Fenomen generacije Z
Svako vrijeme ima svoje boje, a svaka generacija sada ima i svoj naziv. Od generacije Y preko Millennialsa dolazimo do perioda generacije Z, posljednje generacije „klinaca“ koji danas nameću trendove. Demografski u generaciju Z spadaju svi rođeni nakon 1995., pa tako danas najstariji pripadnici te generacije imaju tek 21 godinu, no njihova kupovna moć prelazi 44 milijarde dolara.
Prema istraživanjima marketinške agencije Interactions, u 2016. godini čak 70% roditelja se prilikom kupovnih odluka vezanih za hranu, namještaj i obuću obraća pripadnicima generacije Z.
Iako se trend Millennialsa tek počeo primjećivati te se brendovi okreću targetiranju upravo te skupine, treba uzeti u obzir da je vrijeme u kojem živimo iznimo brzo- trendovi i dostignuća prečesto se mijenjaju te se ponekad fokus ciljne skupine premjesti prekasno. Millennialsi su generacijski jako blizu generaciji Z (svega nekoliko godina razlike kod mlađih pripadnika Millennialsa), te imaju mnoge sličnosti u preferencijama i lojalnosti brendu, no razlike su ipak ključne.
Pripadnici generacije Z su „digitalni urođenici“, oduvijek su upoznati s modernim tehnologijama te im je kupovina putem interneta najprirodnija stvar, dok su Millenialsi prije iPhonea koristili mobitel s tipkama i svjedočili su razvoju interneta tako da nisu od malih nogu navikutni na sve blagodati umreženosti. Generacija Z preferira Snapchat i Instagram dok Millenialsi više vremena provode na Facebooku.
Poznati pripadnici generacije Z su Willow i Jaden Smith, Lily-Rose Depp, Lottie Moss i Kaia Gerber, a modna kuća Dolce&Gabbana jasno je na svojim posljednjim revijama dala do znanja da su upravo pripadnici te generacije oni koji će najbolje prezentirati njihovu kolekciju. Djeca slavnih savršeno se uklapaju u ovaj profil, te je baš na njima fokus. Generacija Z tek dolazi na scenu u punom smislu riječi, te se procjenjuje da bi do 2020. trebala zauzimati oko 40% ukupne kupovne moći.
Iako ova generacija provodi 74% svog slobodnog vremena online, i dalje preferiraju kupovinu u dućanima zbog iskustva koje s tim dolazi. Dapače, bilo kakva smetnja ili error u aplikaciji natjerat će većinu pripadnika ove generacije da se samo prebace na drugu aplikaciju.
Ovoj generaciji je više nego ikad do sada bitna osvještenost brenda, a ne samo proizvod koji kupuju. Prednost imaju brendovi sa socijalnom i ekološkom osvještenošću kao i brendovi koji imaju pozadinsku priču- bitniji je kolektiv od autoriteta. Tako je jedan od omiljenih brendova nove generacije Vetements pod palicom Demna Gvasalie i njegovog dizajnerskog tima.
MagMe Tip: Pripadnici generacije Z su mladi, točno znaju što žele pa su tako trendovi poput personalizacije brendova, o kojima smo već pisali, nešto na što su oni slabi. Ukoliko kupujete poklon pripadniku ove generacije, velike su šanse da ih nećete uspjeti oduševiti i sva istraživanja pokazuju da je poklon bon savršen poklon nove generacije.