Ekskluzivni intervju sa Silvijom Damiani, ženom na čelu obiteljskog draguljarskog biznisa
Rijetko se koja uspješna luksuzna kompanija u današnje vrijeme može pohvaliti time da je u obiteljskom vlasništvu od svojeg osnutka te da se na čelu i danas nalaze pripadnici obitelji. No, upravo je to slučaj s draguljarskom kućom Damiani, na čijem se čelu nalazi treća generacija obitelji, a Silvia Damiani, unuka osnivača Enrica, prva je žena na poziciji potpredsjednice, koja s braćom Guidom i Giorgijom čuva obiteljsko naslijeđe, ali i talijansku kompaniju uspješno vodi u modernim vremenima.
S 20 godina, otac Damiano pokazao je da joj u potpunosti vjeruje kad je o dijamantima riječ, kada ju je postavio na čelu gemološkog tima, a od tad je Silvia zaslužna za hit kolekcije draguljarske kuće, osvajanje čak 18 Oscara za nakit – što ih čini jedinom kućom na svijetu koja je to uspjela – te činjenicu da su njihov nakit na crvenom tepihu nosile holivudske zvijezde poput Gwyneth Paltrow, Tilde Swinton i Sophije Loren.
Iako se na njezinoj poziciji u većina kuća nalaze muškarci, Silvia Damiani s ponosom ističe kako samo jedan pogled na strukturu njihove kompanije otkriva da nije riječ o industriji rezerviranoj za muškarce. Kako je biti na čelu svjetski poznate kompanije s tradicijom dugom gotovo 100 godina, kako je raditi s obitelji, što smatra najvećim uspjehom te u čemu se krije tajna besprijekornog talijanskog stila, Damiani nam je otkrila u intervjuu.
MagMe: Damiani postoji od 1924. godine, a riječ je o obiteljskom biznisu. Kako je raditi okružen s članovima obitelji i na poslu, kakva atmosfera vlada, je li teško odvojiti poslovno od privatnog?
Silvia Damiani: Volim raditi sa svojom braćom Guidom i Giorgiom! Imamo različite talente, ali istu snažnu strast za svojim poslom. Naš rad je jedan od najboljih izraza “Made in Italy”, umijeća i tradicije te svi zajedno radimo na zaštiti i očuvanju te oznake. Predstavljamo treću generaciju u tvrtki Damiani i zajednički nam je cilj prenijeti našu stručnost na našu djecu – četvrtu generaciju.
MagMe: Industrija dijamanata je ona u kojoj vladaju većinom muškarci. Kako je biti žena u muškom svijetu? Jeste li se susretali s nekim preprekama koje vaši muški kolege ili, pak, članovi obitelji, nisu?
SD: Ne bih to opisala kao industriju u kojoj dominiraju muškarci – 68 posto naših zaposlenika na razini Damiani Grupe su žene. Istina je da muškarci i žene imaju različite stavove i osjetljivosti, ali smatramo kako bi to trebalo dovesti do konstruktivne razmjene mišljenja. Otac mi je iskazao povjerenje kada me je sa samo 20 godina postavio na čelo gemološkog tima. Moram priznati kako sam se tada bojala pogriješiti, ali tata mi je rekao sljedeće: “Pravi poduzetnik ima tri važne osobine: instinkt, hrabrost i srce… I ti imaš sve”. Ova rečenica mi je uvijek davala veliku snagu i hrabrost.
MagMe: Osvojili ste brojne Oscare za dijamante za brojne komade nakita, no koji je vama osobno najdraži Damiani komad nakita?
SD: Svaki dragulj predstavlja emociju, bezvremensko sjećanje. Moj otac je uvijek govorio da je biti draguljar najbolji posao na svijetu jer s ljudima možemo slaviti njihova najvažnija postignuća i njihove posebne trenutke. No, to je i velika odgovornost jer moramo dati sve od sebe da naše kreacije budu savršene za ove posebne trenutke. Zato postoji nekoliko dragulja koje volim, jer su vezani uz posebne prilike. Osjećam posebno blisku vezu sa svojim solitaire prstenom Minou i sa svojom ogrlicom Belle Epoque s dijamantima i rubinima. Obožavam ova dva komada nakita i uvijek ih nosim sa sobom. Moram izdvojiti i naušnice Blue Moon, koje sam osobno dizajnirala i koje su nagrađene Diamond International Award 1996. godine, a ova je nagrada jednaka Oscarima u svijetu nakita.
MagMe: Italija je poznata po ukusnoj hrani, uživanju u životu, ali i besprijekornom stilu i dizajnu. U čemu, po vama, leži tajna talijanskog dizajna i stila na kojima vam svi zavide?
SD: Imamo dugogodišnju obrtničku tradiciju, sposobnu kombinirati stručnost s estetikom, pragmatizmom i funkcionalnošću. U Damianiju, izrada i dizajn su ključ svega. Još uvijek proizvodimo i stvaramo svoje dragulje u zlatarskoj četvrti Valenza, gdje je naša tvrtka osnovana 1924. godine. Oduvijek smo bili smješteni u okrugu Valenza, naša proizvodnja je tamo od samog početka budući da je lokalni know-how neophodan za visokokvalitetne proizvode kao što je naš.
MagMe: Kuća Damiani zaista ima bogatu povijest. Što biste izdvojili kao najveći uspjeh brenda?
SD: Teško je izdvojiti jedan određeni trenutak. Moja braća i ja smo treća generacija na čelu tvrtke. Možemo sa sigurnošću reći kako je svaka generacija ostavila svoj trag, pridonijevši pisanju poglavlja u povijesti talijanskog nakita. Uvijek smo štitili “Made in Italy” i održavali kreativnost, stvarajući naše najprepoznatljivije kolekcije kao što su Minou, Margherita i Belle Époque. Uvijek smo pridavali veliku pažnju našim izborima tako da Damiani jamči svaki kamen i njegovo podrijetlo. Pouzdanost, kredibilitet i etički pristup poslovanju neki su od ključnih čimbenika koji su nas doveli do uspjeha, a tim se elementima uspjeha planiramo baviti i u budućnosti.
MagMe: Koja je vama omiljena kolekcija, a koja je najuspješnija kolekcija Damiani nakita?
SD: U gotovo 100 godina povijesti stvorili smo toliko dragulja da je zaista teško izdvojiti jednu kolekciju ili jedan komad. Volim sve jedinstvene komade, oni su stvarno umjetnička djela… Volim i naše najprepoznatljivije kolekcije kao što su Belle Epoque, Minou, Margherita, Mimosa…
MagMe: Koji je najprodavaniji komad nakita, a za koji komad smatrate da je underrated?
SD: Mislim da niti jedan naš dragulj nije “podcijenjen”. Prije nego što lansiramo novu kolekciju na tržište, provodimo mnogo istraživanja. Pokretanje kolekcije je složen proces.
MagMe: Gdje ili kako pronalazite inspiraciju za nove kolekcije?
SD: Sve može biti izvor inspiracije – mjesto, izložba, pjesma… Za naušnice Blue Moon, na primjer, inspiraciju sam dobila od polumjeseca, jednog od najstarijih motiva u nakitu, čija je simbolika povezana sa snovima i magijom.
Sve se kolekcije dijamantnog nakita talijanske kuće Damiani mogu pronaći u zagrebačkom butiku Mamić 1970 (Frane Petrića 7) te istražiti na službenoj stranici butika.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Privatna arhiva Damiani, Instagram