Iva Marušić 01.05.2024.

Iz Milana su preselili u Rovinj i postali vlasnici jednog od najuspješnijih concept dućana. Razgovarali smo s Chiarom i Lucom!

Oni su Chiara Fumagalli i Luca Franchini. Duo iz Milana koji posljednjih nekoliko godina živi u Rovinju. U Italiji su izgradili uspješne karijere, uživali su putovajući, nekoliko su godina proveli na Maldivima i zatim se vratili na europsko tlo. On je karijeru gradio kroz modnu industriju, dok se ona posvetila biologiji. Chiara i Luca danas su Hrvatskoj javnosti poznatiji kao par koji stoji iza concept storea SALT, koji se nalazi u hotelu Monte Mulini na prekrasnoj rovinjskoj plaži.

Na takav su se neočekivan pothvat ovi Milanesi odlučili prije nekoliko godina, čime su hrvatskoj publici (i turistima) omogućili kupovinu odjevnih komada održivih modnih brendova, ponajviše talijanskih i francuskih. Njihov je stil besprijekoran, a sve što odabiru za svoju ponudu, kako kažu, sve je ono što i sami nose i čime su zadovoljni. Osim brojnih brendova koji imaju u asortimanu, SALT je i sam po sebi brend, jer ovaj dvojac izrađuje fantastične košulje koje su, naravno, Made in Italy. Ukratko, toliko je toga zbog čega smo očarani njihovom pričom, da smo odlučili otkriti kako je izgledao njihov put do Rovinja. U nastavku teksta otkrijte što nam je ovo dvoje šarmantnih Talijana otkrilo!

Chiara Fumagalli

MAGME: Chiara i Luca, dvojac iz jednog od omiljenih rovinjskih concept storeova. Možete li se predstaviti našim čitateljima?

CHIARA I LUCA: Naravno! Mi smo Luca Franchini i Chiara Fumagalli, oboje smo rođeni i odrasli u Milanu, no upoznali smo se na Maldivima. Većinu naših života smo putovali, živjeli i radili u inozemstvu. Međutim, ostali smo pravi Milanesi: volimo puno raditi, kretati se biciklom, ići u kazalište, uživamo u kvalitetnom dizajnu i izvrsnoj hrani, po prirodi smo diskretni i imamo strast prema nenametljivom stilu.

MAGME: Oboje ste imali uspješne karijere u Milanu, čime ste se točno bavili prije preseljenja u Hrvatsku?

CF: Luca je studirao dizajn i u životu je isprepleo razdoblja intenzivnih putovanja s jednako intenzivnim razdobljima rada u talijanskoj modnoj industriji, iskusivši različite aspekte tog fascinantnog svijeta, od odabira tkanina i dizajna kolekcija do marketinga i PR-a i na kraju, ali ne najmanje važno – bavio se modelingom. Ja sam pomorska biologinja i provela sam znatan broj godina radeći u tropskim zemljama provodeći projekte istraživanja i podizanja svijesti te sam još uvijek honorarna konzultantica na području održivosti u ugostiteljskoj industriji. No, kao i Luca, u Milanu sam radila u području prodaje i marketinga.

Luca Franchini

MAGME: Određeno ste vrijeme proveli i na Maldivima. Što vas je ponukalo da se odlučite na takav pothvat i preselite u daleke krajeve?

LF: Snovi! Ideja da živite na malom otoku, okruženi Indijskim oceanom i imate priliku živjeti uronjeni u prirodu, svakodnevno istraživati ​​podvodni svijet i isprobati bosonogi život drugačijim tempom, ono je što nas privlači.

MAGME: Kad ste prvi put došli u Rovinj – jeste li već tada osjećali da ćete se ovdje preseliti i pokrenuti concept store i vlastiti brend odjeće?

CF: Rovinj smo prvi put posjetili 2004. godine i osjetili smo nevjerojatnu jedinstvenost mjesta, ali ideja da se preselimo ovamo i pokrenemo vlastiti posao pojavila se tek 10 godina nakon. Tijekom godina smo promatrali razvoj ugostiteljske industrije i shvatili da neke usluge nedostaju, poput concept storea, na primjer. U to smo vrijeme oboje osjećali potrebu da pokrenemo samostalan posao, ali na mjestu gdje još uvijek možemo iskusiti stil života na otvorenom, kao i međunarodno i multikulturalno društveno okruženje.

MAGME: SALT je prepoznatljiva po tome što u Hrvatsku dovodite kvalitetne brendove čijih komada ima samo kod nas. Francuski Eres, talijanski brend Fortela… Čime se vodite pri odabiru brendova za svoju ponudu?

CF: Lucin instinkt u kombinaciji s mojim pragmatizmom. I našim iskustvom i ukusom. Odabir komada za naš asortiman doista je osoban i temelji se na našoj vlastitoj garderobi.

Prije predstavljanja bilo kojeg novog brenda prvo ga isprobamo, a trgovci postajemo samo ako smo i zadovoljni kupci.

To je koncept SALT-a od samog početka: “koncepti u trgovini” znači da prije svega želimo pružiti životni stil kvalitete i ideja. Dok industrija odjeće danas kupcima pruža beskrajan izbor, mi odlučujemo istražiti one čija svrha nadilazi poslovnu svrhu. Nadamo se da ćemo doprinijeti vraćanju digniteta i vrijednosti odjevne industrije koje bi ona trebala imati. Od proizvodnje tekstila do dizajna nosi, modna industrija je spoj kreativnosti, znanja, tradicije i kulture. no danas je nažalost uvelike podcijenjena.

MAGME: Uz sve brendove čije komade imate, radite i na odjevnom brendu Salt. Primijetila sam da prvenstveno izrađujete košulje, recite nam o tome.

LF: Oduvijek smo fascinirani košuljama. Savršen su modni komad u bilo kojoj životnoj dobi, u svakom trenutku i prilici i traju vječno (ako su kvalitetne!). Mogu se zamijeniti u paru, nositi uske ili prevelike, koristiti za elegantne prilike kao i odjenuti na plažu. Ukratko, košulja svakom outfitu daje dašak elegancije.

SALT košulje dizajnira Luca i one su Made in Italy. Što se tiče odabira tkanina – lana, pamuka ili svile – jednobojnih ili printanih – uvijek tražimo nešto posebno uz naglasak na održivu proizvodnju.

Za sezonu proljeće/ljeto 2024. godine, uz našu klasičnu i svevremensku košulju “Safari”, osmisli smo i jedan novi model koji je privremeno nazvan “Shirt Maldive”. Stay tuned!

MAGME: Koliko je u Hrvatskoj zahtjevno raditi na proizvodnji i prezentaciji odjevnih predmeta koji visoku kvalitetu postavljaju kao prvi i jedini cilj?

LF: Nije tajna da je predstavljanje kvalitetnih odjevnih predmeta veliki izazov, ali ne samo u Hrvatskoj, svugdje postaje sve veći izazov. SALT smo pokrenuli s dugoročnom vizijom, želeći izgraditi solidnu reputaciju i stvoriti osobni odnos s našim klijentima, temeljen na povjerenju.

MAGME: Postoje li planovi za budućnost brenda SALT Clothing i concept storea: u kojem smjeru se želite razvijati?

CF: Nismo dobri u pravljenju planova. Kao što smo ranije naveli, slijedimo instinkte i pokušavamo ih prilagoditi pragmatizmom. Imamo neke ideje za budući razvoj SALT-a na kojima radimo, ali prerano je znati hoće li one postati stvarnost. No, jedno je sigurno – želimo nastaviti stvarati lijepe odjevne predmete, predstavljati brendove koji dijele iste ideale i nastojati da se ljudi osjećaju sretno i lijepo dok ih nose.

MAGME: Za kraj, pratim vas već nekoliko godina i zaista vjerujem da je vaš stil besprijekoran. Što za vas znači imati dobar ukus?

LF: Hvala, trudimo se! Dobar ukus se može opisati na mnogo načina, ali na kraju je to estetski balans. Kao i za svaki drugi ukus, potrebno je stalno raditi na razvoju vlastitog stila i njegovati ga. Vježbanje očiju i uma u promatranju i učenju lijepih stvari, bez ishitrenog prosuđivanja, zasigurno vodi dobrom ukusu.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Instagram (@salt.clothing)