Iva Marušić 30.07.2024.

Što je quiet vacationing – trend koji obožavaju milenijalci i generacija Z, a mrze njihovi šefovi?

Baš kao što današnje mlađe generacije uvelike utječu na stvaranje modnih i beauty trendova plasirajući svoj sadržaj na društvenim mrežama, jednako tako kreiraju i neke nove trendove kad se radi o radnoj etici. Ovim vas tekstom upoznajemo s novim trendom “quiet vacationing”, koji se prema posljednjem istraživanju jedne američke kompanije, pokazao dominantnim kod milenijalaca i generacije Z.

No, krenimo ispočetka. Prije nešto više od četiri godine započela je pandemija koronavirusa i odjednom smo svi trebali stati sa svakodnevnim navikama i definirati neku novu rutinu. U profesionalnom je životu to značilo da sve premješta na remote working, odnosno rad od doma koji je značio da svoje kolege, pa tako i poslodavce, gledamo jedino putem videopoziva. To je značilo i da se ne vidi što radimo u tih osam sati od 9 do 5, već se samo mogla mjeriti količina rada koja je isporučena na kraju dana ili tjedna. Dakle, mogli smo tijekom radnog dana obaviti kućanske poslove, ponekad se uključiti u posao, ili pak biti negdje daleko s laptopom u krilu.

Popularan je tad bio trend quiet quitting koji je označavao da radnik svakog dana radi bare minimum, odnosno tek onoliko koliko je važno da se zna je ovdje. Posljednjih mjeseci zaboravlja se na taj termin jer se pojavio novi – quiet vacationing koji označava situaciju u kojoj radnik ne traži godišnji odmor, već radi, no zapravo negdje uživa i uključi se u posao jedino ako se radi o kakvoj hitnoj situaciji. Pitanje je, jesu li mladi ti koji su stvorili ovaj trend ili se on sam po sebi nametnuo promjenom svakodnevnih rutina koje su se pojavile tijekom globalne pandemijske krize?

Jedno je globalna kriza, a drugo je tržište rada koji je danas toliko konkurentno da su mladi ljudi primorani uvijek davati sto posto sebe, ali i korak više od toga. Naime, istraživanje koje je provela američka kompanija Harris Poll koja još od 1963. vodi istraživanja tržišta i analitike koji prate osjećaje, ponašanja i motivacije odraslih Amerikanaca. Prema provedenoj anketi, gotovo polovica svih ispitanika u anketi, uključujući 61 posto milenijalaca i 58 posto generacije Z, rekli su da se osjećaju tjeskobno dok od poslodavaca traže slobodno vrijeme. Dakle, problem očito ne stoji u tome što mladi žele izbjeći rad, već osjećaju da ako zatraže slobodne dane i godišnji odmor, da će biti shvaćeni kao lijeni.

Nadalje, istraživanje je pokazalo da je 38 posto milenijalaca priznalo da “pomiču miš” kako bi se doimalo da su online u sustavu za razmjenu poruka poput Teamsa ili Slacka. Uz to, 37 posto kaže da su uzeli slobodne dane bez da su to zatražili ili čak rekli svom poslodavcu. Sve do toga, da je čak 38 posto ispitanika zakazalo slanje poruka izvan radnog vremena kako bi ostavili dojam da rade prekovremeno.

Istraživanje koje je provedeno na uzorku od 1170 Amerikanaca dokazuje da se veliki broj mladih osjeća pod pritiskom na radnom mjestu i zbog toga žele pokazati svoj stopostotni angažman u svakom trenutku, iako on nije takav, niti bi takav trebao biti. U konačnici, analitičari navode kako je rješenje problema u tome da poslodavci više nameću uzimanje godišnjih odmora svojim radnicima, kao i da bi trebalo uvesti uzimanje godišnjeg odmora u svakom tromjesečju.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Instagram (@voguuemood)