Dina Dončević 06.10.2021.

Chanel modni vremeplov odveo nas je u najbolji dio devedesetih!

Završetak pariškog Tjedna mode već je tradicionalno rezerviran za reviju francuske modne kuće Chanel, a ovog je puta on zaista bio maestralan i zaslužio stajaće ovacije publike koja je reviju pratila uživo. Naime, kreativna direktorica Virginie Viard, ukrcala nas je u Chanel modni vremeplov i odvela nas u po nekima najbolju eru mode, eru supermodela devedesetih.

Kolekcija za proljeće/ljeto 2022. predstavljena je na pisti okruženoj fotografijama, kao nekoć kada su blicevi fotoaparata bljeskali u modele dok su hodali na reviji. Manekenke su, pak, imale jedinstveni priliku lelujati po pisti, vrtiti se, zabacivati kosu, pa čak i plesati, drugim riječima zabavljati se i pokazati svoju osobnost, a ne samo predstavljati hodajuće vješalice za odjeću.

Upravo je revival 90-ih godina prošlog stoljeća bila glavna misao vodilja Viard, u pripremi showa, ali i same ready-to-wear kolekcije i modnih dodataka koja je izazvala salve oduševljenja modnih insajdera. Sve je to bilo začinjeno pjesmom koja je obilježila tu slavnu modnu eru – “Freedom”, Georgea Michaela, u cover verziji.

Velika promjena je bila i činjenica da revija nije održana u Grand Palaisu, koji se renovira, već u modernom prostoru koji je nagnao Viard da napravi zaokret od standardnih Chanel revija. Važnu ulogu, uz manekenke i odjeću koja je bila u fokusu, imali su i fotografi – ikona kuće Karl Lagerfeld bio je strastveni ljubitelj fotografije i poznat po tome da je Chanelove kampanje sam snimao. S time na umu je Viard na reviju pozvala četu fotografa, a pozadinu piste (kao i pozivnicu na reviju) ukrašavala je crno-bijela autoportret fotografija manekenke Vivienne Rohner.

Emociju je, dakle, kreativna direktorica kuće uspjela pobuditi svim nostalgičarima, ali odjećom je oduševila i one koji se možda nisu ni rodili u devedesetima. Predstavljeno je nekoliko verzija jednodijelnih kupaćih kostima, jednostavnog dizajn, u bijeloj ili zlatnoj boji s crnim porubom. Pistom su prošetale i mini haljine od tvida, kompleti od trapera i kože te pletene jakne, kratke hlačice i kombinenozi izrađeni u jarkim bojama. Komadi, odnosno mini haljine u stilu 60-ih, jakne i kostimi, bili su prekriveni i printom prugica, monograma u različitim verzijama te predimenzioniranih krila leptira – uzorak koji je bio otisnut na večernjim komadima od crnog šifona koji su zatvorili reviju.

Kad su cipele u pitanju, dizajnerica nije mogla odoljeti Mary-Jane modelima, ali na pisti smo mogli vidjeti i jednostavne lakirane natikače s dva remenčića s neobičnom potpeticom te lakirane špic salonke.

Što se torbica tiče, dominirala je silueta – modeli su ili bili smanjeni do mini verzija ili su, pak, bili oversized i izvedeni od meke, glatke kože u ružičastoj, bijeloj i crnoj boji. Detalj koji nas je definitivno osvojio i dao novo ruho klasičnim Chanel torbicama bile su karike zlatnog sjaja koje i inače krase remenje torbica, ali su sad predstavljene u uvećanim dimenzijama. Fantastičan Chanel show evocirao je devedesete, ali i udahnuo neki novi život u francusku modnu kuću, zbog kojeg željno iščekujemo i nove komade koje će Viard kreirati. Sve lookove možete pogledati u galeriji ispod.

Fotografije: Chanel Pressroom