Dina Dončević 24.06.2024.

Philip B. je jedan od najvećih inovatora u beauty industriji i hair stilist holivudskih zvijezda. Razgovarali smo s njim!

Biti u društvu čovjeka koji je zaslužan za kosu holivudskih zvijezda kao što su Sharon Stone, Robert Redford, Gwyneth Paltrow, Nicole Kidman, Billie Eilish, Mick Jagger, Ariana Grande, Matthew McConaughey, Lady Gaga, Millie Bobby Brown i mnogih drugih, nije mala stvar, no još je veća imati priliku razgovarati s inovatorom u beauty industriji, pionirom proizvoda za njegu kose koji imaju uporište u znanosti i čovjekom kojemu je glavni cilj transformirati kosu i vlasište svake osobe koju upozna.

Philip Berkovitz, poznatiji kao Philip B., nije samo slavno ime nalijepljeno na niz proizvoda za čiju je prodaju zaslužna lista njegovih slavnih klijenata. Philip B. proizvodi prodaju se zbog niza “anonimnih” klijenata kojima su i namijenjeni, pogotovo onima koji godinama tragaju za nečime što će riješiti probleme koje imaju s vlasištem, pa samim time i s kosom. Iako je njegova karijera započela tako da je proizvodio ručno rađene preparate u svojoj losanđeleškoj kuhinji čije su onda bočice skupljale slavne i manje slavne glave, danas, kad je kućna radinost iz 1991. godine prerasla u globalni brend luksuznih proizvoda za njegu kose i vlasišta koji se prodaje u više od 100 zemalja diljem svijeta, Berkovitz o svakom proizvodu zna jednako koliko je znao i kad je sam miksao sastojke.

Svoju uključenost u kreiranje svake formule proizvoda koji se danas mogu kupiti tumači time da je bio “štreber” pa ga je znanost koja se krije iza lijepe kose oduvijek zanimala. S druge strane, kad je bio hair stilist, svakodnevno je satima bio u doticaju s kemikalijama koje su mu nagrizale kožu, čemu je htio stati na kraj. I tako je rođen brend Philip B. koji je bio prava inovacija na tržištu.

Iako se inicijalno želio baviti nečim sasvim drugim, što je smatrao znatno unosnijim od toga da postane hair stilist, već je u djetinjstvu s majkom posjećivao salon te pomagao sa sitnicama dok je ona bila na frizuri, što ga je u konačnici nagnalo da ošiša i oboji kosu lutkama svoje sestre. Uslijedio je veći izazov – počeo je sam sebe šišati, pa onda i brata, a zatim mu je otac s 15 godina rekao da misli da bi se time trebao baviti – jer mu zaista dobro ide! Iako se na prvu naljutio na oca zbog tog prijedloga, završio je kao pripravnik u jednom salonu u kojem je upijao znanje od starijih kolega. I dan danas, Berkovitz je znak da je znanje moć, jer zna (i stvara) apsolutno svaku formulu svojih proizvoda te Philip B. nije samo još jedan brend na čiju je ambalažu samo “nalijepljeno” ime da bi se dobro prodavalo.

MagMe: Zašto ste se odlučili lansirati brend?

PB: Na vlastitim rukama sam vidio kako proizvodi za kosu djeluju na kožu. U salon je jedan dan došla moja klijentica, dermatologica, kojoj sam se požalilo kako me ruke peku i kako mi se koža na njima ruli, i da me to budi po noći. Rekla mi je da su proizvodi koje koristim jednostavno pregrubi. Ali radio sam u najboljem salonu u Beverly Hillsu, mi smo imali najbolje proizvode na svijetu. Rekla je – ne baš, sve što koristite, to radi tvojoj koži.

I zato sam počelo duboko istraživati taj problem i obratio se prijatelju koji je imao kozmetičku kompaniju pa mi je on dao ime kemičarke. Pronašao sam kemičarku koja je imala 40 godina iskustva rada za velike kompanije – tražio sam odgovore i bio sam jako sretan što mogu raditi sa ženom, jer smatram da će žene uvijek pronaći odgovore.

Počeli smo istraživati formule s kojima sam radio i zapravo nije bilo ničega u njima, sastojale su se samo od sapuna i mirisa. A bio sam jako razočaran što je na njima pisalo nešto sasvim drugačije i shvatio sam da je samo pakiranje uvjerljivo i lijepo.

Onda sam počeo svoje klijente ispitivati zašto kupuju određeni šampon i svi su imali isti odgovor: zato što im se sviđalo kako miriše. I pakiranje, naravno. A što vam radi – “ništa, samo mi se sviđa kako miriše”. Ali trebao bi nešto napraviti – rekao bi im! Zar ne bi bilo super da fino miriše, izgleda super i dobar je za vašu kosu? I na to su svi rekli, da bilo bi fantastično. Ali toga nema. Tad sam odlučio – ja ću to napraviti.

MagMe: I tako je započela Philip B. priča?

PB: Motiv mi je bio napraviti “fountain of youth”. Javio sam se kemičarki koju sam ranije spomenuo i rekao joj da okupi sve žene iz svojeg laboratorija i da zaboravi sve što su je ikad tražili kozmetički divovi. Nije me zanimalo koliko košta proizvodnja. Htio sam napraviti proizvod koji djeluje. Bio sam uspješan frizer i htio sam imati uspješne proizvode – koji zaista djeluju! Misao vodilja koju sam joj dao bila je: misli kao znanstvenica, ali izradi formulu o kojoj sanjaš kao žena.

MagMe: Zanimljivo mi je da uspjeh nije zaslužan niti marketing niti slavni klijenti?

PB: Nikad nisam ulagao u marketing nego u proizvod. Kad sam ja počeo raditi šampone rekli su mi da mi ih nitko neće htjeti kupiti moje proizvode jer su njihove formule preskupe. Na to sam pitao – “koliko košta prosječna formula” i dobio odgovor 27 centi! 27 centi za malo manje od 250 mililitara? Kako je to moguće? Jednostavno je – ostatak bočice je voda! Uzmete bočicu, napunite je vodom, koja nije skupa, dodate malo sapuna, malo jeftinih mirisa koji su obogaćeni kemikalijama. No, to nije problem samo za krajnjeg korisnika koji kupi tako nešto već i za frizere koji non stop dodiruju te proizvode. Frizeri na svojim rukama, svojoj koži, vide nuspojave tih grubih formula.

MagMe: Koji je bio glavni problem koji ste željeli riješiti sa svojim proizvodima?

PB: Počeli smo razvijati eksperimentalne proizvode s aminokiselinama i visokom razinom proteina iz povrća. Htio sam kreirati tekuće proizvode za njegu kose jer mi se po iskustvu rada to činilo najboljim. Većina žena mi je rekla da ima isti problem, a taj je masno vlasište, a suhi vrhovi. Razlog tomu je što sebum koji nastaje na samom korijenu vlasi hrani kosu, i što je ta kosa bliža izvoru hrane, to je, naravno, nahranjenija i ljepša. Što je kosa udaljenija od korijena, to je dehidriranija. To sam htio popraviti. Htio sam da vlasi apsorbiraju jednaku količinu hrane na korijenu i na vrhovima. Kako to učiniti? Moram kreirati suplement koji je nalik sebumu pa sam počeo raditi na uljnom tretmanu koji je baziran na tome. Zaključio sam da mi je potrebno ulje koje je tekuće i lagano, pa sam počeo proučavati molekule svih ulja koje bi mogle biti slične sebumu koje proizvodimo na korijenu vlasi.

MagMe: Nedostaju li vam ti trenuci s početka, kad ste sami miksali svoje proizvode, naspram ove faze kad stojite na čelu inovativnog, globalno poznatog beauty brenda?

PB: Ne nedostaju mi jer ih još uvijek radim! Svaki proizvod i dalje radim ja. Tijekom pandemije sam miksao i zapisivao sve i čim je završila imao sam formula kao da sam na njima radio pet godina. Tad sam kreirao Weightless liniju, lagane formule za one s tanjom kosom, s floralnim uljima, koje bez obzira na to što su lagane će bogato nahraniti kosu.

MagMe: Zaista se može reći da ste inovator u beauty industriji. Što vas je potaknulo na to?

PB: Prije 25 godina svi su mi govorili da sam 20 godina ispred svojeg vremena i zaista jesam unio promjene u industriji. Moj stav je uvijek bio: netko to mora napraviti! Zamislite da imate neki talent, a nemate alata kojima ga možete pokazati. Tad se u vama javlja ona neka vatra i želja da promijenite stvari. Htio sam promjene!

MagMe: A mogu pretpostaviti i da ste se susreli s klijentima koji su vas dodatno potaknuli vašu želju za promjenama.

PB: I moji klijenti su htjeli promjene! Većina ih dođe i želi samo šišanje i frizuru, ali neki od njih se sjednu u frizerski stolac i pitaju vas što mogu koristiti te se žale da ne mogu spavati koliko ih svrbi vlasište, bude se s mrljama od krvi na jastučnici… Tad sam shvatio da ljudi pate, a da velike kompanije ne mare za to. Oni ulažu u marketing i reklame.

Na početku svoje karijere upoznao sam odvjetnika od Pierrea Cardina i tijekom sastanka on mi je ponavljao: “Što je bolji proizvod, to ga manje moraš reklamirati. Što je proizvod lošiji, to ga više moraš reklamirati”. To mi je ostalo urezano u pamćenje. Shvatio sam da ako stvorim vrhunski proizvod, da nikad neću morati plaćati za reklame već da će sam proizvod biti reklama jer će ljudi pričati o njemu. I tako sam završio na ovome gdje sam danas, da se Philip B. proizvodi prodaju diljem svijeta.

MagMe: Mogu zaključiti da su glavna inspiracija za vaše proizvode – problemi vaših klijenata?

PB: Šampon Anti-Flake Relief kreirao sam za prijatelja koji se borio s prhuti i prije toga je svašta isprobao. Bio je jako frustriran jer kad je nosio crne kapute, bili su mu puni prhuti. Onda sam počeo razmišljati o tome što je zapravo prhut? To je gljivična infekcija vlasišta i zato svrbi. Kad se tako nešto dogodi na nekom drugom dijelu tijela, stavite mast ili sprej koji to riješi. A kad je u pitanju vlasište, svi misle da se to može riješiti sa šamponom protiv peruti koji ima jedan aktivni sastojak poput cinka. No, potrebno je više sastojaka koji zajedno djeluju da bi se dogodila neka promjena.

Zato sam napravio kombinaciju više prirodnih sastojaka među kojima su borovica, kadulja i ulje čajevca, dodao aloe veru za umirivanje kože te kamilicu i kalendulu koje djeluju protuupalno – dio problema leži u tome što se u vlasištu nalazi upala, pa mu ti sastojci pomažu da je se riješi.

MagMe: A što je s ozbiljnijim problemima poput psorijaze na vlasištu? Godinama se borim s time, i uvijek sam vjerovala samo dermokozmetičkim brendovima, a bojala se koristiti sve ostale.

PB: Za to sam kreirao Rejuvenating Oil. U kombinaciji s Anti-Flake šamponom je zaista mnogima pomogao. Čim se stavi na vlasište gotovo instantno nestaju nakupine kože koje se pretjerano proizvode kad je riječ o psorijazi. Pitao sam svoju dermatologicu zašto je to tako i ona mi je odgovorila da ulje rastavlja stanice kože. Stres je najveći triger, a imam brojne zadovoljne klijente koji mi šalju poruke da su godinama isprobavali svašta, a ništa nije djelovalo, niti lijekovi ni proizvodi i potrošili su tisuće dolara prije nego su isprobali Philip B. proizvode.

MagMe: Jesu li takve poruke zapravo vaša najveća motivacija?

PB: Da! To je jedan od razloga zašto sam se počeo baviti ovim poslom. Iako sam se najprije htio baviti nečim drugim, što sam smatrao unosnijim, shvatio sam da imam talent i da mogu živjeti od toga i da će sve biti okej.

MagMe: No, prije globalno popularnih proizvoda koji se koriste diljem svijeta – sve je počelo od šačice ljudi koji su dolazili kod vas u salon?

PB: Počelo je od mojih klijenata koje je prestalo svrbjeti vlasište pa su se napokon naspavali. Nakon što sam u tome uspio, toliko su bili oduševljeni, da su rekli svim svojim prijateljima. Onda su svi ti prijatelji isprobli pripavke za njegu kose i njima su pomogli. Odjednom su mi svi počeli govoriti da sam im izliječio probleme. Proglasili su me guruom kose!

Onda je 1993. godine magazin Vogue napravio veliku priču o meni i kad je trebala biti objavljena pitali su me znam li da ću biti preplavljen upitima nakon toga. Bio sam naivan i rekao sam da mislim da znam.

Nisam znao. Svaka osoba u Sjedinjenim Američkim Državama je željela doći kod mene.

Preko noći sam postao tražen među milijunima ljudi. Nakon toga su uslijedili pozivi i od drugih magazina i tad je sve eksplodirao. Rekli su mi da sam do tad bio najbolje čuvana tajna Hollywooda. Ali ako sam tajna, onda ne mogu pomoći ljudima.

MagMe: A tko je bio taj prvi celebrity klijent, od kojeg je sve krenulo?

PB: Linda Gray iz TV serije “Dallas”. Napravio sam joj tretman i nazvala me iz auta na putu iz salona i rekla da ne može prestati dirati kosu tijekom vožnje i da je skoro imala sudar zbog toga koliko joj je kosa mekana! Ona je bila među prvima koja je počela pričati svima o tome.

MagMe: Koji je vaš cilj?

PB: Moj cilj je ostavština koja će ljudima dati nadu. Jer s vremenom ljudi mogu izgubiti nadu. Kad kupujete odjeću možete ući u dućan, opipati tkaninu isprobati je i pogledati se u ogledalo i zaključiti da je to savršena haljina. To ne možete napraviti sa šamponom – samo ga vidite na polici i pitate se hoće li ovo djelovati?

MagMe: Dosadi li vam ikad da vam se ljudi javljaju s problemima i pitaju što naprave sa svojom kosom?

PB: Nikad!

MagMe: Što mislite koja će biti iduća velika inovacija u haircare industriji?

PB: Plastic-free proizvodi za stiliziranje. Mi ih već radimo! Tradicionalno su hair stilisti uvijek koristili lak i pjenu za kosu za stiliziranje, a u tome se nalazi mikroplastika – i ja sam ih koristio. No, kad shvatite što se događa s prirodom, onda želite raditi proizvode koji je ne zagađuju.

MagMe: U mnogim stvarima ste ispred drugih, a čini mi se i da ste jedan od rijetkih koji ne krije tajnu dobre kose. Dali ste ženama proizvode kojima je takvom mogu učiniti u svojoj kupaonici!

PB: Drago mi je da osnažujem ljude! I dajem im nešto čime se mogu njegovati.

MagMe: Kako definirate svoj uspjeh?

PB: Nakon 1o godina karijere, svi su me željeli upoznati. Jedna mi je žena rekla da sam slavan poput rock zvijezde. Uopće mi to nije bilo jasno jer sve što sam radio je svoj posao, i radio sam ga sa srcem. Kad pronađete svoju strast, brusite je, ne obazirući se na ništa drugo, nego ostajte samo fokusirani na to da radite ono što volite. Ako radite što volite, uspjeh je da se ljudi dobro osjećaju! I ako nastavite i dalje to raditi – postat ćete slavni poput rock zvijezde!

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: PR