Talijani to rade bolje! Ovo su najbolje kolekcije s Tjedna mode u Milanu
Protekli je tjedan obilježen trećem u nizu Tjedana mode, onime u talijanskoj modnoj prijestolnici, u Milanu. Brojni talijanski brendovi predstavili su svoje vizije za proljeće/ljeto 2025. godine, a poneke su kuće osvojile modne obožavatelje i entuzijaste koji su već otputovali u Pariz na novi tjedan modnih noviteta. Unatoč tome što ove sezone brojni dizajneri igraju na sigurno, nas su se posebno dojmile četiri kolekcije s milanskog tjedna. Zašto su kolekcije kuća Gucci, Max Mara, The Attico i Bottega Veneta apsolutni pobjednici, otkrijte u nastavku teksta.
GUCCI
Kreativni direktor Sabato De Sarno najnovijom je kolekcijom za kuću Gucci ostao dosljedan svom stilu i estetici. Kolekcija je sadržavala je bila najbolji prikaz ležerne elegancije i statement komada, poput primjerice balonera nošenih uz široke traperice i majice bez rukava s Gucci logotipom. De Sarnova vizija oslanjala se na jednostavnu sportsku odjeću, kao i luksuzno skrojene siluete, čime je ponovno potvrdio svoju nenametljivu estetiku, ali i odao počast bogatoj povijesti kuće.
Naime, dodaci su zauzeli središnje mjesto, kultna Bamboo torba koja je prvotno osmišljena 1947. godine, ponovno je kreirana u različitim oblicima, a motiv bambusa proširio se i na ogrlice, narukvice i drugi nakit. De Sarno je jednako tako nastavio razvijati kultne mokasinke kuće, koje su ovog puta, predstavljene u obliku visokih čizama, čime je još jednom pokazao kako u modi spojiti prošlost i budućnost, i kako iz arhivskih komada zbog kojih je kuća prepoznata stvoriti nešto novo. Ovom je kolekcijom De Sarno servirao svevremenske komade koji se besprijekorno uklapaju u svačiji ormar i nastavio svoju viziju jednostavnosti.
View this post on Instagram
MAX MARA
Kolekcija proljeće/ljeto 2025. brenda Max Mara bavila se istraživanjem povezanosti mode i znanosti, fokusirajući se na geometrijsku preciznost i konstrukciju. Revijom su dominirali prepoznatljivi komada kuće po kojima je Max Mara obožavana, poput balonera, pencil suknji i sakoa. Paleta boja bila je neutralna – dominirale su smeđa, boja devine dlake, crna, bijela, tamnoplava i siva. Uz nenaglašene boje, privlačnost kolekcije kreativnog direktora Iana Griffithsa ležala je u preciznim detaljima, poput trokutastih ovratnika na kaputima i predimenzioniranih manžeta na košuljama. Cijela kolekcija je odisala profinjenim i sofisticiranim prizvukom i naizgled se nije toliko razlikovala od drugih kolekcija kuće, no to je upravo ono zbog čega se radi o brendu koji obožavaju žene svevremenskog i minimalističkog stila. Ova je kolekcija ponudila tihu, no jasnu prepoznatljivu eleganciju brenda.
THE ATTICO
Dizajnerice Giorgia Tordini i Gilda Ambrosio, novu su kolekciju za proljeće/ljeto 2025. nazvale “The Sound Of Breaking Glass”. Naime, bila je to duboko osobna kolekcija dizajnerica koje su nedavno doživjele prekide i novom kolekcijom odlučile su kanalizirati svoje emocije. Revija smještena u veliki idustrijski prostor, simbolizirala je ranjivost i snagu nakon emocionalnog preokoreta, a prigušeno osvjetljenje i stotine staklenih lustera koji su visili sa stropa simbolizirali su krhkost slomljenog srca.
Upravo je to bilo vidljivo u ovoj kolekciji koja je spajala modne komade s onim sportskim, a stylinzi kolekcije koje je radila sjajna stilsitica Emmanuelle Alt, uključivali su brojne komade brenda Nike. Robusne parke koje su nabačene na haljine sa resicama i šljokicama, oni su lookovi koji su podsjećali na flaper eru i 1920. godine kad su žene postale slobodnije u odijevanju i otkrile svoju slobodu u svemu, upravo ono što Tordini i Ambrosio sad žele.
View this post on Instagram
BOTTEGA VENETA
Dizajner Matthieu Blazy koji je novu kolekciju za kuću Bottega Veneta predstavio u subotu navečer i time okončao Tjedan mode u Milanu, opet je servirao reviju o kojoj se najviše priča. Ovog puta, to mu je uspjelo uz kolekciju, scenografiju i revijsku atmosferu koji evocuiraju djetinjstvo i spajaju konceptualnu umjernost s elegancijom odjevnih komada. Prvo što je posjetitelje dočekalo bile su vreće za sjedenje u obliku životinja, izrađene od kože koje je dizajnirao Zanotta Sacco. Upravo je to ono što je dodalo razigrani štih, postavljajući vedar i otkačen ton večeri. Blazyjev koncept odjevnih komada za proljeće/ljeto 2025. također je bio ukorijenjen u temi istraživanja djetinjstva. To je bilo vidljivo u predimenzioniranim jaknama i asimetričnim komadima, poput hlača s jednom nogavicom koje se nose ispod suknji.
Odjeća je, kako je i sam dizajner kazao, utjelovila osjećaj otkrića, poput djece koja se igraju u ormaru svojih roditelja i otkrivaju ono nešto novo. Ta pomalo neuredna energija odjevnih predmeta na savršen je način izgledala bezbrižno, no elegantno. Motivi životinja bili utkani kroz cijelu kolekciju i detalje, no unatoč takvoj razigranoj i djetinjastoj inspiraciji, Blazyjevo umijeće izrade i posvećenost detaljima bili su besprijekorni. Matthieu Blazy, novom je kolekcijom riskirao, no rizik mu se isplatio. U sezoni u kojoj brojni brendovi igraju na sigurno, Bottega Veneta dokazala je da u modi uvijek ima prostora za maštu.
View this post on Instagram
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Kendam, Instagram