Je li Kim Kardashian marketinški genij nove generacije?
Da Kim Kardashian redovito, sa svakim svojim pokretom, “sruši” Internet, već smo navikli! Iako su to reality zvijezda i njezine sestre, na početku karijere činile svojim outfitima ili ljubavnim životom, u posljednje vrijeme ovoj poduzetnici to uspijeva za rukom s uspjesima njezina brenda Skims.
Iako je Skims mlad brend, lansiran u posljednjem kvartalu 2019. godine, u kratkom je roku postao lider na tržištu u kategoriji shapeweara, osvojio dvije nagrade za inovaciju od Wall Street Journal Magazinea te od CFDA-a te je ove godine njegova vrijednost procijenjena na od 4 milijarde američkih dolara. Isto tako, Skims je završio na Lyst popisu najhot brendova u prošlom kvartalu, a to je jedini brend koji nije high-end da se našao na popisu top 20 najtraženijih brendova. Na temelju tih podataka, malo je za reći da je brend iznimno uspješan.
Prvi komadi koje je Skims lansirao rasprodani u svega 10 minuta tijekom kojih je kompanija, koju je Kardashian osnovala s Emmom i Jensom Gredeom zaradila dva milijuna dolara, a iako su mnogi to pripisali “Kardashian efektu”, tijekom nedavnog launcha muške linije, stranica brenda je “pala” (navodno je ostvareno oko 25 tisuća kupnji u prvih pet minuta) što je jasan pokazatelj da brend osvaja svoje kupce kvalitetom i da Skims želi biti brend koji je namijenjen svima, a ne samo specifičnoj publici. U prilog tome govore i brojne pozitivne recenzije različitih Skims komada – ne samo donjeg rublja, već i loungeweara, basic modela te sportskih komada, a iako su zadovoljni kupci možda i najbolji marketinški alat koji jedan brend može imati, Kardashian osvaja kreativnim kampanjama i suradnjama, pogotovo u mjesecu iza nas.
Za zaštitna lica muške linije Skims je angažirao sportaše jer kako najbolje doprijeti do muške publike nego putem – sporta. A da ne ciljaju samo na američko tržište, već da je i europsko jednako vrijedno, govori činjenica da je uz košarkaša kluba Oklahoma City Thunder Shaija Gilgeous-Alexandera i igrača američkog nogometa kluba San Francisco 49ers Nicka Bosu, u kampanji sudjelovao i nogometaš Neymar Jr. Nogomet možda nije najvažnija sporedna stvar u SAD-u, ali to svakako je u ostatku svijeta.
Uz ekstremno uspješno lansiranje muškog donjeg rublja, Kardashian je u protekla dva tjedna punila novinske stupce i najavom suradnje s košarkaškom ligom NBA. Skims je postao službeni dugogodišnji partner muškoj i ženskoj ligi NBA i WNBA te američkoj košarkaškoj reprezentaciji te će sportaši nositi donje rublje i sportske komade tog brenda.
Ta vijest fanove klana Kardashian nije oduševila samo zato što je NBA jedan od najjačih brendova u SAD-u pa je to vrlo lukrativan potez za Skims, već i zbog toga što hejteri Kardashianki najčešće ismijavaju sestre Kim, Khloe i Kendall zbog brojnih veza s mnogim NBA košarkašima. Da se pripadnice klana Kardashian znaju nasmijati na svoj račun već je poznato iz njihovih objava na društvenim mrežama, intervjua i TV showa, no Kim je sad pokazala i da mogu sprdnju na vlastiti račun dobro i unovčiti.
Ne samo da će ovime Kardashian privući mladu mušku publiku među kupce i fanove Skimsa, već će i NBA partnerstvom s brendom na čijem je čelu žena dobiti simpatije brojnih drugih žena i na taj način ih privući u njihovu publiku. Ne znamo kakav stav o tome imaju bivši partneri sestara klana Kardashian koji će morati nositi komade brenda Skims.
No, to nije bilo sve što je Kardashian pripremila za vrlo uspješan listopad kompanije u njezinom suvlasništvu, već je na društvenim mrežama Skims prije nekoliko dana osvanuo video koji se na prvu čini kao parodija ili dobra šala brenda za prvi april, a na kojem reklamira grudnjak s istaknutim bradavicama pritom govoreći o klimatskim promjenama. “Bez obzira na to koliko je toplo, uvijek ćete izgledati kao da vam je hladno”, govori Kardashian u videu u kojem otkriva svoj novi dizajn – Skims Ultimate Nipple Bra.
View this post on Instagram
Iako biste na prvu očekivali niz negativnih reakcija na ovaj proizvod, način na koji je on predstavljen zapravo je izazvao lavinu oduševljenja, a brojni korisnici društvenih mrežama otkrili su i da će baš zbog ovakve kampanje kupiti taj grudnjak – makar ga nikad ne odjenuli. A to nije samo dobro za Skims koji će zaraditi, već i za međunarodnu organizaciju One Percent for the Planet čiji članovi odvajaju najmanje 1 posto godišnjeg prihoda za borbu za zaštitu okoliša – u objavu stoji da će 10 posto prihoda ostvarenih od prodaje ovog grudnjaka biti donirano njima.
Ciljano ili sasvim slučajno, ovo je lansiranje ostvareno krajem Mjeseca ružičaste vrpce, a upravo se među najveće obožavatelje ovog proizvoda već sad ubrajaju brojne žene koje su se borile s rakom dojki i podvrgnule se mastektomiji. Kardashian je, tako, postala heroj mnogima jer iako se nekima grudnjak s istaknutim bradavicama čini besmislenim, postoje žene kojima daje dojam normalnog nakon tragedije, stoji u jednom komentaru na post.
Ubrajali se u obožavatelje Kim Kardashian ili ne, i najveći marketinški stručnjaci moraju priznati da iza je brenda Skims iznimno uspješan mjesec u kojem su lansirane čak tri ekstremno uspješne kampanje, a koje uporište pronalaze ne samo u tome da brend kreira kvalitetne proizvode, već i da osnivačica brenda itekako dobro zna iskoristiti svoj utjecaj i zanimanje javnosti za njezin privatan život da bi na tome i zaradila.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: PR