Tara Grbčić 16.09.2016.

Važnost rujanskog izdanja u modnom svijetu

Zašto je rujansko izdanje magazina najopširnije i najbitnije izdanje u godini? Ne radi se samo o popularnom Vogue magazinu kojeg se prvo sjetimo prilikom spominjanja rujanskog izdanja, svi bitniji magazini poseban trud ulažu baš u to izdanje.

Dodatnu popularnost takozvano September Issue izdanje dobilo je nakon što je 2009. prikazan dokumentarni film koji prati 8 mjeseci koliko je bilo potrebno da Anna Wintour i Grace Coddington sa svojim timom pripreme rujansko izdanje Voguea 2007. godine. Film pod nazivom The September Issue prikazuje odnos Wintour i Coddington, sukobe na razini osobe s isustvom i stručnjakinje u području dizajna, te silan trud koji je uložen u jedno izdanje, kao i prepreke.

september_issue

Aleksandra Jacobs, novinarka New York Timesa, kaže kako rujansko izdanje znači „povratak u školu“, povratak važnim kulturnim događajima koji se vraćaju u jesen nakon opuštenog ljeta. Ona također potvrđuje da je rujansko izdanje svakog magazina dobilo na važnosti nakon promidžbe spomenutog filma, te napominje kako je važan dio rujanskog izdanja naslovnica i osoba koja se na njoj pojavi.

Važno je napomenuti kako s krajem ljeta počinje nova modna godina, te se rujan može prozvati siječnjom modne industrije. Izdavači su svjesni te činjenice, a kao na svakom početku godine potrebno je najaviti najveće trendove koji nas očekuju. Sezona jesen/zima uvijek ima više utjecaja od one za proljeće/ljeto, te u prosjeku puno više ljudi obnavlja garderobu u rujnu ili listopadu.

Rujansko izdanje Voguea 2007., odnosno izdanje na kojem se radi u filmu ima čak 820 stranica, a najdeblje izdanje je ono iz 2012. koje ima više stranica i od Tolstojeve Ane Karenjine, čak 916!

VoguePastCovers-1

Bitan dio podebljanog izdanja su oglasi, koji zauzimaju cijele stranice, a rujansko izdanje je u magazinskom oglašavanju ono što je Super Bowl u televizijskom. Svi bitni i utjecajni dizajneri žele predstaviti svoje nove kolekcije baš u tom mjesecu, te stoga magazini najviše zarađuju u tom periodu.

Cover girl, ili djevojka s naslovnice često biva odabrana zbog velike popularnosti koju uživa u modnom svijetu i često se radi o osobi koja diktira modne trendove ili ih prati bez greške. Naslovnica rujanske knjige također se počne planirati do 8 mjeseci unaprijed, tako da je to trenutak u kojem se bira model ili celebrity zvijezda, lokacija snimanja i najvažnije- odjeća koju će nositi.

Prvo rujansko izdanje Voguea

Prvo rujansko izdanje Voguea

Od prvog rujanskog izdanja 1893. godine Vogue se mijenjao i pratio trendove, te je danas jedan od najvažnijih ako ne i najvažniji modni magazin na svijetu sa izdanjima u 23 države dilje svijeta. Naslovnicu američkog rujanskog izdanja do sada su krasile mnoge poznate žene uključujući Nicole Kidman, Sarah Jessica Parker, Sienna Miller, Kate Moss, Lady Gaga i Jennifer Lawrence, te Kendall Jenner na posljednoj ovogodišnjoj naslovnici.

Usprkos sve većem broju online čitatelja i opadanju tiraža tiskanih magazina, ovo kultno izdanje svake je godine sve kvalitenije, a za takozvanu rujansku knjigu često se nadmeću i kolekcionari.