GVG Ceramics je hrvatski brend za čijim je šalicama Instagram poludio!
Keramika ili lončarsko umijeće pojavila se još u najranijoj povijesti, u davnom neolitiku. Hrvatska je, također, imali svoj razvojni put u svijetu lončarskog umijeća kroz povijest. Najzanimljiviji podatak koji se može pronaći, istraživajući razvoj ovog obrta i umijeća, je taj da je većina profesionalnih majstorica ovog zanata u Hrvatskoj ženskog spola. Podatak postaje zanimljiviji kada tome pribrojimo činjenicu da je riječ o početku 20. stoljeća kada su građanska prava i prava na rad žena bila u začetku.
Među prvim oblikovateljima uporabne keramike bile su Stella Skopal (1904–92) i Marta Plazzeriano (1904–92). Nakon Drugog svjetskog rata djelovao je prvi naraštaj keramičara školovanih u Školi za primijenjenu umjetnost ili na Akademiji primijenjene umjetnosti u Zagrebu: Koraljka Adum (1920–72), Zlata Radej (1922–2016), Ivan Švertasek (1922–2009), Hanibal Salvaro (r. 1935), Ljerka Njerš (r. 1937), Dora Pezić-Mijatović (r. 1937).
I danas u Hrvatskoj imamo ljubitelje keramike i one koji s ljubavlju prave vlastite, limitrane komade keramičkih proizvoda. Jedan od najpoznatijih brendova je i GVG Ceramics čija je vlasnica Karolina Bumbak.
Karolina Bumbak rodom je iz Pule i ručno izrađuje šalice, tanjure, vaze i slične keramičke predmete u vlastitom stilu i autentičnosti. GVG Ceramics je zaludio Instagram prateći trendi minimalističke interijere ponudom svojih detalja za dom. Najupečatljiviji proizvodi su svakako šalice koje bismo voljeli imati u svim bojama i dezenima kako bi ispijanje kave bilo što udobnije. Bumbak je ponudila šalice inspirirane šezdesetim godinama prošloga stoljeća neobičnog dizajna koje se mogu Ovakve uklopiti u interijere uređene u različitim stilovima, od minimalizma, futurizma ili, pak, industrijskog stila.
Životni put Karoline Bumbak ju je sudbinski vezao s keramikom. Naime, ova umjetnica je inače diplomirani ekonomist, a s lončarskim umijećem se povezala izrađujući na jednom kursu. Tu je počela drugačije razmišljati i odlučiti se na proizvodnju vlastitih keramičkih proizvoda. Suradnje su dolazile i s vremenom se otvarao put ka dopiranju sve veće publike. Bumbak posebno ističe upornost u modeliranju samih proizvoda – od valjanja gline, preko oblikovanja proizvoda do sušenja istog – proces je to koji traje dulje od 10 dana.
Možda zato GVG Ceramics, kao brend, ne preferira rad po narudžbi. Time se ne gubi autentičnost svakog pojedinog proizvoda kao ni stil autorice. Narudžbe bi bile moguće ukoliko ne odstupaju pretjerano od izvornog stila. Još jedna od filozofija brenda je i, ranije spomenuta, limitirana izrada koja je usko povezana s inspiracijom i vremenom potrebnim za izradu. Ponudu brenda možete istražiti na gvgceramics.bigcartel.com.
GVG Ceramics je na Instagramu napravio pravi boom pa nemojte ni vi kasniti u objavama novih kolekcija. Njihove objave na društvenim mrežama možda su skoncentrirane na strano tržište (otkuda je i većina kupaca), ali imajte na umu da ova keramika dolazi iz srca Pule. Iznenadite sebe ili voljenu osobu jedinstvenim poklonom koji će se lako uklopiti u svačiji stil, a opet će se isticati. Ovaj brend predstavlja moćnu priču jednog umijeća i ručnog rada koje je povijesno usko vezano za žene, a Karolina Bumbak nastavlja tu tradiciju i jednu girl power priču.
Fotografije: Instagram