Dina Dončević 05.11.2021.

Chanel povisio cijene torbica po treći put ove godine

Prije nekoliko dana najavljeno je da će francuska modna kuća Chanel povisiti cijene klasičnih, svima omiljenih Flap modela, a sada imamo i njihove cijene. Ovo povećanje ne bi bilo čudno – s obzirom da tim modelima iz godine u godinu cijena samo raste, da nije riječ o trećem povećanju cijena u ovoj godini (prvo je bilo u siječnju, a drugo u srpnju), koje je nastavljeno na dva povećanja prošle godine. Dakle, cijena Chanel torbica raste strelovitom brzinom.

Nedavno smo pisali o tome kako su pojedine dizajnerske torbice prava investicija, a Chanel Flap i 2.55 modeli su sada postali predobra investicija jer im se ovog puta, baš kao i prošlog, cijena povisila za čak 9 do 16 posto. Što znači da, da ste krajem prošle godine ili početkom ove godine kupili jednu od ikoničnih Chanel torbica, sada bi ste na prodaji istih mogli i zaraditi na re-sale tržištu, bez obzira na to što je nošena jer je praktički kao nova.

Cijene pojedinih Chanel modela, točnije Jumbo i Maxi, tako su se približile iznosima koji se izdvajaju za neke Hermès torbice kao što je Birkin 25. Time je Chanel dao do znanja da su jednako ekskluzivni kao konkurentska francuska modna kuća, iako se, primjerice, u Hermèsov butiku ne možete ušetati i samo kupiti “birkinicu”, kao što je slučaj sa Chanel Flap Jumbo i Maxi torbama.

Tako se od studenog Chanel Classic Mini Rectangular Flap može kupiti po cijeni od 5 tisuća američkih dolara umjesto 4.4 tisuće (povećanje od 13,6 posto), Chanel Classic Small Flap za 8,2 tisuće dolara umjesto 7,1 tisuće (povećanje od 15,5 posto), Medium Flap za 8,8 tisuća umjesto 7,8 tisuća (povećanje od 12,9 posto), Jumbo Flap za 9,5 umjesto 8,5 tisuća (11,8 posto veća cijena) te Maxi za vrtoglavih 10 tisuća dolara naspram 9,2 tisuće što čini povećanje od 8,7 posto.

Osim dodatnog osjećaja ekskluzivnosti potaknutog povećanjem cijena, iz Chanela su izjavili kako je ono opravdano i zbog povećanih troškova proizvodnje te cijene sirovog materijala, ali i fluktuacije u tečaju između valuta. Jedan od poteza koji je Chanel također povukao ove godine je i ograničavanje broja istog modela koje jedan kupac godišnje može kupiti. Razlog tomu je bujanja re-sale tržišta: Chanel torbice toliko dobro drže cijene da se na njima može i višestruko zaraditi, ali i činjenice da “chanelica” – baš zbog toga – ima posvuda. Slične kvote kupnje ima i Hermès, ali i Rolex, pa je jasno u koju se skupinu Chanel ovim povećanjem cijena želi svrstati.

Chanel se bori da zadrži teško zarađenu auru ekskluzivnosti i ovime zadanje udarac re-sale tržištu na kojem ne može kontrolirati cijenu, kvalitetu, stanje i uvjete prodaje torbica koje nose njihov brending. Uz to, produžili su jamstvo za torbice s jedne na pet godina, za one koji svoje Chanel torbice kupe u butiku te najavili program “Chanel Restoring Care” u sklopu kojeg popravljaju i uređuju njihove kožnate proizvode. A sve ovo, kako bi privukli kupce u svoje butike da kupe nove Chanel torbice, bez obzira na njihovu cijenu. Chanel tako ide utabanim putem Hermèsa, a hoće li njihova strategija upaliti, pokazat će brojke prodaje. S obzirom na stanje na luksuznom tržištu, vjerujemo da neće razočarati.

Fotografije: Instagram