Kako komunicirati sa šefom
Zaposlenici koji imaju dobru komunikaciju sa šefom bolje prolaze na poslu, a svi ostali se pitaju kako komunicirati sa šefom i učiniti vrijeme provedeno na poslu ugodnijim. Razgovor sa šefom može biti ili iznimno ugodna ili neugodna aktivnost, ovisno o temi i pristupu.
Karijera zaposlenika često ovisi o tome kako ga šef percipira i koliko se zalaže za njegov rast i razvoj, tako da dobar odnos sa šefom može imati i velik utjecaj na razvoj karijere. Otvorena komunikacija sa šefom i iznošenje mišljenja može naići na plodno tlo ili sklizak teren, a sve ovisi o načinu komunikacije. S druge strane, pristajanjem na sve zadatke i zahtjeve, lako se postaje zaposlenik koji ne zna postaviti granice i nerijetko bude zatrpan poslom.
Razvijanjem kvalitetne komunikacije sa šefom, ali i s kolegama, vrijeme provedeno na poslu može biti puno ugodnije, a ostvarenje karijernih ciljeva dostižnije. Najveći naglasak u komunikaciji sa šefom potrebno je staviti na afirmativnu i poslovnu komunikaciju, ali i na neka ponašanja poput proaktivnosti, preuzimanja odgovornosti. Time unaprjeđujemo svoj odnos sa šefom, razvijamo sebe kao zaposlenika i postajemo osoba na koju se može računati.
Budite proaktivni
Većina zadataka i smjernica na poslu dolazi “od gore”, no šefovi jako cijene proaktivne zaposlenike koji sami primjećuju gdje je prostor za napredak i ukazuju na to na čemu treba poraditi “dolje”. Proaktivnost je i razmišljanje tri koraka unaprijed, kvalitetno planiranje i raspoređivanje svojih obveza kako bi se sve stiglo kvalitetno i na vrijeme.
Nudite rješenja
Sama proaktivnost i primjećivanje što se može bolje može biti shvaćeno i kao kritika, ako zaposlenik ne nudi rješenja već samo govori što nije dobro. Svaki šef će cijeniti zaposlenika koji fokus sa situacije ili problema usmjeri na potencijalna rješenja. Zaposlenici koji šefovima dolaze s problematikom, a usput ponude i dva smjera rješenja često su percipirani kao odlični kandidati za voditeljske ili senior funkcije te su vrijedni članovi tima.
Nemojte se žaliti iza leđa šefu
Ako postoji nešto čime niste zadovoljni ili što bi htjeli promijeniti, najbolje je otvoreno o tome razgovarati sa šefom, najgore što možete napraviti je s drugima komentirati šefu iza leđa. Ako ta informacija dođe do njega nekim drugim putem, kakav to dojam odaje o vama? U redu je s kolegama imati otvoreniji odnos nego sa šefom, samo pazite da ostanete u svojoj poslovnoj ulozi i da se ne upuštate u uredske tračeve i žaljenje.
Budite osoba na koju se može računati
Šefovi jako vole osobe na koje mogu računati da će odraditi delegirane zadatke. Ako se sami ponudite za pomoć na projektima ili na vrijeme odrađujete zadatke koje vam šef delegira, bez previše provjeravanja s njim, tada ste osoba na koju se može računati. Preuzimanje odgovornosti za izvršenje zadatka odlika je vrhunskih zaposlenika.
Tražite feedback
Ako je vaš šef jako zauzet sastancima i projektima, velike su šanse da neće imati vremena redovito davati feedback zaposlenicima. Tražite sami povratnu informaciju na svoj rad, pitajte što radite dobro, a na čemu bi trebali poraditi kako bi bili bolji zaposlenik. Kad vaš šef vidi da želite biti bolji u poslu i da vas zanima kako, više će vas cijeniti kao zaposlenika, ali i uzimati u obzir za unaprjeđenje.
Tražite što zaslužujete
Ako ste kronično nezadovoljni plaćom i uvjetima, tražite što mislite da zaslužujete. Ljudi poštuju druge ljude koji znaju svoju vrijednost, tako da će šef sigurno cijeniti zaposlenika koji zna koliko vrijedi. Važno je da imate temelja za povećanje plaće koje tražite, ili ako niste sigurni jeste li zaslužili povećanje, najbolje je pitati što trebate napraviti kako biste dobili povišicu i koliku povišicu možete očekivati, ako to napravite.
Održavajte odnos sa šefom
Ne morate biti prijatelji, dapače, ne mora vam se ni svidjeti, ali održavanje dobrog odnosa sa šefom može uvelike utjecati na radnu atmosferu i karijerni put. Gledajte na svog šefa kao autoritet, ali nemojte ga se bojati. Što bolje upoznate svog šefa, bolje ćete ga razumjeti i moći ćete se “staviti u njegove cipele” u nekim situacijama. I šefovi su ljudi, a iz dobrih poslovnih odnosa ponekad se razviju odlične ideje.
Budite autentični i dosljedni
Ljudi jako cijene iskrenost i dosljednost, kad pokažete da imate principe, držite ih se. Nemojte mijenjati svoje vrijednosti i stavove kako se situacija mijenja, kad se založite za ono u što vjerujete pokazujete svoju autentičnost. Šefovi vole iskrene zaposlenike s kojima znaju na čemu su, nemojte skrivati i muljati, recite otvoreno kakve planove imate, što vam treba, kako i kada ste dostupni i držite se toga!