Prvi pogled na najelegantniji Porsche model
Porsche je predstavio novu, redizajniranu Panameru. Treću generaciju sportske luksuzne limuzine karakteriziraju širi raspon digitalnih značajki, svjež i istaknut dizajn i širi spektar između dinamičkih performansi i udobnosti vožnje. Snažniji pogonski sklopovi E-Hybrid i novi sustav ovjesa visokih specifikacija naglašavaju tvrdnju brenda kako se radi o najdinamičnijoj limuzini u segmentu.
Luksuzna limuzina proizvođača sportskih automobila naglašava svoj sportski karakter još snažnijim pogonskim sustavima. Profil je poboljšan konceptom upravljanja moderniziranim iz temelja i obiljem inovativne tehnologije. To uključuje novi sustav ovjesa Porsche Active Ride koji kombinira značajno višu razinu udobnosti sa sportskim karakteristikama vožnje po kojima je marka Porsche poznata. Integracija vlastitog digitalnog ekosustava korisnika u sustav Porsche Communication Management (PCM) nudi nove načine interakcije s vozilom. Tehnički, ali istovremeno elegantan, dinamičan dizajn nove Panamere osvježava atraktivne proporcije linije modela. Široka ponuda sustava potpore za vozača i iz temelja redizajniran interijer usmjeren na vozača poboljšavaju iskustvo vožnje.
Izvanredan osjećaj uz vrhunske sustave ovjesa
Nova Panamera dostupna je s dvokomornim zračnim ovjesom s dva ventila te sustavom Porsche Active Suspension Management (PASM) već u serijskoj opremi. Tehnologija s dva ventila odvaja fazu odskoka i kompresije upravljanja amortizerom i stoga nudi još širi raspon postavki između udobnosti i sportskog karaktera: sustav osjetno prigušuje udarce od poprečnih zglobova i oštećenja ceste, dok istovremeno osigurava veću stabilnost karoserije tijekom dinamične vožnje. Upravljanje vozilom može se dodatno poboljšati zahvaljujući opcijskom upravljanju svim kotačima.
Nadalje, inovativni sustav aktivnog ovjesa Porsche Active Ride dostupan je u dodatnoj opremi za modele E-Hybrid nove Panamere. Taj sustav nadmašuje sve ostale koncepte ovjesa u svim relevantnim parametrima i nudi neusporediv raspon između udobnosti u vožnji i dinamike vožnje. Temelj toga su novorazvijeni aktivni amortizeri – također s tehnologijom dva ventila – svaki spojen na hidrauličku pumpu s električnim upravljanjem. To stvara volumni protok u amortizeru, prema potrebi, i stoga može brzo stvoriti sile između karoserije i kotača na vrlo precizan i ciljan način koje djeluju kao protusila na djelovanje sila koje su rezultat podražaja s ceste i gotovo ih u potpunosti kompenziraju. Jednokomorni sustav zračnog ovjesa manje težine dopunjuje tu tehnologiju.
Vozni postroj drži karoseriju Panamere ravnom u svakom trenutku, čak i tijekom dinamičkog kočenja, upravljanja i manevara ubrzanja. Tijekom mirne vožnje sustav gotovo potpuno apsorbira udarce. U dinamičnim situacijama u vožnji, sustav ovjesa Porsche Active Ride osigurava savršenu povezanost s cestom zahvaljujući uravnoteženoj raspodjeli opterećenja kotača.
Ako je aktiviran odgovarajući način rada, ovjes može prekomjerno kompenzirati tendencije naginjanja i kotrljanja radi smanjivanja djelovanja sila ubrzanja na putnike. U ovoj se postavci nova Panamera naginje u zavojima poput motocikla. Povlači prednji dio prema dolje pri ubrzavanju, a stražnji pri usporavanju. Kada vozilo stoji, sustav ovjesa Porsche Active Ride podiže karoseriju na udobnu visinu za ulazak ili izlazak.
Bolje performanse električne vožnje i sveobuhvatno izmijenjeni motori
Porsche nudi ukupno četiri učinkovita pogonska sklopa E-Hybrid za novu Panameru kao odgovor na veliku potražnju za ovom vrstom pogonskog sustava. Sve varijante E-Hybrid mogu se pohvaliti boljim performansama, dosegom i učinkovitošću. Panamera Turbo E-Hybrid spremna je za predstavljanje na tržištima. Srce njezina pogonskog sklopa je iz temelja izmijenjen 4-litarski V8 motor s turbopunjačem. Snaga novorazvijenog električnog motora je 140 kW (190 KS). Zajedno stvaraju izlaznu snagu sustava od 500 kW (680 KS). Okretni moment sustava doseže impresivnih 930 Nm. Porsche integrira električni motor u kućište potpuno redizajniranog 8-stupanjskog PDK mjenjača s dvostrukom spojkom. Eliminacija odvojenog kućišta električnog motora donosi uštedu od oko 5 kilograma. Integracija jedinice u optok ulja mjenjača također optimizira toplinsku ravnotežu električne pogonske jedinice i omogućuje veću neprekinutu izlaznu snagu električnog motora.
Panamera Turbo E-Hybrid ubrzava do 100 km/h za 3,2 sekunde i može se pohvaliti maksimalnom brzinom od 315 km/h. Kapacitet njezine baterije sada iznosi 25,9 kWh. To omogućuje ekvivalentni doseg s električnim pogonom do 91 kilometar prema kombiniranom WLTP ciklusu ili 83–93 kilometara u gradskom ciklusu. Novi ugrađeni AC punjač od 11 kW skraćuje vrijeme punjenja na odgovarajućim punjačima na 2 sata i 39 minuta.
Varijante Panamera i Panamera 4 također će biti dostupne u trenutku predstavljanja. Preinake tlaka prednabijanja, količine ubrizgavanja goriva i vremena paljenja optimiziraju performanse 2,9-litrenog V6 motora s turbopunjačem. On sada stvara 260 kW (353 KS) i 500 Nm okretnog momenta – povećanje od 17 kW (23 KS) i 50 Nm u usporedbi s prethodnim modelom. Time se skraćuje ubrzanje Panamere Turbo E-Hybrid do 100 km/h na 5,2 sekunde i povećava njezina maksimalna brzina na 272 km/h. Panameri 4 s pogonom na sve kotače sada treba 4,8 sekundi i postiže brzinu od 270 km/h.
Luksuz i sportski karakter interijera i eksterijera
Nova Panamera zadržala je karakteristične linije i proporcije linije modela. Duga je 5 052 mm (Executive: 5 202 mm), široka 1 937 mm i visoka 1 423 mm (Executive: 1 428 mm). Njezin iz temelja izmijenjen dizajn sportskoj limuzini daje još izražajniji izgled naglašenijeg sportskog karaktera. Sprijeda, dodatni usis zraka iznad registarske pločice kompenzira povećanu potrebu za zrakom pogonskih sustava. Izmijenjena linija prozora u bočnom pogledu pojačava karakter sportskog automobila s četvora vrata. Vanjski rubovi stražnjeg stakla u ravnini su s obrisima karoserije, čime nastaju skladne linije na stražnjem dijelu automobila.
Koncept cockpita Porsche Driver Experience nudi idealnu ravnotežu između digitalnih i analognih upravljačkih elemenata i postavlja ulazne i izlazne elemente bitne za vožnju duž vozačeve osi. Ručica mjenjača nalazi se odmah desno uz kolo upravljača. Prekidač modusa vožnje za odabir programa vožnje Normal, Sport i Sport Plus i upravljačke ručice potpore za vozača također su lako dostupni vozaču. To znači da ne mora skidati pogled s ceste za promjenu programa vožnje i upotrebu sustava potpore za vozača.
Opcijski zaslon za suvozača uključuje njega ili nju u iskustvo vožnje. Zaslon od 10,9 inča na zahtjev prikazuje podatke o performansama vozila. Također omogućuje upravljanje infotainment sustavom i podržava videostreaming dok je automobil u pokretu. Radi izbjegavanja ometanja vozača, suvozačev zaslon ne može se vidjeti s vozačeva sjedala.
Prepoznatljivija Panamera Turbo E-Hybrid
Varijante modela koje nose naziv Turbo uživaju poseban položaj kod marke Porsche kao njihovi vodeći sportski modeli. Porsche je osnažio taj položaj u liniji modela s varijantom Panamera Turbo E-Hybrid. Izvana je karakterizira prepoznatljiva stražnja maska s lakiranim oblogama difuzora i jedinstvena prednja maska u boji karoserije. Tu su i kromirane ispušne cijevi u tamnoj bronci i opcijski kotači sa središnjim vijcima koji se također mogu ponuditi za druge modele.
Ekskluzivna boja Turbonite za varijantu Turbo upotrebljava se kao kontrast na letvicama bočnih prozora i logotipu Turbo na poklopcu prtljažnika, kao i u grbu Porsche na poklopcu motora, kotačima i kolu upravljača. U interijeru se Turbonite kombinira s karbonskim elementima za stvaranje sportskog ugođaja. Može se pronaći, na primjer, u središnjem brojaču okretaja na instrumentnoj ploči i kao boja upravljačkih elemenata na središnjoj konzoli.
Digitalno iskustvo i novi sustavi potpore za vozača
Nova Panamera postat će sastavni dio digitalnog ekosustava vozača. Kako bi se prijavili sa svojim osobnim Porsche ID-om, sve što kupci trebaju učiniti jest svojim smartphoneom skenirati QR kod prikazan u PCM-u. Apple CarPlay® i Android Auto omogućuju povezivanje podataka smartphonea i vozila radi lakšeg upravljanja. Integracija funkcija vozila iz aplikacije MyPorsche u Apple CarPlay® omogućuje optimiziran rad digitalnih funkcija i stvara jasniji pregled. Funkcijama poput klima-uređaja, masaže sjedala i ambijentalnog osvjetljenja moguće je upravljati izravno putem aplikacije Apple CarPlay® ili uz pomoć govornog asistenta Siri®.
Porsche Panameru također oprema standardnim Matrix LED glavnim svjetlima. HD Matrix LED sustav osvjetljenja visoke rezolucije, s više od 32.000 piksela po glavnom svjetlu, dostupan je kao opcija. Nudi potpuno nove značajke osvjetljenja, poput namjenskog osvjetljavanja voznog traka. Doseg osvjetljenja je do 600 metara. Porsche je značajno unaprijedio ponudu sustava potpore u novoj Panameri. Standardna aktivna potpora za brzinu sada radi u interakciji s prepoznavanjem prometnih znakova. Ako je sustav aktivan, Panamera neće automatski voziti brže od odgovarajućeg ograničenja brzine. Porsche InnoDrive uključujući automatsku regulaciju razmaka nudi aktivno navođenje u voznom traku i potporu u raskrižju. Potpora u zavojima sada je također dio niza funkcija. Novost je i to da tijekom automatskog parkiranja vozač više ne mora biti u automobilu, iako je i dalje odgovoran za manevar. Postupak parkiranja može se pratiti sa smartphonea pomoću nove funkcije Remote ParkAssist.
Dostupna po cijeni već od 132.330 EUR
Novu Porsche Panameru moguće je već naručiti. Nudi proširenu serijsku opremu u usporedbi s prethodnim modelom s dvokomornim zračnim ovjesom s dva ventila, LED matrix glavnim svjetlima, sustavom ParkAssist, prekidačem za odabir modusa vožnje na kolu upravljača, hlađenim pretincem za smartphone s funkcijom indukcijskog punjenja i poboljšanim filtrom za finu prašinu s funkcijom automatske recirkulacije zraka podržanom GPS-om. Isporuke će započeti u ožujku 2024.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: PR