8 zanimljivosti koje niste znali o MAC kozmetici
MAC je osnovan davne 1984. godine u Torontu, a prvi dućan u SAD-u otvoren je 1991. godine u New Yorku. Iako je u Hrvatsku ovaj popularni brend stigao tek 2015., pravi fanovi dobrog make up-a odavno nalaze načina da dođu do proizvoda kojeg žele.
Većina ljudi ne zna da je naziv MAC jednostavna kratica od Makeup Art Cosmetics, a ni najveći fanovi MAC kozmetike ne znaju koliko se zanimljivosti veže uz sam brend i proizvode koje nudi.
- MAC je osnovan zahvaljujući nezadovoljstvu. 1984. godine, vlasnik kozmetičkog salona Frank Angelo i fotograf Frank Toskan stvorili su MAC kozmetiku i svojoj kuhinji kako bi zadovoljili potrebe za profesionalnim make up-om. Naime, bili su frustrirani koliko loše na fotografijama izgleda make-up, te su odlučili sami riješiti problem. Već u samom početku odlučili su kozmetiku pakirati u male crne posude, što je i do danas njihov zaštitni znak.
- Najveću popularnost MAC je dosegao nakon što je Madonna stavila MAC ruž. Kasnih osamdesetih, kraljica popa je na profesionalnom snimanju nosila crveni mat MAC ruž, a nedugo nakon toga i MAC majicu, te su nakon toga ljudi počeli primjećivati brend.
- RuPaul je prva ambasadorica brenda. Dok su ostali make up brendovi u svojim kampanjama koristili popularne modele, MAC je na nekonvencionalan način 1994. u svoju Viva Glam kampanju uključio drag queen RuPaul iz Atlante uz poruku: „Nećemo vas gledati s visoka i nećemo vas zastrašivati, zato jer znamo kako je to kad vas maltretiraju kul klinci. I pogodite što? Sad smo mi kul klinci!“
- Viva Glam kampanja do danas je skupila 380 milijuna dolara. 1994. je pokrenut Viva Glam program kako bi se podigla svijest o HIV-u i AIDS-u. Iako danas to nije tabu tema, uzmimo u obzir kakvo je stanje bilo prije više od 20 godina. Danas je MAC pionir u ovom području i ujedno najveća ne-farmaceutska tvrtka koja pomaže u liječenju. Mnoge zvijezde su se uključile u ovu kampanju kroz godine, uključujući i Lady Gagu, Nicki Minaj i Miley Cyrus.
- Samo jedan čovjek je većinski zaslužan za koncept brenda. 1998. godine Estée Lauder je kupio MAC, a samo godinu dana kasnije James Gager postaje kreativni direktor. On je odgovoran i zaslužan za sve boje i promotivne materijale u brendu. Njegova filozofija iza MAC proizvoda jako je jednostavna i funkcionira, a on ju je sročio ovako: „Ne radim lijepo. Ne volim lijepo. Iskreno, lijepe stvari su mi dosadne!“
- MAC prodaje više ruževa od ijednog brenda koji se ne prodaje u drogerijama. MAC ruževi prodaju se bolje i od popularnih ruževa poput Lancômeovog L’Absolut Rouge i Estée Lauderovog Pure Color Lipsticka. Danas se MAC kozmetika prodaje u više od 106 država.
- Natalie Portman u Black Swanu nosi samo MAC kozmetiku. MUA Judy Chin je za potrebe filma koristila MAC proizvode, pa je tako Portman od očiju, preko obrva do usana imala kompletnu MAC kozmetiku.
- Make up artisti mogu biti dio posebnog programa i ostvariti do 40% popusta na MAC kozmetiku. M.A.C. Pro Membership Program prvi je program članstva u kozmetičkoj industiji. Make up artist koji plati 35$ za certifikat postaje član programa koji omogućuje sudjelovanje u master tečajevima, online eventima, te naravnpo ogromne popuste na samu kozmetiku.