Iva Marušić 18.11.2024.

Tko su tajnovita braća Wertheimer, moćni vlasnici kuće Chanel?

Unatoč tome što brojne renomirane dizajnerske modne kuće nose imena svojih osnivača, danas je njihova situacija daleko od toga da se radi o samostalnim brendovima. Modne grupacije poput dviju najjačih, LVMH i Kering, u svom portfelju imaju neke od najjačih modnih brendova i samim time postoje jasno određene strategije unutar svake od njih. Međutim, jeste li se ikad zapitali u čijem je vlasništvu jedna od najdominantnih kuća na luksuznom tržištu – Chanel? Taj kultni brend i dalje nije pod utjecajem najvećih modnih igrača, već je, od svog osnutka u vlasništvu obitelji Wertheimer. Danas su vlasništvo naslijedila dva brata, koje ako primjerice sretnete na ulicama Pariza, nećete znati da se radi o najutjecajnijim ljudima luksuzne mode.

Alain i Gérard Wertheimer, braća kojima su 75 i 73 godine, nikad ne sjede u prvom redu na revijama kuće koja u njihovu 100-postotnom vlasništvu, već se drže podalje fotoobjektiva i reflektora. Oni rade upravo suprotno od onoga što vežemo uz modnu industriju, skrivaju se ispod svojih šešira i žele ostati neprimijećeni.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Old Money Society (@oldmoneysociety)

Braća Wertheimer pripadaju trećoj najbogatijoj obitelji Francuske, nakon Bernarda Arnaulta (vlasnika grupacije LVMH) i Françoise Bettencourt Meyers (unuke osnivača L’Oreala). Prema navodima Forbesa, obitelj u čijem je vlasništvu kuća Chanel, nalazi se na 40. mjestu svjetske ljestvice najbogatijih ljudi. Svih ovih godina, braća su uspjela održati relativno skroman profil i svaki od njih ima 50 posto udjela luksuznog brenda, a time još od osnivanja brenda obitelj ima vlasničku strukturu pod strogom kontrolom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by judgementcornerblogspot32 (@judgementcornerblogspot1)

Alain i Gérard Wertheimer, među najdiskretnijim su, ali i najutjecajnijim osobama na globalnom tržištu luksuza.

Oni su nasljednici modnog carstva koje je utemeljio njihov djed, Pierre Wertheimer, francuski biznismen koji je 1924. godine surađivao s Gabrielle Coco Chanel na lansiranju prvog parfema kompanije Chanel. Miris No. 5 Coco Chanel doživio je veliki uspjeh, a u želji da proširi posao po cijelom svijetu, Chanel je onda angažirala uspješnog biznismena Wertheimera. I dok je Chanel stvarala revolucionarne odjevne predmete i postala omiljena modna dizajnerica u svijetu, poslovna oštroumnost obitelji Wertheimer je ono što je zapravo osiguralo čvrste temelje za rast brenda.

Prvotno je vlasništvo preuzeo njihov otac Jacques Wertheimer, no kasnih 70-ih godina prošlog stoljeća, braća su naslijedila kuću. Alain, koji je rođen 1948. godine, preuzeo je ulogu predsjednika brenda i bavi se globalnom strategijom kuće iz New Yorka gdje živi s obitelji, dok se njegov brat Gérard odlučio na mirniji život u Ženevi, odakle upravlja odjelom satova brenda. No, njih su dvojica unijela svježu energiju u brendu, a istovremeno su uspjeli u tome da očuvaju eleganciju po kojoj je kuća Chanel od začetka prepoznatljiva.

Njihov najveći uspjeh bilo je to što su 1983. godine angažirali Karla Lagerfelda, koji je transformirao identitet brenda kroz novu, nešto odvažniju estetiku kolekcija, no koja se istovremeno naslanjala na prepoznatljive kodekse kuće. Lagerfeldov mandat dug trideset godina u pariškoj kući bio je ključan za uspjeh Chanela, a sve pod diskretnim, no namjernim vodstvo Wertheimerovih.

Unatoč tome što se svijet luksuza trenutačno nalazi u krizi, nesumjivo je da kuća Chanel nastavlja s uspješnim rastom.

Ako pogledamo da su torbice brenda iznimno poskupjele tijekom proteklih sezona, a prošle je godine brend objavio da planira otvoriti butike posebno usmjerene za svoje stalne klijente koji najviše troše, jasno je da kuća uspješno posluje. Unatoč tome što se kuća posljednjih godina u brojnim aspektima modernizirala, Chanel je jedan do rijetkih brendova čije komade ne možete kupiti putem webshopa kod brojnih tržišta, već isključivo morate posjetiti butike. Samim time je vidljivo koliko je vodstvo kuće Chanel odlučno zadržati ekskluzivnost i luksuz za svoje kupce, kakav danas najluksuzniji brendovi počinju gubiti.

Iako se o braći Wertheimer i dalje gotovo pa ništa ne zna, neupitno je da su njih dvojica od kraja sedamdesetih stvorili, odnosno uspjeli zadržati jedno od najvećih modnih carstava. Dok se globalno tržište luksuza suočava s pritiscima većih modnih grupacija, Chanel prilagođava strategiju, uspješno i bez ugroze svojih temeljnih vrijednosti. U konačnici, to je jedna od rijetkih modnih kuća koja ostaje vjerna vizionarskim idejama nekadašnje osnivačice, a braća Wertheimer i dalje primarno mare o kvaliteti i ekskluzivnosti. I to sve – diskretno.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Chanel, Instagram (@chanelofficial)