Koji su dizajnerski brendovi najutjecajniji u modnoj industriji u proteklih nekoliko mjeseci?
Kako se danas mjeri uspjeh pojedinih dizajnerskih brendova? Nesumnjivo je da u tome prednjači engagement, odnosno angažman na društvenim mrežama koji kupci kreiraju. Naravno, velike brojke prodaje ono su čemu svaki brend na svijetu teži, pa tako i oni dizajnerski, no da bi se danas došlo do toga najvažniji utjecaj imaju društvene mreže, online shopovi i vizualni identitet brendova.
Business of Fashion, internetska stranica poznata po autoritativnom i analitičkom stajalištu o globalnoj industriji mode, prošle je godine kreirala BoF Brand Magic Index. Radi se o najtočnijem alatu za mjerenje brendova u modnoj industriji koji pokreće najsuvremenija AI tehnologija. Ukratko, to je indeks koji identificira utjecaj dizajnerskih brendova procjenjujući koliko su učinkoviti u stvaranju angažmana i poticanju kupaca da kupe njihove komade.
BoF Brand Magic Matrix pruža uvid u to koliko učinkovito brendovi balansiraju jačinu svog identiteta koji su gradili godinama s aktualnošću današnje kulture i trendova. Matrica istraživanja rezultirala je podjelom u četiri kategorije koju čine: Buzzy Brands, Magical Brands, Lost Brands i Sleepy Brands.
Podjele su mjerene uz tri glavne komponente: alignment, odnosno usklađenost, engagement kao angažman i intent koja označava namjeru brenda da se približi publici. Usklađenost je prikaz koliko je brend jasan kupcima i mjeri se sadržajem koji su generirali korisnici na Instagramu, TikToku i YouTubeu, dok angažman prikazuje koliko je marka učinkovita u tome da inspirira kupce, a mjeri se ponašanjem kupaca na Instagramu i TikToku. Namjera brendova označava koliko brend potiče kupce na kreiranje sadržaja, a mjeri se uz broj pretraživanja na Googleu.
Ovo je drugo istraživanje BoF Brand Magic Index, kojom je uz više od 70 tisuća objava s Instagram, TikToka i Youtubea te milijun rezultata pretraživanja s Googlea mjeren utjecaj dominantnih brendova današnjice. Ovom se analizom mjerio utjecaj brendova između listopada 2023. godine i ožujka ove godine. Rangirano je više od 50 modnih brendova, a kao tri najutjecajnija ističu se Dior, Louis Vuitton i Versace.
Dior, koji se nalazi na prvom mjestu, ima jasan imidž brenda kao glamuroznog uz couture prepoznatljivost koju kupci jasno razumiju i žele. Na drugom se mjestu nalazi Louis Vuitton, francuska kuća koja je imala velike koristi od imenovanja Pharella Williamsa kao svog kreativnog direktora muške linije. Jasno je da brend koristi Williamsov utjecaj kako bi unio viralnost u svoje kolekcije. Versace, talijanski brend koji se našao na trećem mjestu, revitalizirao je svoju online komunikacijsku strategiju nakon što je izbrisao svoje profile na društvenim mrežama kako bi započeo novu komunikaciju. Iako se to na prvu može činiti kao loš odabir, čini se da rezultat ima odjeka kod kupaca.
Uz tri navedena brenda, kao oni koji zbog jasnoće svog identiteta i dokazane sposobnosti stvaranja viralnih trenutaka na društvenim mrežama, navode se još neki. Miu Miu, Jacquemus, Maison Margiela, Loewe, Valentino, Hermès, Armani, Loro Piana, Thom Browne i Marc Jacobs, samo su neki od brendova koji stoje na vrhu najutjecajnijih.
Ovakvi su rezultati istraživanja još jedni u nizu pokazatelja koliki utjecaj društvene mreže i sav sadržaj koji korisnici, odnosno kupci kreiraju, ima na uspjeh brendova. Valja zaključiti da se nalazimo u vremenu u kojem nije više glavni fokus postavljen na komade i njihovu izradu, već ono za što se kupci vezuju je priča koja stoji iza pojedinih vizualnih identiteta. Pitanje koje se sljedeće postavlja samo od sebe jest ono hoće li doći do takvog zasićenja u modnoj industriji i hoće li zapravo onih “najtiši” brendovi, biti zapravo i najutjecajniji. To će ipak morati mjeriti neke druge analize.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Instagram