, koja se poziva i na propise te države i na one federalne, stoji kako brend navodno provodi “shemu za iskorištavanje tržišne moći” Birkin torbe tako što od zainteresiranih kupaca “zahtijeva da kupe dodatne proizvode prije nego što im se pruži prilika za kupnju” te torbe.
Po onome što se dijeli na društvenim mrežama, to je apsolutno istinito, ali ostaje pitanje je li to samo dezinformacija kojoj Hermès jednostavno nije stao na kraj jer mu povećava profit ili se ipak radi o internoj politici brenda u kojoj se kupci određenih torbi pomno biraju, po tvrdnjama nekih.
Tužitelji Tina Cavalleri i Mark Glinoga uporište za tužbu pronašli su u navodnom kršenju Sherman Acta time što brend “uvjetuje” kupnju drugih komada kako bi kupac dobio mogućnost kupnje Birkin torbe. Time “tjeraju” kupce da potroše određene količine novca samo zbog toga što žele jedan jedini komad tog butika – Hermès Birkin torbu. Tako brend navodno koristi svoju poziciju na tržištu, poželjnost tih torbi, ogromnu potražnju za njima i malu proizvodnju kako bi zaradio i na drugim, ne toliko popularnim kategorijama i proizvodima, a na temelju marketinga i želje za jednim proizvodom.
Osim toga, tužitelji tvrde kako su prodajni predstavnici brenda upućeni da ove torbe, koje u većini slučajeva nisu ni izložene na policama dućana već se drže “skrivenima” kako bi se stvorila dodatna doza mistike i nedostižnosti torbi, pokazuju i nude samo određenim Hermès kupcima koji su to “zaslužili” zbog broja prethodnih kupnji ili količine novca potrošenih na njih.
Osim na slovu propisa svoju tužbu temelje i na vlastitom iskustvu nemogućnosti kupnje torbe i tvrde kako su se našli u situaciju u kojoj se Birkin torba nudila kao mamac ne bi ostvarili prethodne kupovine prije nešto što dođu do one na koju ciljaju. U prilog njihovim tvrdnjama ide i činjenica da to ne koristi samo brendu, već i samim prodajnim predstavnicima koji ostvaraju postotak od prodaje cipela, svilenih marama, nakita, remena i dekoracija za dom, ali ne i za prodaju Birkin torbe.
Društvene mreže, točnije korisnice koje i same pokušavaju kupiti Birkinicu, oduševljene su podnošenjem ove tužbe i potencijalnom prestanku ucjene ovog brenda, a oni koji su i sami osjetili ovu nepravdu mogu se uključiti u ovu tužbu. Međutim, na tužiteljima i dalje ostaje dokazati da Hermès zaista provodi ovu politiku svjesno i namjerno te da su zaposlenici upućeni u ovo nepošteno tržišno natjecanje te ga i sami provode. To će biti jednako teško kao uloviti Birkinicu bez prethodnih kupnji u Hermèsu.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Instagram