Iva Marušić 15.01.2025.

Zašto je Pitti Uomo najznačajnije događanje muške mode?

Na prvu pomisao, talijansku modu uvijek ćemo vezati Milano, no kad se radi o muškoj modi, to nije tako. Prije nego što su kuće poput onih Armani, Prada i Valentino započele s predstavljanjem svojih kolekcija na Tjednu mode u Milanu, Firenca je bila modna prijestolnica Italije. Naime, proteklih 50 godina, događanje Pitti Uomo je glavna modna atrakcija tog grada, ali i svijeta. S obzirom na to da je jučer započelo novo izdanje, odlučili smo istražiti sve o najznačajnijim danima u godini muških obožavatelja modne industrije.

Pitti Uomo je događanje koje se odvija svakog siječnja i lipnja. Radi se o najvećem sajmu muške odjeće koje okuplja više od 30 tisuća ljubitelja međunarodne industrije muške mode – izlagače, buyere, novinare i znatiželjne ljubitelje mode. U četiri dana, koliko događanje traje, međunarodni brendovi muške odjeće predstavljaju svoje kreacije, no i više od toga, određuju trendove u muškoj modi.

Ne čudi pritom, da je kao lokacija odabrana Firenca. Umjetnički utjecaj grada seže sve do renesanse, onda kad je toskanska prijestolnica postala popularna zbog proizvodnje visokokvalitetnih i ručno rađenih proizvoda, od onih izrađenih od slame pa sve do luksuznih komada izrađenih od najfinije kože. Takve su se zanatske tradicije nastavile i u 20. stoljeću i pomogle u tome da potaknu razvoj talijanske mode. Firenca je dom nekoliko luksuznih modnih kuća – grad je to u kojem su nastali brendovi kao što su Emilio Pucci, Roberto Cavalli, Gucci, Salvatore Ferragamo, kao i brojna druga slavna imena.

Ubrzo nakon osnutka, predstavljanje ženskih kolekcija tih brendova počelo se odvijati u Milanu, dok je Firenca postala glavno središte muške mode. Prvo izdanje sajma Pitti Uomo održano je 1972. godine i na njemu su talijanski brendovi predstavili svoje kreacije. Bio je to instantan uspjeh.

Giorgio Armani je tamo prikazao prvu kolekciju 1979. godine i predstavio svoju ideju muškog odijevanja. Bila je to tad prava modna revolucija: dizajner je kreirao dekonstruirani sako, odnosno nešto manje formalnu siluetu klasičnog modela, pa tako i hlača, koje čine odijelo. Tijekom 70-ih godina prošlog stoljeća, Pitti Uomo je postalo mjesto predstavljanja novih kolekcija i brojnih drugih utjecajnih imena talijanske mode kao što su Ermenegildo Zegna i Valentino. Bilo je to zlatno doba talijanske mode i proizvodnje “Made in Italy” koja je ojačala međunarodnu reputaciju sajma kao glavne destinacije za modne novitete za buyere i medije.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Pitti Uomo (@pittiuomo_official)

Kao što stoji u samom nazivu, sajam se održavao u impozantnoj palači Palazzo Pitti. Ipak, osamdesetih se počeo širiti zbog sve više izlagača i pa je preseljen na današnju lokaciju, Fortezza da Basso. Ono što je nekoć započelo kao mjesto predstavljanja kreacija tridesetak talijanskih, uglavnom proizvođača formalnijih odjevnih komada, ubrzo se razvilo u inkubator međunarodne muške modne scene. Devedesetih su godina na sajmu počeli izlagati brendovi muške odjeće iz cijelog svijeta i takav se sustav održava i danas.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Pitti Uomo (@pittiuomo_official)

 

Ipak, ono što je postalo ključna strategija za uspjeh ovog sajma su definitivno – street style fotografije. Pitti Uomo je zaista mjesto okupljanja muškaraca s najviše stila na svijetu. Fotografije stylish muškaraca koji svake godine posjećuju sajam i dan danas oblikuju trendove muške mode. No, osim toga, Pitti Uomo je događanje koje omogućuje nevjerojatan luksuz svakom kupcu koji na jednom mjestu može otkrivati fantastične i kvalitetne komade najznačajnijih brendova muške mode. Takva tradicija nikad ne bi trebala prestati.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Pitti Uomo, Instagram, Caroline Kynast, Marina Kabras