Dizajnerski komadi koji su obilježili 2024. godinu
Ova je godina u modnoj industriji bila obilježena elegancijom i pokojom uspješnom statement kreacijom. Industriju luksuza ove su godine obilježili i brojni novi kreativni direktori s obzirom na to da su se na vrhu najpoznatijih modnih kuća dogodile brojne izmjene. Chemena Kamali kao nova kreativna direktorica kuće Chloé predstavila je novi pristup kreiranju koji je ubrzo postao obožavan, dok je Alessandro Michele zasjeo na kreativnu stolicu kuće Valentino i učinio apsolutni preokret u pitanju estetskog pristupa brenda. To su samo neke od promjena kojima smo svjedočili kad se radi o luksuzu u modi, a 2025. godina proteći će u znaku još većih promjena, u kojima prednjači pariška kuća Chanel na čelu s novim kreativnim direktorom, Matthieuom Blazyjem!
No, s obzirom na to da odbrojavamo do kraja kalendarske godine, odlučili smo da je pravo vrijeme za izdvojiti dizajnerske odjevne komade, pa tako i dodatke, koji su obilježili 2024. godinu. Koji su to, otkrijte u nastavku.
Kao najrelevantiji prikaz toga što je obilježilo godinu je platforma Lyst, koja u svakom tromjesečnom kvatalu iznosi informacije o tome koji su brendovi najuspješniji, a koji komadi najtraženiji. Prema izvješću Lyst Index najpopularniji brendovi u 2024. godinu uključuju Miu Miu, Loewe, Prada, Saint Laurent i Alaïa. Statistika je to koja prikazuje najtraženijih pet dizajnerskih kuća, dok su prema platformi Moda Operandi najprodavaniji komadi bili oni brendova Alaïa, Chloé, Miu Miu i The Row.
Još se jedan brend s klasičnijim pristupom kreiranju, približio popularnosti ove godine. Ralph Lauren, američki brend jednostavnih i svevremenskih komada, postao je sve veće područje interesa, a time je sve veći fokus stavljen na njega na društvenim mrežama. Čini se da je stil old money i dalje poželjan među ljubiteljima mode, a tome u prilog idu nove kolekcije američkog brenda uz prepoznatljive kapute, pulovere, majice i sakoe brenda, sve nizom komada koji su ove godine postali popularniji. Posebice kad se radi o generaciji Z čiji utjecaj na društvenim mrežama može dovesti do viralnih trenutaka koji rezultiraju time da se pojedini komadi rasprodaju u rekordnom roku.
Prema izvješćima, Chemena Kamali je sa svojim pristupom kreiranju u kući Chloé započela novu eru boho stila, koji se vratio na vrh modnih lista godine. Lepršavi topovi, haljine od šifona, kožnate torbe s resicama – sve su to komadi koji godinama nisu bile viđeni na modnim pistama, dok su se u 2024. godini vratili na velika vrata. Lepršavi top od svile koji je predstavljen ranije ove godine, već niže broje uspjehe na modnim listama.
Miu Miu i ove je godine nastavio s postavljanjem trendova za it djevojke i time je predstavio jedan od najtraženijeg komada u suradnji s brendom tenisica New Balance. Naime, tenisice Miu Miu x New Balance bile su najtraženiji model u ovoj godini, a to je tako jer se radi o stilu koji je chic, ležeran, urban, ali i s neodoljivim Miu Miu štihom koji Miuccia Prada toliko dobro poznaje.
View this post on Instagram
S druge strane, Anthony Vaccarello je svojim radom za kuću Saint Laurent nastavio u tonu koji najbolje poznaje – seksepil, sofisticiranost i raskoš, tri su riječi koje najbolje opisuju uspjeh kuće. Doista, tko se ne bi u svojim odjevnim komadima htio tako osjećati? Pencil suknje, prozirni topovi, cipele s visokom potpeticom i neodljiva snažna pariška sofisticiranost i dalje su glavna nit kuće koja polučuje uspjehe.
Pieter Mulier je kreiranjem u kući Alaïa nastavio dominirati najpoželjnijim pletenim balerinkama, ali je uspio u tome da i drugi modni dodaci kuće izbore svoje mjesto na vrhu. Model torbe “Le Teckel” i štikle “Decolette”, također su dvije uspješnice brenda. Ipak, valja naglasiti, pogotovo kad se radi o modnim dodacima, da kuća Hermès sa svojim modnim dodacima poput kultnog modela Birkin (unatoč tome što se ne nalazi na listi najpopularnijih velikana) drži svoje mjesto na vrhu izrade i kvalitete komada, što je u konačnici najveći uspjeh jednog luksuznog brenda.
No, govoreći o dominaciji modnih komada i dodataka, ne može se ne spomenuti torba koja je definirala minimalistički luksuz. Torba The Row Margaux postala je još popularnija nego ranije, a čini se da se poznavatelji mode i luksuzne industrije ne mogu zasititi njujorškog brenda. Sestre Olsen savršeno spajaju luksuz s osjećajem svevremenosti, elegantnim siluetama i prigušenim paletama boja.
Bottega Veneta nastavlja predstavljati ažurirane verzije svoje najpopularnije torbe Andiamo, a ove je godine predstavljen i clutch Andiamo, najpoželjnija varijacija do sad.
@jastookes We did it again
Balerinke Rebecca luksuzne kuće Loro Piana, obilježile su topliju sezonu ove godine i predstavljane su nove iteracije. Nastavljajući se na brojne modele balerinki kuće Alaïa čijoj se popularnosti ipak nije približio ni jedan drugi model, čini da se luksuzni brendovi okreću svojim najpopularnijim komadima i iznova predstavljaju nove verzije obožavanih kreacija.
Može se zaključiti da posljednjih sezona kupci imaju interes za komade koji nadilaze trendove. Riječ je pritom o investicijskim komadima koji su svevremenski. Time je ova godina bila vrijeme svjesnog ulaganja u odjevne komade. To upravo i jest luksuzna moda – komadi visoke kvalitete koji će izdržati test vremena. Sve to ide u korak s time što su cijene luksuza u konstantnom rastu, stoga impulzivne kupnje zamjenjuju one namjerne, odnosno kolekcionarske.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Pinterest, Instagram, Ralph Lauren