Golden Goose je odustao od prodaje dionica na burzi, a Internet bruji da je to zbog straha od neuspjeha. Nalazi li se brend luksuznih tenisica u krizi?
Tenisice talijanskog brenda Golden Goose jedan su od onih primjeraka koji su doživjeli veliku slavu i koje su htjeli imati svi. Brend je to koji je 2000. godine osnovalo dvoje supružnika, Alessandro Gallo i Francesca Rinaldo. Nedugo zatim, brend koji je u asortimanu imao tenisice, brzo je stekao popularnost zahvaljujući dizajnu koji su obožavale i mlađe generacije, no i osobe srednjih godina. Prepoznatljiv “oštećen” izgled i pomalo “prljava” silueta, ovom su paru tenisica donijeli planetarnu popularnost. Popularnost ovih tenisica u svijetu i dalje raste, a prirodni sljedeći korak za brend, očito je bila ponuda dionica na tržištu s obzirom na to da mu je cilj ojačati kapitalnu strukturu i istovremeno privući dugoročne ulagače.
Jedan od prvih značajnijih uspjeha brenda dogodio se 2016. godine nakon što je tad kompanija koja je imala tek 100 zaposlenika, narasla u globalni fenomen.
Ukratko, Golden Goose tenisice htjeli su imati svi.
A s obzirom na to da se radi o tenisicima, komadu koji inače nije toliko vezan uz riječ luksuz, Golden Goose bio je ustvari, jedan od začetnika luxury sneaker kulture. Naime, za jedan ste par trebali izdvojiti 500 eura, a danas njihova cijena doseže i do 1700 eura. Golden Goose se nadao da će izlazak na burzu, za koji se brend pripremao 10 mjeseci, donijeti više od 600 milijuna američkih dolara. Prema pisanju magazina The Financial Times, čak je sedam banaka stajalo u redu za stvaranje javne ponude, no čini se da od toga ipak neće biti ništa.
Zašto? Pitanje je to koje se postavlja već nekoliko dana među velikim igračima u modnoj industriji. Jedna od dominantnih investicijskih kuća, Invesco, pristala je biti glavni ulagač s obvezom od 100 milijuna dolara. Međutim, prošlog tjedna je vlasnik brenda, kompanija Permira, zaustavila je prodaju dionica brenda na burzi. Ne zna se točan razlog zašto, no vjerojatno se radi o sve većoj političkoj neizvjesnosti u Europi i nedavno održanim izborima za Europski parlament na kojem su krajnje desničarke skupine postigle značajne rezultate.
Takvi su rezultati potaknuli i odluku francuskog predsjednika Emmanuela Macrona koji je raspisao prijevremene parlamentarne izbore i uzrokovao pad cijena dionica francuskih luksuznih marki, jer je paralelno s time zazvonila uzbuna u europskom sektoru luksuza. Iz brenda Golden Goose objavili su da će o odluci prodaje dionica na burzi ponovno razmišljati u budućnosti, s obzirom na to da su očito rezultati izbora za Europski parlament posebno utjecali na sektor luskuza.
No, unatoč objavi brenda da se povukao s burze zbog lošeg političkog stanja u Europi, pojedini bankari i novinari tvrde da se samo stvorio neposteći hype i da možda zapravo od početka nije ni postojao pravi interes ulagača. Stoga, sad kompanija mora čekati mjeseci da bi ponovno mogla izaći s dionicama na tržište te da utihnu komentari koji tvrde da bi doživjeli neuspjeh.
Modna industrija danas je jedna od najvećih proizvodnih industrija. Porast broja brendova, njihove dominacije u svijetu prodaje odjeće i modnih dodataka i sve više rastućih trendova u modnoj industriji rezultiraju konstantnim rastom industrije. Velik broj brendova, koji živi slavu poput ovog talijanskog, u konačnici se odlučuje na prodaju konglomeratima poput francuskih LVMH-a i Keringa, grupacijama koje pod sobom imaju brojne eminentne i luksuzne brendove.
Međutim, tržište je ipak pokazalo da je za brend Golden Goose prodaja dionica bolja opcija te se za to pripremao gotovo godinu dana, da bi na kraju odustao. Koliko god tvrdili da je to zbog političke situacije u Europi, takav nenadani potez, jasan je pokazatelj i potencijalnim investitorima da nije riječ o stabilnom brendu te, u končanici, onom u koji žele uložiti te koji se potencijalno bori i s internim problemima.
Teško je sa sigurnošću zaključiti što je doveo do ovakve odluke, no sama činjenica da se rijetko ovakva odluka donosi tako nasprasno ukazuje na to da postoji i još neki razlog. A koji, saznat ćemo tijekom sljedećih mjeseci. Do tad valja pričekati i vidjeti kako će se kretati prodaja ovih luksuznih tenisica, koje u konačnici, možda i neće više biti znak luksuza. Je li ovo zaista početak kraja toliko omiljenog brenda?
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Instagram, Pinterest