Tko je Olympia Gayot, žena koja je zaslužna za revival brenda J.Crew?
Ako ste devedesetih i ranih 2000-tih godina obožavali brendove koji su stvarali nosive, jednostavne i svevremenske komade i prikazivali ih uz kataloge koji ocrtavaju stvaran život – onda ste zasigurno poznavali američki brend J.Crew. Marka je to koja je kroz svoje kataloge (koji su nekoć bili najbolji marketing svakog modnog brenda) prikazivala jednostavne i sretne životne situacije, obitelji i djecu. J.Crew je brend koji je nedavno proslavio svoj 40. rođendan, no uz to se vezao i sve jači pad potražnje za njegovim komadima. Bila je potrebna promjena, nova strategija i novi pristup dizajnu, a sve je to na kraju bila, a i dalje jest – Olympia Gayot, kreativna direktorica brenda.
Olympia Gayot je vjerojatno najstylish Amerikanka i zapravo, sve ono što je brendu J.Crew trebalo. Ne samo da je i sama utjelovljenje same J.Crew žene, već je i godinama ranije nego li je postala kreativna direktorica, radila na skicama i dizajnu ženske odjeće u brendu. No, onda nije imala toliku moć da promjeni pojedine stvari, već je radila ono što je morala. Srećom, 2020. godine (nakon što je nekoliko godina provela kao dizajnerica u brendu Victoria’s Secret) postala je kreativna direktorica brenda i zapravo, vratila J.Crew na modne liste. No, to je sve uspjela, a da se pritom nije odmaknula od nekadašnjih kodeksa brenda, ali ipak uz novi, pomalo ambiciozan dizajn oživila je sofisticiranost marke.
View this post on Instagram
No, što se dogodilo brendu J.Crewu prije nego li je Gayot zasjela na kreativno mjesto? Od 2017. godine J.Crew nije imao kreativnog direktora, već je taj posao pripao nekoliko dizajnera. Prije toga, bila je Jenna Lyons. Ikona američke modne industrije radila je u brendu J.Crew 26 godina. Tijekom njezina vremena, J.Crew je, prema mnogima, postao “pravi” modni brend (dok brojni kritičari smatraju da je ono što je bilo prije, bilo tek puko prikazivanje preppy stila i iznimno jednostavnih komada). Njezin je odlazak iz brenda bio obilježen time što je brend bio u velikim dugovima i time je bilo jasno da mu je potrebna neka nova energija.
Lyons je možda učinila J.Crew pravim modnim brendom, u smislu da je veću pažnju obraćala na modne kampanje i stvarala je nešto posebnije komade. Međutim, čini se da je ovom američkom brendu trebalo upravo ono što mu je donijela Gayot, a to je vraćanje na takozvane tvorničke postavke. J.Crew se vratio tamo gdje je nekoć bio.
Olympia Gayot na početku svoje karijere kao kreativna direktorica slavnog brenda (dakle, prije četiri godine), bila je iznimno diskretna i nije se voljela previše isticati. Njezin je Instagram profil bio privatan i nije se zapravo puno o njoj znalo. Međutim, radi se o dami koja je postala nenamjerna influencerica; nakon što je 2021. godine otvorila svoj Instagram profil, nije dugo trebalo da skupi više od 130 tisuća pratitelja. A ono što ju je učinilo toliko popularnom, su mirror-selfies, fotografije u ogledalu uz koje je svakodnevno prikazivala svoje uredske outfite. Nonšalantno pozirajući u svom uredu u svevremenskim komadima koje sama kreira, Gayot utjelovljuje svevremenski stil odijevanja. Naizgled odjeva jednostavne komade, no kombinira ih na nemjerljivo chic način uz bogatstvo nakita. Njezin stil je elegantan, opušten i šarmantan, ali s jakim osjećajem ženstvenosti – i nježno neskladan s maksimalističkim razdobljem Jenne Lyons.
Gayot je svojim dolaskom u brend provela sate i sate proučavajući stare kataloge. Njezino snažno oko za detalje, ali i to što je shvatila da je J.Crew-u potreban revival u smislu da se vrati svojim korijenima, ono su što je obilježilo uspješnu prekretnicu brenda. Gayot je u asortiman vratila prepoznatljive komade brenda; od pletenine, voštane barn jakne, vunene sakoe, traperice i brojne druge komade… No, Gayot ne voli da se o tome govori kao povratku preppy stila, već klasicima u novom ruhu.
Da poštuje nekadašnji utjecaj brenda, dokazala je i ranije ove godine nakon što je vratila kultni katalog J.Crew. Naime, svoju je najnoviju kolekciju prezentirala uz printanu publikaciju, koja se naslanja na nekadašnju tradiciju brenda da sve svoje nove proizvode predstavlja kroz katalog. Ukratko, Gayot je željela vratiti povjerenje kupaca, a jednako se tako okrenuti i stvaranju jednostavnih, svevremenskih i kvalitetnih komada.
Unatoč tome što se njezin rad može okarakterizirati kao nostalgičan, on to nije. Gayot je revivalom J.Crew-a dokazala kako nešto iz prošlog vremena učiniti poželjnim i danas. No uz to, pokazala je i da kupci danas više ne žele samo odjevne predmete, već i priču koja stoji iza njihova stvaranja. U konačnici, Gayot (samo) želi stvarati kvalitetne komade koje ćete obožavati godinama.
View this post on Instagram
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Instagram, J.Crew