Tara Grbčić 02.01.2017.

Mali modni dodaci: velika zarada za luksuzne brendove

Luksuzni brendovi definiraju cijenu proizvoda kvalitetom i imenom, s naglaskom na ime. Kožna torba koja se ručno izrađuje teško dostiže vrtoglavu cifru od nekoliko tisuća eura ukoliko na sebi nema etiketu poznatog brenda. Porast „lažnjaka“ u svijetu mode rezultat je sve veće želje kupca da se brendira, no zahvaljujući tom trendu sve se više povećava i prodaja malih luksuznih dodataka. Brendovi su prepoznali trend i povećali ponudu modnih dodataka u obliku novčanika, privjesaka, maskica za mobitel i malih torbica, izrađenih od kože i naravno s potpisom.prada

Dizajnerski logo ono je što proizvodu daje dodanu vrijednost, te se ovakvi proizvodi koji imaju funkciju accessoiresa nazivaju ulaznim proizvodima, odnosno proizvodima koji imaju nižu cijenu od pravih odjevnih komada i dostupniji su širem krugu kupaca. Mali kožni predmeti, parfemi i privjesci postali su jedna od glavnih grana prodaje luksuznih brendova.

Prema istraživanju Euromonitor Internationala, luksuzni dodaci su u 2015. donijeli zaradu od 5,7 milijardi dolara, što je porast od 5,3% u odnosu na godinu prije. Prema vidljivom trendu porasta prodaje, procjenjuje se da će ova grana modne industrije do 2020. donositi zaradu od preko 7,5 milijardi dolara.

Fendi-Karl-Lagerfeld-Bag-Bug

Najprodavaniji modni dodaci svakako su oni koji imaju jasnu vidljivost i prepoznatljivost brenda, pa je tako najpopularniji Burberry Thomas plišani medo koji košta oko 600 dolara. Slijede Fendijevi Bag Buds privjesci koji su 2013. postali Karlito privjesci inspirirani Karlom Lagerfeldom (a sada za njih postoji čak lista čekanja), te Moschino koji odlično brendira sve svoje dodatke – od maskica za mobitel koje su iznimno popularne, a koštaju oko 100 dolara, pa sve do remena i privjesaka.

Moschino-iPhone-Cases

„Ovi proizvodi pozicionirani su po cijenama koje su pristupačne, čime postaju ulazni proizvodi za kupce koji si ne bi priuštili luksuzni brend. Na ovaj način brend se približava široj publici i gradi lojalnost među potencijalnom novom kupovnom moći.“- Fflur Roberts, Euromonitor International

Zanimljivo je da se većina ulaznih proizvoda rasproda u rekordnom roku te potreba za njima uvijek postoji. Moschinove maskice za mobitel rasprodale su se i prije nego su stigle do polica trgovine, dok je Burberryjev Thomas uredno svake godine iznova rasprodan na policama Harrodsa.

burberry_44504_1

Roberts ističe i kako je asocijacija ključna za kupce, te da se ovom trendu kupovanja modnih dodataka najviše priključuju mladi kupci koji još nemaju visoku kupovnu moć, a izražavaju potrebu za luksuznim brendovima. Ovim trendom opet se približavamo popularnoj personalizaciji predmeta te odmicanju od uniformiranosti tako da je svakako zanimljivo pratiti kako se ulazni proizvodi u modnoj industriji razvijaju u zasebnu granu luksuznih malih proizvoda.