Bila sam za volanom novog Porsche Taycana od Zagreba do Lošinja. Ovo su moji dojmovi s jednog nezaboravnog vikenda

Postoji onaj jedan automobilski brend koji na najbolji ostvarivi način predstavlja izvrsnost. I to u svakom smislu. Od performansi za kojima tragaju obožavatelji automobilske industrije pa sve do onih koji se zaljubljuju u ljepotu svevremenskog dizajna kultnih silueta i neizmjerne preciznosti prema detaljima. Sve je to – Porsche, brend koji još od davne 1931. godine proizvodi aute koje doista obožavaju svi.

O Porscheu uvijek maštamo, bilo da se radi o kultnim verzijama ili današnjim modernim izdanjima, a ovog vas puta vodimo kroz sjećanja driving experiencea kojem smo imali čast nazočiti povodom predstavljanja novog Taycana, prvog u nizu električnog vozila ovog njemačkog diva koji je stvoren prije pet godina.

Rani lipanj, jedan vikend, dva otoka i fantastično vrijeme. Za svoju europsku premijeru novog, redizajniranog Taycana, Porsche je odabrao Hrvatsku i pozvao regionalne i svjetske novinare na vikend pun vožnje i adrenalina. Jedna od njih bila sam i ja, lifestyle novinarka i vozačica koja je u moru novinara iz auto-moto industrije, uživala u dojmu vožnje kakav nisam do tad imala prilike osjetiti.

Vožnja od Zagreba, autocestom A1, do trajektnog pristaništa i trajekta koji uplovljava na Cres i onda još jedna vožnja po otoku do prekrasnog Lošinja. U samo jednom smo vikendu prevalili više od 600 kilometara, a za svu tu kilometražu Kvarner se pokazao kao idealna kulisa, na kojoj sa stilom može biti predstavljen novi Taycan.

Imali smo prilike isprobati sve tri karoserijske izvedbe: sportsku limuzinu, karavanski Sport Turismo i sportski off-road karavan Cross Turismo. Na ovo je novinarskoj premijeri sudjelovalo dvanaestero novinara i šest Taycana. Vozili smo tako u parovima, zajedno se kretali autocestom i mamili poglede gdje god se pojavili. Taycan ima ono nešto što, zapravo, ima i svaki drugi Porsche model – iako je riječ o potpuno električnom vozilu.

Dizajnerski tim Porschea, na čijem čelu stoji Michael Mauer, nisu pretjerano mijenjali redizajn novog Taycana, već je tek blago redizajniran prednji i stražnji kraj koji uz nova svjetla izgledaju oštrije, pročišćenije, a time i impozantnije. No, ono što ga čini toliko atraktivnim, za nekoga poput mene tko ponajviše mari za vizualan aspekt, najviše su me impresionirale nijanse novog Taycana.

Nenametljive nijanse poput Gentian Blue Metallic, Volcano Grey Metallic ili, pak, meni omiljene Shade Green Metallic, pa sve do ljubičastih nijansi koje su predstavljene još kroz novi električni Macan, ranije ove godine. No, ono što me još više impresioniralo je činjenica da, ako ste aficionado poput mene, možete timu Porschea pokazati bilo koju nijansu omiljene boje i imati upravo takav eksterijer svog novog vozila. A kad se radi o interijeru, naravno, dizajn priliči sportskom autu, no ono što Porsche unosi u sportski prizvuk je elegancija, profinjenost, sofisticiranost… Sve ono što ga čini omiljenim.

Pogleda za ovim modelima nije manjkalo, pamtim trenutak dolaska na trajektno pristanište na Krku i poglede oduševljenih turista koji su se, također ozareni, zaputili prema otoku i ispitivali nas o našem vikendu.

No, polazak ovog nezaboravnog iskustva započeo je na aerodromu u Zagrebu gdje nas je, hrvatske novinare, kao i one svjetske koji su stigli avionom, dočekao tim Porschea. Svatko je odabrao svoj Taycan za taj dan i krenuli smo cestama sve do boutique hotela Alhambra u veličanstvenoj uvali Čikat na otoku Lošinju. Nakon vožnje čiji su sati samo proklizili zbog iznimne udobnosti za volanom, stigli smo na Lošinj.

Bez iti jednog nadopunjavanja baterije došli smo pred hotel – što je upravo jedna od glavnih značajki novog Taycana, kazao nam je međunarodni Porsche instruktor. Naime, novi Taycan opremljen je baterijom koju od 10 do 80 posto možete napuniti za samo 18 minuta, dok je starijem modelu trebalo 37 minuta za istu radnju. Saznali smo također, da je prijašnji model Taycana od Stuttgarta do Pariza trebao stati čak pet puta ne bi li se napunio, dok ovaj novi treba stati svega tri puta u tih 1247 kilometara vožnje.

Sve su nam te pojedinosti, otkrivene prilikom predstavljanja Taycana kroz zanimljivu, opsežnu, ali i meni jasnu prezentaciju. Uživali smo tako slušajući o automobilu koji smo vozili ranije tog dana od kopna do mora, a zatim smo se uputili na rivu hotela gdje su nas dočekala nesvakidašnja jela hotelskog restorana s Michelinovom zvjezdicom, Alfred Keller.

Ono u čemu Porsche neizmjerno uspijeva je osim što izrađuje mnogima najdraže aute današnjice, je organizacija predstavljanja istih tih modela. Naime, u pogledu na novi Taycan, koji smo imali prilike voziti, mogli smo uživati iz hotelskih soba – automobil je bio postavljen na ponton usred uvale, okružen bogatom borovom šumom i kristalno čistim morem. Nezaboravan prizor!

Nakon dojmova koji su označili cijelu subotu, nedjelja je bila rezervirana za povratak prema Zagrebu, no uz jednu postaju na putu. Zaputili smo se naime na Grobnik, jedinu trkaću stazu u Hrvatskoj. Krenuli smo s Lošinja prema Rijeci, a tog sam dana imala prilike voziti još jači model nego li prethodnog dana – Taycan Turbo S. Dolaskom na Grobnik imali smo prilike uz instruktora isprobati do sad najjači model, Turbo GT, s više od tisuću konjskih snaga. Uz Rimčevu Neveru, radi se o najbržem serijskom automobilu na svijetu.

Taycan Turbo GT ubrzava do 100 km/h za rekordne 2,2 sekunde. Statistika je to o kojoj sam mislila da ću samo slušati, no te sam nedjelje imala prilike to i osjetiti. Prvo sam sjela na suvozačko mjesto, dok mi je Porsche instruktor pokazivao kako se pripremiti na ubrzanje prilikom aktivacije launch controla. No, na takvo vas što ništa ne može pripremiti. Nakon prve adrenalinske vožnje tijekom koje se u meni rodila želja da i sama takvo što probam, sjela sam za volan i hrabro krenula ili, bolje rečeno, poletjela. Postupak je iznimno jednostavan: morate do kraja držati papučicu gasa i kočnice istovremeno te kad skupite snagu otpustiti kočnicu i krenuti nemjerljivom brzinom. Kasnije sam izašla iz GT-a s velikim osmijehom na licu i zaputila se natrag prema Zagrebu u ‘klasičnom’ Taycanu. “Higher, faster, further” – moto je ove automobilske kuće, koji sam u potpunosti osjetila na svojoj koži!

Uz sve performanse koje dokazuju da se radi o brendu koji je najbolje karakterizirati uz riječ inovacija, moj dojam se zaustavlja na iskustvu vožnje koje do tad nisam još doživjela. Voziti Porsche više je od sjesti u neko vozilo i dovesti se od jedne do druge točke. Svaki okret volanom osjeti se mekano, auto je tih, elegantan, doima se kompaktnim i svevremenskim, ubrzanje i pretjecanje doima se toliko jednostavno, a udobnost je neupitna. Prije ovog iskustva “zaprijetili” su mi da mi više nikad neće biti isto sjesti u bilo koji drugi auto. I bili su u pravu.

Tijekom večeri u uvali Čikat, pitala sam novinare, iza kojih stoje godine iskustva, testnih vožnji poput ove, predstavljanja novih automobila diljem svijeta, o tome koji im je najdraži auto koji bi htjeli imati u svojoj garaži. Nisam stigla niti dovršiti pitanje do kraja, a njih je četvero u isti glas izjavilo: Porsche 911! Razglabali su kasnije koja im se generacija 911 najviše dopada, od onih prvih verzija iz 60-ih godina, pa sve do novijih izdanja. No, složili su se da dolazi neko novo vrijeme i neki novi klasik koji će mnogima za nekoliko godina biti na listi omiljenih – Porsche Taycan. U sjećanju ostavljam nezaboravno iskustvo vožnje otokom i otkrivanje o industriji i automobilskoj kući o kojima nisam znala toliko, no o kojima sad želim znati baš sve.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Maximilian Balazs 

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0