@hrapovichats
Stoljeće tradicije utkano u svaki šešir: Donosimo priču iza brenda Hrapović Hats
U srcu sarajevske Baščaršije, među kamenim ulicama koje čuvaju duh starih zanata, nalazi se dućan koji je već gotovo jedno stoljeće simbol svevremenske elegancije i autentičnog majstorstva. Hrapović Hats nije samo brend, to je priča o obitelji, tradiciji i ljubavi prema zanatu koji prkosi vremenu.

@hrapovichats
Od prvih vojnih kapa izrađenih davne 1924. godine do sofisticiranih šešira koji danas krase glave modnih entuzijasta iz cijelog svijeta, ovaj brend ostaje vjeran svojoj misiji: spojiti tradiciju i suvremeni stil uz neupitnu kvalitetu.
U razgovoru za MagMe, Aida Hrapović otkrila nam je kako je sve počelo, što se krije iza procesa izrade šešira i na koji način brend uspijeva spojiti nasljeđe s modernim modnim svijetom.
MagMe: Brend Hrapović Hats postoji gotovo sto godina. Možete li nam ukratko ispričati kako je sve počelo i što je bila vizija osnivača 1924.?
Aida Hrapović: Brend je započeo kao obiteljski biznis iz čiste potrebe da se tržištu tadašnje države ponude vojne kape i šeširi, a kasnije i modeli koji su se nosili kao vjerska obilježja te modni dodatci za različita godišnja doba. Cilj je od samih početaka bio jasan, ponuditi kvalitetu i funkcionalnost, bez kompromisa.

@hrapovichats
MagMe: Kako se tradicija nastavljala kroz generacije? Koje biste trenutke izdvojili kao najvažnije u razvoju brenda?
AH: Vrlo brzo nakon osnutka, naši su osnivači shvatili da je šešir postao neizostavni dio outfita. Nakon vojnih kapa i fesova, počeli su izrađivati beretke, ženske šešire i klasične muške modele. Nije bilo lako nabavljati kalupe i materijale u to vrijeme, ali kvaliteta je uvijek bila iznad svega i to nas je dovelo do današnjeg statusa. Poseban trenutak u povijesti bio je Zimska olimpijada u Sarajevu 1984., kad su turisti iz cijelog svijeta kupovali naše šešire i nosili ih kući kao suvenir. To nam je otvorilo vrata međunarodne prepoznatljivosti.
MagMe: Kako izgleda proces izrade jednog šešira? Što je najzahtjevniji dio?
AH: Sve počinje od materijala; to je najvažniji i najzahtjevniji dio jer on diktira konačni izgled šešira. Koristimo prirodne i visokokvalitetne tkanine poput vune, kašmira, filca, paname, rafije i papira. Svaki šešir prolazi kroz tradicionalni proces parenja i oblikovanja na drvenim ili metalnim kalupima. Nakon oblikovanja, suši se 24 sata (ili kraće, ovisno o materijalu), a zatim se šiva, dodaje traka i pegla do savršenstva. To je proces koji zahtijeva preciznost, strpljenje i ruke s iskustvom.

@hrapovichats
MagMe: Kako doživljavate današnje trendove? Je li šešir danas više statement dodatak ili komad za svaki dan? Kako to utječe na vaše modele?
AH: Naša praksa pokazala je da postoje oni koji šešir nose svakodnevno i vole imati više različitih modela, kao i oni koji godinama ostaju vjerni jednoj klasičnoj fedori. Tu su i kupci koji šešir vide isključivo kao statement komad. Zato se trudimo da u našoj ponudi uvijek bude i poneki trendi model koji će privući pažnju i upotpuniti svaki stil.
MagMe: Tko je danas vaša glavna publika? Kako balansirate između klasičnih oblika i modernih zahtjeva kupaca?
AH: Zbog lokacije na Baščaršiji, među našim su kupcima brojni turisti, osobito iz Azije – oni šešir smatraju obaveznim dijelom outfita. Društvene mreže također su nam pomogle da nas otkriju i kupci iz regije. Mi ne radimo po narudžbi, već stvaramo vlastite kolekcije i na taj način postavljamo trendove za naše kupce.
Ipak, praksa pokazuje da klasika uvijek ima prednost.

@hrapovichats
MagMe: Vaša trgovina na Baščaršiji ima poseban šarm. Koliko je ta lokacija važna za identitet brenda? Kakav doživljaj želite pružiti kupcu kad uđe?
AH: Lokacija našeg dućana početak je i kraj naše heritage priče, mjesto naših korijena, gdje se prošlost i sadašnjost prirodno dodiruju, uz neizostavan šarm Baščaršije. Iako čuvamo tradiciju, ostajemo pristupačni i ležerni, jer želimo da što više ljudi nosi naše šešire i osjeća se posebno. Naš identitet i kultura uvijek su dio našeg predstavljanja, a svi su dobrodošli doći, isprobati modele i pronaći onaj pravi. Ljudi vole čuti našu priču i ponijeti je sa sobom – to je onaj autentični trenutak koji svaki naš šešir nosi. Naš moto je “simplicity sells”, kao i “make every visit a personalized experience” i tome ostajemo vjerni svaki dan.
MagMe: Iz koje ste kolekcije trenutno najponosniji na jedan model i zašto baš taj?
AH: Definitivno na ljetne bucket hat modele od rafije, koji su postali naš zaštitni znak, te zimske tokice koje kombiniraju udobnost i eleganciju. Kod muških šešira posebno se ističu borsalino modeli od vodootpornih i laganih materijala, idealni za svaki dan.

@hrapovichats
MagMe: Koji su vam najveći planovi za sljedeće razdoblje? Razmišljate li o novim tržištima, novim linijama ili inovacijama u materijalima?
AH: Cilj nam je biti prisutni na što više tržišta izvan naše zemlje, ali isključivo uz očuvanje kvalitete po kojoj smo prepoznatljivi. Iako primamo mnogo upita za suradnje i širenje, to ćemo učiniti tek kada budemo potpuno sigurni da naša proizvodnja može pratiti veću količinu; bez kompromisa, s istim standardom izrade svakog šešira.
MagMe: Kako spajate stoljetnu tradiciju s modernom modom? Što mislite da ta kombinacija donosi vašem brendu i vašim kupcima?
AH:Našu stoljetnu tradiciju ne moramo posebno objašnjavati; kupci je prepoznaju kroz nasljeđe, detalje i priču svakog našeg šešira. Naši modeli spajaju klasično i suvremeno, i upravo tu ravnotežu ljudi vole. Tehnika izrade ostat će vjerna tradiciji; klasična i ručna; dok će estetika pratiti moderne linije, boje i potrebe današnje mode.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Instagram
