Brendovi vs. influenceri: Bitka za moć u modnom svijetu

Modni svijet je stoljećima bio žarište neprestanih promjena i evolucija, no s dolaskom digitalne ere i pojave influencera, dinamika moći između brendova i pojedinaca doživjela je značajne preokrete. Današnji trendovi nisu samo rezultat kreativnosti dizajnera, već i složene igre između brendova i influencera koji ih promoviraju.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Negin Mirsalehi (@negin_mirsalehi)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tamara Kalinic (@tamara)

Brendovi su tradicionalno dominirali modnom scenom, usmjeravajući potrošače prema potpuno usklađenim “total lookovima”, čime su se smanjile individualne slobode izražavanja. U početku, mogli bismo reći postojala je određena spontanost u suradnji između modnih kuća i modnih blogera. No, s vremenom su se brendovi odlučili za strateški pristup koji je koristio influencere kao glavne alate za promicanje svojih kolekcija, često zanemarujući autentičnost u korist komercijalnih interesa.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DIANA SHEKHANY (@dianashex)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 𝔛 (@xeniaadonts)

Razvoj influencer marketinga doveo je do preplavljivanja tržišta plaćenim suradnjama koje su često odražavale nedostatak autentičnosti i osobnosti. Ova praksa je na kraju rezultirala razočaranjem potrošača, koji su postali sve svjesniji i skeptičniji prema “prodanim” promocijama.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by miss lyds 🤍 (@lydsbutler)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by GUCCI (@gucci)

Iako su influenceri na početku bili percipirani kao desna ruka brendova, s vremenom su uspjeli izgraditi vlastite platforme koje imaju značajan utjecaj na percepciju brendova. Uloga influencera danas nije samo u promociji proizvoda, već i u stvaranju trendova, oblikovanju javnog mišljenja, pa čak i u direktnom utjecaju na dizajn i strategije brendova.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by madison (@madisonsarah_)

Dok brendovi zadržavaju financijsku moć i kontrolu nad proizvodnjom i distribucijom, influenceri sve više preuzimaju kontrolu nad narativom i percepcijom potrošača. U svijetu gdje je “sadržaj kralj”, moć da se oblikuju priče i emotivno poveže s publikom može biti jednako, ako ne i važnije, od samog proizvoda.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kendall (@kendalljenner)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A$AP ROCKY (@asaprocky)

Iako bi na prvu moglo izgledati da brendovi imaju apsolutnu kontrolu, influenceri igraju sve važniju ulogu u modnom ekosustavu. Prava moć leži u sposobnosti utjecanja na percepciju i odluke kupaca. U tom smislu, moglo bi se reći da, iako brendovi postavljaju pravila igre, influenceri su ti koji sada vode igru.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alix Ashley Earle (@alix_earle)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Smatramo  da ovaj trend ima potencijal unaprijediti industriju mode, čineći je više orijentiranom prema potrošačima i njihovim stvarnim željama i potrebama. Ako se pravilno usmjerava, ova nova dinamika može potaknuti veću kreativnost i inovacije među brendovima, a istovremeno pridonijeti očuvanju autentičnosti i integriteta influencera. Uspjeh u ovoj novoj eri zahtijeva balans između komercijalnih ciljeva i istinske individualnosti, što može rezultirati zadovoljstvom kako za brendove tako i za potrošače.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Instagram
Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0