Andriana Bamigbola 04.04.2022.

Zašto kupujemo komade iz suradnji modnih kuća više nego ostale kolekcije?

Zbog velike konkurencije modnih kuća (ili velikog ega kreativnih direktora) donedavno je bilo nemoguće zamisliti međusobnu suradnju, ali posljednjih godina svjedočimo zajedničkim projektima velikih imena koji rade limitirane kolekcije, ističući ravnopravno dva loga na proizvodu. Ekskluzivnost proizvoda limitirane edicije zaljubljenike u modu i kolekcionare tjera na impulzivnu kupnju zbog želje za posjedovanjem neponovljivih artikala. Sve te suradnje pokazuju se kao vrhunska investicija koje svaka modno osviještena osoba želi imati u svom ormaru.

Manolo Blahnik x Birkenstock

Švedski high street brend H&M je jedan od pionira takvih suradnji, u kojoj su modni kreatori željeli biti pristupačniji široj publici, te tako privukli medijsku pozornost mjesecima unaprijed i tako stvorili napetost iščekivanja pojavljivanja kolekcije u izabranim trgovinama glavnih gradova. I sama sam svake godine stajala u redu na Cvjetnom trgu satima prije otvorenja trgovine, kako bih postala vlasnica nekog zanimljivog komada kolekcije – jedna od meni omiljenih suradnji bila je 2015. godine s francuskom kućom Balmain.

Dior x Air Jordan

Kada su prvi puta predstavljene Off-White x Nike tenisice mnoge je iznenadila ogromna potražnja za proizvodom te su cijene preprodaje bile i do 100 posto više od retail cijene. Jedne od najpoželjnijih tenisica na svijeu Dior x Air Jordan i dalje positžu cijenu višu od devedeset tisuća kuna, a bilo ih je moguće kupiti putem raffle sistema. Dvije moje VIP klijentice stalne su mušterije Diora te im je ta modna kuća omogućila izravnu kupnju ovih, sada već ikončnih tenisica, pa su ih, umjesto da ih nose, odlučile izložiti u svojem domu te im se dive kao da je riječ o nekoj umjetničkoj skulpturi. Pravi modni kolekcionari čuvaju posebna izdanja proizvoda u originalnom pakiranju jer im tako vrijednost višestruko raste s godinama te znaju vrijediti i kao ulja na platnu poznatih slikara.

Baš kada smo pomislili da je trend suradnji iscrpio sve izvore, predstavljene su kolekcije velikih luksuznih kuća Fendi i Versace zajedničkog naziva Fendace te kolekcija Gucci x Balenciaga. Proizvodi su često viđeni po društvenim mrežama i rasprodani su već u pretprodaji (koja je omogućena samo odabranim VIP klijentima), te nam se time vratio trend logomanije koji tvrdi da će više uvijek biti više.

Supreme x Burberry

Kolaboracija dvaju brendova idealna je prilika za osvježenje dizajna i povećanje poželjne skupine potrošača, pa je tako nedavno Supreme x Burberry izazvao pravo oduševljenje muških klijenata, zaljubljenika street style stila odijevanja, od kojih su neki čak i kampirali ispred Burberry trgovina noć prije službenog predstavljanja kako bi postali vlasnici barem jednog od proizvoda, s obzirom na to da je brend limitirao količinu proizvoda koje jedna osoba može kupiti.

Manolo Blahnik x Birkenstock

Jedna od posljednjih suradnji pod kreativnim vodstvom Virgila Abloha, upravo je stigla u prodaju. Church’s x Off-White oxford cipele rasprodale su se u svega nekoliko sekundi na svim platformama, ali ženska verzija istih još je dostupna na Farfetchu u nekoliko brojeva. Manolo Blahnik x Birkenstock ponuda pravi je must have trendseterica koje niti ovaj put nisu mogle odoljeti luksuzu limitiranih komada, koje nema svatko priliku imati, iako se svi nadaju za ponavljanje kolaboracije u možda novom dizajnu.

Patek Philippe x Tiffany & Co.

Suradnje nisu rezervirane za samo odjeću i obuću, pa je tako Patek Philippe u čast 170 godina duge suradnje s luksuznom kućom Tiffany & Co. proizveo 170 komada specijalne edicije sata koji je u trgovinama rasprodan po cijeni od 40 tisuća, a preprodavači je nude po vrtoglavoj cijeni od 3 milijuna funti koja raste iz dana u dan, a za puno prihvatljiviju cijenu možete nabaviti sat Omega x Swatch suradnje, koji je u prodaju pušten za 250 funti, a sada je premašio 3000 funti u preprodaji. Suradnje nisu rezervirane za samo za luksuzne brendove, već i kolaboracije premium i high street te je ovih dana objavljenja najnovija suradnja Ganni x Juicy Couture koja oduševljava generaciju Z svojim Y2K trendom.

Omega x Swatch

Svaka kupnja takvih suradnji omogućava kupcu dobru investiciju zbog konstantnog povećanja vrijednosti tih modela, koji su pravi kolekcionarski komadi. Mislili smo da smo u modnoj industriji vidjeli sve, ali nas svaki puta iznova oduševljavaju i iznenađuju kreativne ideje modnih umjetnika i nestrpljivo očekujemo iduće suradnje.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Instagram