
Pierpaolo Piccioli je predstavio svoju prvu kolekciju za kuću Balenciaga i apsolutno nas osvojio!
Na Tjednu mode u Parizu, proteklog smo vikenda svjedočili jednom od najičekivanijih trenutka sezone – Pierpaolo Piccioli prikazao je svoju prvu kolekciju za kuću Balenciaga i to u povijesnoj palači brenda. Očekivanja od ovog debija bila su ogromna – nakon što je više od 20 godina proveo u kući Valentino i učvrstio ugled kuće stvaranjem moderne elegancije, najvažnije je pitanje bilo u kakvom će smjeru krenuti sa španjolskom kućom.

Pierpaolo Piccioli
No, ono zbog čega su modni fanatici jedva dočekali je i činjenica da je donedavni kreativni direktor kuće Demna Gvasalia, stvarao jednu u potpunosti drugačiju estetiku Balenciagu od one koju je stvorio osnivač Cristóbal Balenciaga. Dok se brend u doba osnivača kuće temeljila na eleganciji i nenametljivoj profinjenosti, Gvasalia je u potpunosti uveo nešto radikalno, avangardno, neočekivano, ono što se ubrzo počelo povezivati uz tu kuću. Stoga, imenovanjem Picciolija modna je publika bila sigurna u jedno – Balenciaga doživljava povratak eleganciji. A revijom u subotu navečer to je i dokazano.
Piccioli je kreirao kolekciju uz jednu jasnu referencu; stvorio je modernije verzije haljine “Sack” Cristóbala Balenciage iz 1957. godine. Taj je model, nekad kritiziran zbog odbacivanja Diorovih silueta, postao metafora oslobođenja i dodao voluminoznost koja se do tad nije vezala uz ženstvenost u haljinama. Upravo je to bila osnova Picciolijeve Balenciage – precizni krojevi, skulpturalni krojevi i predimenzioniranost koja je neodoljivo ženstvena.
Prvi look — duga crna večernja haljina s V-izrezom, nošena uz bijele rukavice i goleme crne sunčane naočale — djelovao je kao istovremeno hommage, koliko i novi smjer. U tom looku ne samo da smo gledali Cristóbala Balenciagu, već i Picciolijeve druge prethodnike poput Nicolasa Ghesquièreja do avangardne estetike u posljednjih nekoliko godina.
Tijekom sljedećih nekoliko lookova izmjenjivale su se crna i bijela nijansa, no ipak su uslijedili lookovi u živahnijim bojama – crvenoj, zelenoj, ljubičastoj i žutoj. Izmjenjivale su se iznimno ženstvene kreacije, duge i kratke haljine, suknje u različitim teksturama i materijalima (poput onoga što smo nekoć gledali u Picciolijevom Valentinu). Gledali smo i peacoat kapute s A-linijama i jahačkim šeširima uz plave traperice – nešto jednostavniji, svakodnevniji lookovi.
U novom poglavlju brenda nestali su hoodiji i prenaglašena silueta, bomber jakna u ovoj je kolekciji djelovala profinjeno, chino hlače postale su strukturirane poput couture hlača, a predimenzionirana bijela košulja utjelovila je Picciolijevo viđenje moderne žene.
Atmosfera tijekom prikazivanja kolekcije nije bila nabijena spektaklom, već intimnosti i iskrenošću, u Picciolijevom stilu. Publika je svjedočila povratku nekadašnje Balenciage koja je bila popularna zbog novog pogleda na ženstvenost. Picciolijeva kolekcija za proljeće/ljeto 2026. godine, jedna je od najboljih kolekcija koje smo vidjeli na ovosezonskim Tjednima mode i vjerujemo da će njegov rad nastaviti upravo u takvom smjeru.
U galeriji otkrijte sve lookove.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Kendam, Instagram