Business & Lifestyle festival okupio poslovne ljude, a kako prodati luksuz jedna od tema
Da je nužan balans između poduzetništva i lifestylea za lakše ostvarenje ciljeva dokazao je ovogodišnji Business & Lifestyle festival, koji se održao od 16. do 18. svibnja u hotelu Amadria Park Šibenik, pod organizacijom poduzetnika Davora Bilmana i pokroviteljstvom njegove tvrtke BSB events.
Tako je Solaris ove godine na kratko postao centar domaćeg poslovnog svijeta, jer su se tu okupili poduzetnici iz svih dijelova Hrvatske, ali i regije kako bi mogli čuti detaljnije o trendovima i praksama u biznisu. U srcu Business Weeka leži uvjerenje da je uspjeh dostupan svima, a festival je tu da pruži alate, uvide i prilike potrebne za ostvarenje tog uspjeha.
Kako prodati luksuz jedna od tema o kojoj su posjetitelji htjeli znati više
AI, pogreške u komunikaciji, kako spoznati vlastitu vrijednost, leadership skills ili u što investirati u 2024. bile su samo neke od tema ovogodišnje konferencije, o kojima su posjetitelji mogli čuti detaljnije od poduzetnika, ali i podijeliti svoja iskustva. Međutim nama najzanimljivija bila je ipak tema o tome kako prodati luksuz, o kojoj su razgovarali suvlasnica lifestyle portala MagMe i strateška direktorica Petra Biberica, vlasnica i CEO tvrtke Adriatic Concierge Iris Domazet Malobabić te mentor chef na veleučilištu Aspira, Masterchef član žirija i konzultant za ugostiteljstvo Damir Tomljanović, pod moderatorskom palicom Ane Radišić.
Luksuz je svaki brend, proizvod ili usluga koji nisu nužni za preživljavanje, no predmeti su želje, a krase ih izuzetna kvaliteta, dodatna vrijednost, emocija, svojevrsni status i osjećaj nedostižnosti, komentirala je Petra Biberica te dodala kako nije sve u cijeni – “Kod luksuznog proizvoda kvaliteta mora biti neupitna, međutim ona ne mora nužno doći uz visoku cijenu. Ono što čini glavnu razliku je ipak personalizirani pristup i izazivanje određene emocije”. S time se složila i Iris Domazet, komentirajući da često one najveće zvijezde i najbogatiji klijenti najviše budu oduševljeni upravo detaljima koji bude emociju, kao što je odabir najdražeg animiranog lika gostove kćeri i ukrašavanje prostora za rođendansku proslavu njime prije dolaska gostiju. “Takve geste puno znače i zaista čine razliku jer pokazuju koliko vam je stalo da gostu taj expericence ostane u najboljem sjećanju”, rekla je Iris.
I kada se radi o ugostiteljstvu, odnos s gostom je ono što je na cijeni. Tako je Damir Tomljanović prepričao situaciju u kojoj je zvijezda iz Njemačke došla na odmor u Hrvatsku nakon svog velikog kraha na sceni, te je sve što mu je trebalo zemaljski kontakt s kuharom, kojeg je satima gledao kako kuha, sjedeći na gajbi, i tako dobivši nešto puno slasnije od vrhunskog ručka za koji ga je prvotno angažirao.
Da bismo mogli pričati o terminima poboljšanja ponude luksuznih brendova, postoji nekoliko stvari na koje moramo staviti fokus, a to su neprikosnovena kvaliteta, personalizirani pristup i stvaranje emocije, no jednako je bitan i besprijekoran customer service journey, rekla je Biberica te dodala da kada se radi o luksuzu odnos klijenta i brenda nikada ne završava s izdanim računom, već je to odnos koji se gradi i nastavlja godinama. “Kupujete li skupocjeni dijamant, nećete ući u dućan i čekati na kasi da biste ga kupili, već ćete dobiti privatnog shoppera koji će vas odvesti u privatni separe, ponuditi vas pićem, i dati vam svo vrijeme svijeta, a jednom kada odaberete svoj dijamant, poslat će vam mail zahvale, i obavijestiti vas kada ima nešto što bi moglo biti krojeno baš prema vašim željama, ostajući na taj način s vama u kontaktu i pazeći da ostanete obaviješteni o novim trendovima”.
Da je u praksi personalizirani pristup ono što se cijeni, Petra Biberica je posjetiteljima objasnila i na primjeru evenata koje MagMe radi sa svojim partnerima. “Do sada smo uglavnom radili male luksuzne evente za manji broj uzvanika, u kolaboraciji sa svjetskim luksuznim brendovima poput La Mera, Shiseida, Farfetcha ili butika Mamić1970, a sve s ciljem da uzvanicima pružimo poseban experience i nešto što nigdje drugdje neće dobiti”, rekla je Petra te dodala kako su tu poslovnu filozofiju uvijek slijedili i dobri rezultati nakon evenata.
Inspirativni lideri oduševili na Business & Lifestyle Festivalu
I panel „Leadership vs Menadžment Skills“ odjeknuo je hodnicima Business & lifesstyle festivala. Martina Sokač Saraga iz MSS Puls izazivala je stilove vodstva potvrđenih hrvatskih lidera koji su pokazali da tradicionalni tip vodstva treba prilagođavati suvremenom tržištu.
„Kada se događaju promjene i izazovi menadžeri se bave „doing things right“, dakle procesima i efikasnošću, a lideri „doing the right thing“. U takvim vremenima smatram da treba aktivirati ljude“ rekla je direktorica i izvršna direktorica CHROMA-e te konzultantica Jasminka Horvat Martinović koja sve gleda kroz brojke, ali ih humanističkim vodstvom, osnaživanjem ljudi, pretvara u uspješne poslovne strategije. Servant leadership joj je inspiracija za vlastiti autentičan stil vodstva. Da je model uspješan dokazuju i titule dvostruke dobitnice nagrada menadžerica godine i dvostruke dobitnice nagrade „Zlatna kuna“ za Wiener osiguranje koje je s njom na čelu došlo na sam vrh osigurateljskog tržišta.
Ivan Bešlić dobitnik nagrade vizionar godine, suosnivač i glavni strateški direktor Sofascore, te novi predsjednik udruge CISEx zagovornik je menadžerskog stila upravljanja „Lidership treba učiti, ali naša kompanija je rasla temeljem pametnih menadžerskih odluka. Odluke treba donositi temeljem brojki“ tvrdi Bešlić.
Čovjek koji je nevjerojatnom brzinom napravio potpuni zaokret u KANSAI HELIOS Hrvatska i Chromos boje i lakovi Goran Dolenec otkriva tajnu svojih upravljačkih vještina. „Financijskom paketu sam ponudio viziju, tim je na to dobro odreagirao i došao je rezultat“ bio je iskren Dolenec također istaknuvši menadžerske vještine presudnima.
Obiteljske pobjede i poraze nekadašnjeg poznatog brenda Pevec, Danijel Pevec je iskoristio kao najbolje škole. Danijel Pevec je partner u ALPHA CAPITALIS financijskom kompasu kompanija koji ekonomska blaga traži na duhovan način, a svojim vizionaratvom inspirira čitav tim. Dok mu je u jednoj ruci uvijek knjiga s ostatkom tijela izvodi najzahtjevnije yoga formacije. Među prvima u Hrvatskoj je uveo free Friday. A na pitanje kako je iskoristio školu obiteljskog poslovanja odgovorio je: „Oduvijek sam bio željan znanja i gledao što nedostaje obiteljskim biznisima i generalno poduzetnicima – nedostatak financijske inteligencije“ to je postalo njegov poziv. Pomaganje biznisima da se nikome ne dogodi ono što se dogodilo njegovo obiteljskom biznisu. On je tim lidership.
Sve je dodatno začinio Davor Bilman, organizator Businessweeka, sa svojim poznatim tumačenjima tipova ljudi po bojama. Pa je tako istaknuo da crveni vode direktno „My way ili highway“. Žuti uvjeravaju da će biti sve dobro i da će sve riješiti. Brižno i polako odlika je zelenog tipa vodstva, a plavi su analitični i vode po procedurama. A koji ste vi tip?
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Vesna Bilman