Iva Marušić 09.10.2025.

Razgovarali smo s osnivačima Wizia Studija, dizajnerskog dua koji stvara svevremenske interijere na svjetskoj razini

Na hrvatskoj dizajnerskoj sceni Wizia Studio polako, ali sigurno gradi prepoznatljiv identitet uz spoj arhitektonske preciznosti, umjetničkog senzibiliteta i tople priče. Iza studija stoje Vana Rakić i Dorijan Palić, partneri u poslu i životu, čiji se projekti ističu promišljenim pristupom prostoru i filozofijom koja se protivi prolaznim trendovima.

Njihov Instagram jednako je estetski privlačan koliko i autentičan, jer se radi o profilu na kojem se ozbiljan dizajn susreće s dozom humora i iskrenosti. Njihove ste objave na društvenim mrežama definitivno već zamijetili zbog duhovitog pristupa, a u razgovoru su nam otkrili kako nastaje njihova “vizija prostora”, zašto vjeruju u svevremenost i kako balansiraju kreativnost, klijente i stvarni život u svijetu dizajna.

Vana Rakić i Dorijan Palić (fotografija: Marko Ivaniš)

MagMe: Kako je nastala ideja za Wizia studio – tko ste, kad ste se “okušali” u dizajnu interijera i što vas je inspiriralo da pokrenete vlastiti studio?

Vana Rakić: Wizia studio nastao je vrlo prirodno, iz ljubavi jedno prema drugome, ali i zajedničke strasti prema arhitekturi, dizajnu i umjetnosti. Naš pristup prostoru uvijek je prožet tim spojem osobnog i profesionalnog. Dolazim iz građevinske i stolarske obitelji, a moje cjeloživotno školovanje u području dizajna i umjetnosti oblikovalo je prepoznatljiv senzibilitet kojim pristupam svakom projektu.

Intuicija i sposobnost vizualiziranja prostora moja su najveća snaga. Upravo od te “vizije” dolazi i ime našeg studija.

Dorijan, s druge strane, dolazi iz svijeta grafičkog dizajna, pa u naš rad unosi vizualnu jasnoću, osjećaj za detalj i suvremenu estetiku. Wizia je zapravo spoj naših različitih iskustava i senzibiliteta, ali i dokaz da se najbolji projekti rađaju tamo gdje se susretnu ljubav, znanje i vizija.

MagMe: Vaša filozofija kaže da ne pratite slijepo trendove, nego težite svevremenskim interijerima. Možete li objasniti što za vas znači svevremenost u dizajnu i kako je prakticirate?

Dorijan Palić: Svevremenost u dizajnu za nas znači povratak na temeljne vrijednosti koje su obilježile modernizam – jasnoću koncepcije, funkcionalnost i trajnost. U tom razdoblju dizajn se shvaćao ozbiljno, kao disciplina koja oblikuje način života i ima odgovornost prema vremenu, prostoru i čovjeku. Nažalost, danas se u konzumerističkom društvu dizajn često svodi na brze trendove i estetske površnosti koje brzo zastarijevaju.

Naš je cilj suprotstaviti se tome stvaranjem interijera koji nisu proizvod trenutačne mode, nego promišljeni prostori oblikovani da traju.

Vjerujemo da istinski dobar dizajn mora izdržati test vremena, ne samo u vizualnom smislu, nego i u tome kako odgovara potrebama života koji se u njemu odvija.

Wizia Studio

MagMe: Koliko je važna uloga klijenta u vašem procesu dizajniranja prostora? Kako izgleda vaša komunikacija od prve skice do konačne izvedbe?

VR: Uloga klijenta u našem procesu je najvažnija jer upravo je klijent taj koji će živjeti u prostoru, a naš zadatak je prevesti njihove potrebe i želje u cjelovito prostorno rješenje. Proces započinjemo inicijalnim sastankom koji nam služi da vidimo jesmo li kompatibilni, ali i kao malu edukaciju o dizajnu, našoj filozofiji i pristupu.

Vrlo nam je važno da smo s klijentom na istoj valnoj duljini. Nakon toga slijedi stilski upitnik, brainstorming i moodboard koji prvenstveno prikazuje atmosferu prostora te funkcionalna i pametna rješenja. Koncept uvijek detaljno branimo i obrazlažemo dizajnerskim jezikom kako bi klijent razumio svaku odluku. Zatim krećemo u prikupljanje materijala, dekora i uzoraka kako bi klijent mogao taktilno i vizualno doživjeti prostor. Slijede izrada 3D modela, fotorealistični prikazi te projektna dokumentacija s troškovnikom, a cijeli proces pratimo sve do završne izvedbe. Na taj način klijent prolazi s nama kroz jasan, strukturiran i inspirativan proces u kojem se vizija postupno pretvara u stvarnost.

MagMe: Na Instagramu se često govori da je idealan za stil, ali ne i nužno za “pravi život” prostora – vi ste odabrali humorističan i autentičan pristup na društvenim mrežama. Kako ste se odlučili na takav pristup?

DP: Instagram je specifična platforma na kojoj sve često izgleda savršeno, prostori su idealizirani, detalji pomno posloženi, a procesi izvedeni bez izazova. Isto tako, ljudi na Instagramu često djeluju kao da imaju savršene živote, dok stvarnost nikada nije tako jednostavna ili besprijekorna. Upravo zato smo odlučili pokazati da iza naših projekata stoji stvaran tim s pravim izazovima, ali i strašću prema dizajnu.

Naš pristup je iskren i autentičan, uz dozu humora, jer vjerujemo da se samo tako možemo istinski povezati s publikom.

Iskustvo suradnje s marketingom dodatno nas je naučilo koliko je važno ostati vjeran sebi i svom stilu komunikacije jer ljudi cijene kada vide stvarne ljude i procese, a ne samo idealiziranu sliku. Tako ne gradimo samo vizualni identitet studija, nego i odnos povjerenja s publikom, koji je, po našem iskustvu, dugoročno najvrjedniji.

MagMe: Kako održavate balans između profesionalnosti i opuštenosti u komunikaciji s klijentima – osobito kad se radi o “nerealnim očekivanjima”?

VR: Ključnu ulogu u tome ima inicijalni sastanak, tijekom kojeg definiramo ciljeve projekta, upoznajemo klijenta s procesom rada i razjašnjavamo što je u prostoru realno izvedivo. Takav pristup omogućuje nam da odmah uspostavimo zajednički okvir, smanjimo nesporazume i postavimo temelje za konstruktivnu suradnju. Tijekom procesa, kad se pojave nerealna očekivanja, postupamo analitično i obrazloženo. Objašnjavamo odluke i rješenja temeljenim na funkcionalnosti, ergonomiji i estetici, ali uvijek u tonu koji je jasan i pristupačan klijentu. Tako klijent dobiva osjećaj sigurnosti i razumijevanja, dok mi zadržavamo profesionalni integritet i kvalitetu projekta. Takav balans omogućuje da suradnja bude produktivna, inspirativna i – u konačnici – zadovoljstvo za obje strane.

MagMe: Koji vam je projekt bio najizazovniji do sad – arhitektonski, budžetom, zahtjevima klijenta – i što ste iz njega naučili?

DP: Jedan od naših trenutačno najizazovnijih, ali i najinspirativnijih projekata radimo u Istri, gdje surađujemo po prvi puta s arhitektom na adaptaciji stare secesijske kuće od 400 četvornih metara. Projekt uključuje etažiranje stanova, što predstavlja arhitektonsko i funkcionalno izazovan proces, ali upravo ta kompleksnost čini rad posebno zanimljivim. Inspiraciju crpimo ne samo iz same lokacije i povijesti objekta, već i iz priča njegovih prijašnjih vlasnika. Kuća je kroz vrijeme imala vrlo zanimljive uloge, prvotni vlasnici bile su dvije sestre, a kuća je u jednom periodu služila kao bordel, potom je bila poliklinika u vlasništvu doktora.

Takva povijest daje prostoru dodatnu dimenziju i priču koju želimo očuvati kroz dizajn.

Iako je projekt izazovan, proces je pravi gušt jer spajamo arhitektonsku preciznost s promišljenim dizajnom interijera, a klijentima otvaramo prostor za doživljaj priče i povijesti objekta, dok ostavljamo dovoljno mjesta da publika sama maštom dopuni kako će rezultat izgledati.

MagMe: Možete li nam otkriti kakvi su vam detalji omiljeni – recimo, omiljeni materijali, boje ili teksture koje najčešće koristite?

VR: U našim projektima volimo eksperimentirati i stvarati kontraste koji prostoru daju karakter. Boje uvijek prilagođavamo arhitekturi i orijentaciji samog objekta, a u kombinaciji s materijalima gradimo sklad između funkcionalnosti i estetike. Posebno volimo detalje poput tkanina s različitim uzorcima, kontrast toplo-hladno kroz kombinacije drvo-kamen ili drvo-inox, kao i antikvitete, što je povezano s Dorijanovom obitelji i njegovim iskustvom u svijetu antikviteta.

Umjetnost zauzima posebno mjesto u našem radu.

Cijenimo rad naših umjetnika i uvijek se trudimo da njihove umjetnine postanu dio prostora, dajući mu osobnost i dodatnu dimenziju. Za nas su takvi detalji ključni jer prostor čine živim, slojevitim i inspirativnim.

MagMe: Kad bi klijent došao s vrlo određenim, “trendi” zahtjevom koji se možda neće lijepo uklopiti u trajnu viziju prostora, kako postupate? Kako objasnite kompromis između estetike i funkcionalnosti?

DP: Takve upite nemamo često, ako se dogode, završavaju već na inicijalnom sastanku. Taj prvi susret je ključan jer nam omogućuje da klijenta educiramo o dizajnu, prolaznosti trendova i važnosti dugoročne vizije prostora. Već tada zajedno razgovaramo o funkcionalnosti, estetskim prioritetima i mogućnostima prostora, što pomaže klijentu da realno sagleda projekt. Tako već u ranoj fazi postavljamo temelje za suradnju koja je iskrena, profesionalna i usklađena s trajnim principima dizajna, čime se izbjegavaju kasniji nesporazumi ili konflikti oko stilskih zahtjeva.

MagMe: Planirate proširenje u Osijeku sa showroomom, edukacijama i radionicama. Koji su vam točno planovi – što će sve showroom nuditi, kako će izgledati tijek suradnje, koje radionice imate na umu?

VR: Osijek smatramo divnim gradom koji zaslužuje kvalitetnu i promišljenu ponudu u području dizajna interijera. Kroz naš ured/showroom želimo prezentirati ne samo proizvode, već i sebe kao studio od rasvjete, namještaja, podnih i zidnih obloga, do pažljivo odabranih detalja koji čine prostor. Suradnja s našim divnim partnerima i umjetnicima omogućuje klijentima da sve te materijale, rješenja i originalne umjetničke radove vide, osjete i dožive u stvarnom prostoru, što znatno olakšava proces donošenja odluka. Showroom će služiti i kao mjesto edukacija i radionica, gdje ćemo dijeliti znanje o dizajnu, rasvjeti, materijalima, funkcionalnim rješenjima i ulozi umjetnosti u interijeru. U skorije vrijeme planiramo službeno otvorenje, a cilj nam je stvoriti prostor koji je inspirativan i praktičan, te koji približava našu filozofiju klijentima na autentičan način.

MagMe: Gledajući unaprijed, što mislite da će biti sljedeći trendovi u dizajnu interijera – ne samo estetika, nego i u pristupu radu, odnosu s klijentima, tehnologijama ili održivosti – i gdje vidite Wiziu u toj budućnosti?

DP: Dizajn interijera će sve više težiti sinergiji između tehnologije, održivosti i individualnog pristupa klijentu. Umjetna inteligencija otvara nove mogućnosti od vizualizacija i konceptualnih istraživanja do optimizacije procesa, ali njezina primjena mora biti promišljena i etična. Sve češće studiji koriste AI generirane vizualizacije kao marketinški materijal na društvenim mrežama, prikazujući prostore koji zapravo ne postoje, što stvara nerealna očekivanja i ne odražava stvarni proces dizajniranja.

Wizia se u budućnosti pozicionira kroz edukaciju i transparentnost, kroz naš rad želimo klijentima i publici približiti sustavni proces oblikovanja prostora, pokazati kako se tehnologija može koristiti kao alat, ali ne i kao zamjena za kreativnu viziju i stručnost.

Naša vizija je održiv, promišljen i funkcionalan dizajn koji balansira suvremene alate, dugoročnu vrijednost prostora i kvalitetnu komunikaciju s klijentom.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Wizia Studio