Dina Dončević 21.12.2025.

S Iris Cekuš o dugovječnoj karijeri u manekenstvu, globalnom uspjehu, odgoju kćeri i beauty standardima današnjice

U svijetu manekenstva, biti angažiran u globalnoj kampanjizza jedan od najpoznatijih beauty brendova na svijetu, ogromna je čast i jedan od najvećih uspjeha u karijeri. A upravo se to nedavno dogodilo jednom od najpoznatijih hrvatskih modela čije se lice ovih dana može vidjeti na billboardima diljem svijeta – Iris Cekuš.

Iako je u svojoj dugovječnoj karijeri, koja se proteže kroz dva desetljeća, imala priliku raditi s veoma uspješnim brendovima i kreativcima, putovati na sve strane svijeta i nalaziti se na setovima koji su poput onih filmskih, Cekuš je oličenje jednostavnosti, elegancije i prizemljenosti te pravi dokaz da ljepota dolazi iznutra.

Iza njezinog uspjeha stoji više od dva desetljeća rada, strpljenja i dosljednosti, tijekom kojih prošla brojne avanture u modnoj i beauty industriji, ali i izgradila obitelj. U razgovoru nam je otkrila sve o putu do globalnog angažmana, promjenama u modnoj industriji, vlastitom poimanju ljepote, odgoju kćeri, vrijednostima koje im usađuje i važnosti autentičnosti u današnjem vremenu.

MagMe: Nedavno si postala zaštitno lice globalne Nivea kampanje, što znači da se tvoje lice može vidjeti na reklamama i billboardima diljem svijeta. Kako je došlo do tog angažmana? 


Iris Cekuš: Već sam radila za Niveu u prošlosti, tako da to nije prvi angažman za njih i kao klijent me već poznaju. Oni su tražili novo lice za serum Cellular Epigenetics i to je bio najveći launch brenda Nivea, a ja to tad nisam znala. Prvi dio te kampanje snimali smo prošle godine u Hamburgu i tad smo snimili samo online dio.

Nakon toga je došla potvrda za globalno snimanje kampanje. To se snimalo u Cape Townu i bilo je predivno iskustvo. Set je bio ogroman, bilo je više od 100 ljudi na setu. Tad je meni postalo jasno da je u pitanju stvarno velika kampanja.

Na kraju snimanja, kad sam pitala klijenta gdje ću ja to moći vidjeti, samo me je pogledao i rekao: “Kako misliš gdje – pa svugdje, ovo je najveća kampanja brenda”.

Tako da sam jedva čekala da izađe kampanja.

MagMe: Kakav je osjećaj nakon tog iskustva?

IC: Poseban je osjećaj, to je velika satisfakcija za sve ono što sam do sad radila u karijeri. Ispunjenje mojih dječjih snova. Stvarno je to lijepo vidjeti, ponosna sam, sretna i zahvalna.

MagMe: A sad nakon toga, postoji li možda još neki angažman o kojem sanjaš?

IC: Uvijek ima još nešto. Ja sam se nekako isprofilirala u tim beauty snimanjima i radim najčešće za beauty brendove. Tako da bi voljela napraviti kampanju za parfem ili makeup brend kao što je Maybelline.

MagMe: Već se 20 godina baviš manekenstvom, iza tebe su brojne kampanje, život u inozemstvu, suradnje s poznatim brendovima… Kako se ta industrija promijenila od početka tvoje karijere do danas?

IC: Jako! Prvi put sam se odselila u inozemstvo 2003. ili 2004. godine, prošlo je više od 20 godina. Tada svijet nije bio toliko digitaliziran kao danas. Za modeling si onda još uvijek morao biti fizički u nekom gradu. Ja sam odabrala Milano za svoj početak i tamo sam ostala. Putovala sam posvuda, ali sam se nekako u Milanu najbolje snašla. Ljudi su mi tamo najviše odgovarali. Tržište je bilo kao krojeno za moj tip. Iako nije krenulo odmah na početku, trebalo je vremena da počnem raditi.

Dan modela je tad izgledao tako da dođeš u agenciju, dobiješ listu s castinzima i adrese klijenata. U ruksaku sam imala svoj book u kojem su bile moje fotografije i išla sam s adrese na adresu. Nije bilo interneta, nego se koristila mapa grada. Danas to više tako ne izgleda. Danas je sve online, ne moraš više ići na castinge.

MagMe: Ono što se definitivno promijenilo je pojava društvenih mreža te su brojni influenceri dobili zapravo i drugu ulogu, onu modela, pa sad i oni mogu biti u ovakvim velikim kampanjama.

IC: Ima tu sličnosti, ali postoji i dosta razlike između tih poslova. Influenceri prvenstveno kreiraju sadržaj za svoju publiku, a modeli to rade za masovnu publiku i globalno tržište, u malo drugačijoj ulozi. Kao influencer samostalno kreiraš sadržaj,  prema smjernicama klijenta, a kao model – dođeš na set i dobiješ storyboard.

MagMe: Modeli uvijek moraju biti “on call” i maksimalno njegovani u svakom trenutku da mogu samo spakirati kovčege i otputovati na snimanje na drugi kraj svijeta. Pa što to ti svakodnevno radiš da bi uvijek izgledala njegovano, jesu li to neki tretmani?

IC: Ako radim trajni lak, to nikad nije neka jarka boja nego je uvijek nude nijansa u slučaju ako se dogodi takav last minute poziv da sam spremna.

Kao model moraš se pojaviti s lijepom kožom, s čistom kosom koja nije isfenirana – to se od nas očekuje. Moraš biti uredan i njegovan kao model, a ne doći sređen na set.

Jako volim masaže tijela. I to mi baš treba nakon snimanja i nakon vremena provedenog u avionu. Nije da imam previše vremena za to, ali jako volim masaže lica i tijela. Ne mogu reći da često idem frizeru, to idem u principu dva puta godišnje kad se šišam ili ako za nekakav event. Svakodnevno nemam frizuru niti nosim makeup. Ali jako volim kozmetiku, više preparativnu nego dekorativnu. I redovito idem i na pilates na reformeru – nisam neki sportski tip da imam hardcore treninge, ali mi pilates najviše odgovara.

MagMe: Kako pronađeš vrijeme za sebe s obzirom na užurbani lifestyle i majčinstvo?

IC: Kod kuće mi je stvarno raspored dosta gust i ovisi od dana do dana. U principu najviše vremena za sebe imam kad putujem – navečer kad završim sa snimanjem, naručujem room service u hotelu, gledam Netflix, opuštam se tako ili, ako sam na nekom zanimljivom mjestu ili u nekom gradu, odem u šetnju i vidjeti nešto što me zanima. Ulovim za sebe pokoji trenutak, kad su mi djeca u školi ili u vrtiću.

MagMe: Što za tebe znači ljepota?

IC: Šarm koji osoba u sebi ima i nekakva karizma. Ima puno prekrasnih ljudi, ja sam imala priliku stvarno vidjeti puno muškaraca i žena koji su na fotografijama “wow”, a zapravo kad ih vidiš uživo, nakon pet minuta, i više nisu toliko. Tako da ako nemaš neku unutarnju energiju i karizmu i ako si prazan, onda nešto nedostaje. Zato je nekad važnije upoznati osobu uživo i osjetiti tu energiju.

MagMe: Osim te energije koja iz nekog izlazi, ono što se sve češće događa je uniformiranost izgleda, koja još više oduzima od karaktera. S obzirom na to da je u tom poslu lice jedan od najjačih aduta koje možeš imati, kako komentiraš to da svi izgledaju jako slično?

IC: Da se ne shvati krivo, nisam protiv estetskih tretmana. Ali ne sviđa mi se izgled koji je trenutačno in. To nije in u modelingu – kod nas nema toga.

U modeling svijetu još uvijek prolazi prirodan izgled.

Meni se današnji stereotip ljepote uopće ne sviđa. Čar modelinga je u tome da svaki klijent gleda koji tip modela mu odgovara za određeni proizvod, ali stvar je u tome da postoji raznolikost, znači da je lijepo imati i pjegice, da je lijepo imati manja usta i veća usta.

I ono što možda cure nisu svjesne kad idu raditi nešto na licu je činjenica da ti jedna stvar može promijeniti cjelokupni izgled. I onda jedan zahvat vuče drugi i na kraju svi isto izgledaju.



MagMe: Mama si tinejdžerice i toddlerice. Kako ih odgajaš u svijetu koji nameće određen standard ljepote odnosno određen izgled, s obzirom na to da ti njeguješ prirodnost, što je stvarno rijetkost?

IC: Teško je sad reći da tinedjžeri slušaju, oni su po prirodi malo buntovni, iako je moja kći jako dobra. Koliko god ja mislim da je možda u fazi u kojoj sam joj bezveze, mislim da ipak vidi taj primjer i da nekako duboko u sebi čuje što govorim, vidi to što ja jesam i nekako se s time poistovjećuje. Tako da komentiram često takve stvari s njom i onako joj suptilno neki savjet provučem kroz razgovor. To je nešto spontano što se pojavi u razgovoru, a ne nešto što joj namećem.

Trudim se zapravo najviše svojim primjerom utjecati na nju.

A toddlerica, ona još to ne razumije. Iako sad je počela primjećivati neke stvari – i to je baš smiješno – jer ja sam najčešće s njom kad ju pokupim u jaslicama u tajicama i hoodieju i idemo u park ili na Jarun. Neku večer sam se malo sredila, odjenula sam traperice i top s otkrivenim ramenima i kad sam izašla iz sobe ona me pogledala i rekla: “Wow mama kako si lijepa”. I to mi je bilo baš iznenađujuće, da je ona primijetila da sam se sredila. 

MagMe: S obzirom na to da si tijekom godina radila s vrhunskim makeup profesionalcima i morala imati poseban režim njege kože, možeš li nam otkriti neke trikove koje si naučila ili proizvode koji su otkrila, a koji su postali dio tvoje svakodnevice?

IC: Iskreno, ja se ne znam niti isfenirati, niti našminkati. Baš zato što je to uvijek radio netko drugi na meni. I onda se trudim to zapamtiti, ali jednostavno ne ide. Tako da, kad god trebam poseban makeup ili lijepu frizuru onda u pomoć zovem svoj tim, makeup artistice Simonu Antonović ili Dajanu Pajkić, kad je makeup u pitanju. U svakodnevnoj rutini imamo samo nekoliko provjernih proizvoda i nisam onaj tip koji pada na TikTok trendove, nisam osoba kojoj se nešto može “prodati” samo zato što je viralno, koristim iste proizvode već godinama.

Meni je najvažnije postići “no makeup makeup look” – čak i ako prekrijem nešto, male nepravilnosti, podočnjake s korektorom… Već godinama koristim isti – RMS UnCoverup u nijansi 22, savršeno se stapa s kožom i uopće se ne vidi. Mislila sam si uzeti Dyson Airwrap za kosu pa da mogu sama frizuru raditi, da ne moram uvijek nekoga zvati.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije i video: Vigor Klaić