Iako se modni trendovi mijenjaju iz sezone u sezonu, a pojedinim brendovima se tako izmjenjuje i popularnost i činjenica jesu li u tom trenutku hot or not, postoje i oni s toliko snažnim naslijeđem koji su jednostavno imuni na bilo kakve promjene. Ipak, prilagodba tržištu mora postojati, odnosno modne kuće, bez obzira na bogatu povijest i utjecaj na pop kulturu, trebaju ići ukorak s vremenom, ne okrnjujući time svoju baštinu.

Od nadimka do simbola

Kao jedan od najprepoznatljivijih brendova na svijetu, i to ne samo u kategoriju modnih, definitivno bismo mogli navesti – Lacoste. Priča o francuskom brendu prije svega je priča o njegovom osnivaču. Profesionalni sportaš René Lacoste, tada ambiciozni 19-godišnjak, kao motiv za osvajanje teniskog turnira imao je kovčeg od krokodilske kože kojeg mu je obećao vođa tima. Iako je izgubio meč, zbog energije koju je pokazivao na terenu zaradio je nadimak Krokodil, a četiri godine kasnije 1927., dizajner Robert Cross osmišljava logo u obliku krokodila. Veliki fan personaliziranih komada, Lacoste taj motiv šije na sve svoje sakoe, a 1933. nastaje prva polo majica s prepoznatljivim našivkom krokodila. Brend Lacoste tako postaje prvi koji ima vidljiv logo na komadu odjeće, a sve ostalo je povijest.

Žena iza krokodila

Početkom milenija, Lacoste je nešto konkretnije zaplovio modnim vodama, kada je kreativnim direktorom imenovan francuski dizajner Christophe Lemaire, koji je na toj poziciji ostao čitavo desetljeće, do trenutka kada ga je zamijenio Felipe Oliviera Baptista. Portugalac je zaslužan za strelovit rast – za vrijeme njegovog kreativnog vodstva brend je u godini dana, 2016. zaradio više od dvije milijarde eura, a to je tek bio početak. Naime, godinu kasnije uslijedila je suradnja s legendarnim njujorškim streetwear brendom Supreme, koja je pomalo zaboravljeni pariški brend stavila na radar svih strastvenih ljubitelja mode i hypebeastova. No, nakon dvaju muškaraca na kreativnom čelu (u novijoj povijesti), na tron je napokon zasjela i jedna žena – Louise Trotter.

Umjesto elegantnih odijela, sportske polo majice… Ili?

Da dizajnerica preuzima kreativno uzde Lacostea objavljeno je prije točno dvije godine, u rujnu 2018. godine, i to na iznenađenje modnih znalaca. Britanka je, naime, gotovo deset godina provela kreirajući elegantne klasike za modnu marku Joseph koja se u fokusu šire javnosti našla kad je brend proglašen jednim od onih koji bi mogli naslijediti Celine iz ere Phoebe Philo. No, da je svoje mjesto pod suncem našla u sportsko-modnom brendu Lacoste bilo je jasno već od prvog dana. Dizajnerica je prethodno iskustvo i znanje skupljala u brendovima Calvin Klein, Gap, Tommy Hilfiger – brendovima čiji je forte u casualwearu, a osim što je Joseph učinila svjetski poznatim po luksuznim, minimalističkim flowy komadima u neutralnim nijansama, pokazala je da je vješta u krojenju te igri s različitim materijalima.

Nova era brenda

Fuzija njezinog snažnog modnog backgrounda i nasljeđe Lacostea koji je utemeljen kao sportski brend funkcionira iznimno dobro, a Trotter je zaslužna za to da se marka ponovno “vratila na mapu”. Pridonijela je tome i retromanija koja već sezonama vlada u svijetu mode, međutim povezivanje moderne elegancije koju je kao dašak svježeg zraka donijela dizajnerica i modela starih više od 85 godina, jako dobro funkcionira.

Uz to, ne škode i suradnje koje Lacoste unatrag dvije godine ostvario s već spomenutim Supremeom, japanskom streetwear markom Atmos, brendom Golf Le Fleur kojem je vlasnik glazbenik Tyler the Creator, high street favoritom Opening Ceremony te posljednje s up-and-coming njujorškom markom Chinatown Market. Takve dizajnerske kolaboracije približavaju Lacoste mlađoj publici, onoj koja pripada u generaciju Z, a milenijalcima, koji su krokodila furali u 90-ima dokazuje kako ima još štošta za pokazati.

Modernom i cool Lacosteu, kvaliteta je i dalje na prvom mjestu – ne samo kad su dugovječni materijali u pitanju (neki od nas još uvijek nose stare očeve lacostice koje sada, isprane boje, izgledaju još bolje nego prije), već i krojevi. Za svoju debitantsku kolekciju Trotter se vratila korijenima, nadahnuta Renéom Lacosteom i francuskom tenisačicom Suzanne Lenglen (jedna od najboljih prijateljica osnivača brenda) – za sezonu jesen/zima 2019. predstavila je minimalističku viziju, s velikim ambicijom za napad modnog svijeta, a brend je za te godine zabilježio prihod od 2.3 milijarde američkih dolara.

Ručno rađenim pletivom casual kroja, reinterpretacijom znaka krokodila i color blockingom privukla je mlađu publiku tradicionalnom brendu, dok je starijim fanovima dala priliku da Lacoste nose i u svečanijim prigodama s perfektnim krojevima, paletom neutralnih nijansi (prvih nekoliko lookova bilo je total camel) i dodavanjem raskošnih, teksturiranih tkanina.

Urbano, moderno i svježe – smjer je u kojem je Lacoste krenuo prošle godine.

Kako izgleda Lacoste u 2020. godini?

Za sezonu proljeće/ljeto 2020., odnosno svoju drugu kolekciju, dizajnerica je sportske siluete koje su upisane u DNA brenda predstavila u koži i svili, a identičnu odjeću nosili su muški i ženski modeli – gender fluid komadi još su jedan znak da je Lacoste hrabro korača u budućnost mode.

Predimenzionirana odijela, voluminozni kaputi i mokasinke s printom krokodila bile su najava da kreatorica nastavlja sa svojom vizijom predstavljanja Lacostea ne samo kao casual brenda, već i onog koji se temelji na francuskoj eleganciji, brenda koji se u budućnosti neće smatrati samo sportskim, već i luksuznim. Jer ako smo nešto naučili u 2020. godini to je da je udobnost novi luksuz.

look-22look-10look-11look-15look-16look-18look-27look-49look-40look-41look-48look-51push-2-square-desktop-1 (1)push-2-square-desktop-3 (1)push-2-square-desktop-5 (1)push-2-square-desktop-4 (1)

Kolekcija za aktualnu sezonu – jesen/zima 2020. godine, predstavljena početkom godine, inspirirana je igračicom golfa Simone Thion de la Chaume, suprugom osnivača modne marke, a ono što se posebno isticalo je silueta koja nešto više prati liniju tijela. Pastelne nijanse u kombinaciji s prljavo bijelom i zelenom – koja je ovog puta podsjećala na golf, a ne teniske terene, krasile su kapute, odijela, plisirane suknje i midi haljine, ali i donje dijelove trenirki i parke.

Retro komadi s modernim zaokretom, koje je kreativna direktorica predstavila nosivi su i prilagodljivi situaciji – nalazite li se na poslovnom sastanku ili opuštenoj večeri, u svakom slučaju bit ćete prikladno odjeveni, a šanse su i da ćete se osjećati poprilično ugodno, bez obzira na to što ste u istoj odjeći od jutra do mraka.

Već je nakon samo tri revije jasno da Trotter želi razviti brend izvan njegovog prepoznatljivog proizvoda, polo majice s logom krokodila, bez da ikad oskvrne ono zbog čega je kuća postala slavna. Čini se kako joj, barem zasad, to jako dobro ide, a Lacoste se zbog toga nalazi na listi brendova kojima u budućnosti predviđamo veliki uspjeh.

Fotografije: Lacoste, @lacoste