Tara Grbčić 27.11.2017.

Kako brendovi koriste umjetnu inteligenciju za pomoć u online shoppingu

Online dućane više ne gledamo kao dio tehnološke revolucije, dapače, postalo je normalno da sve što želimo kupiti možemo pronaći na internetu i prije kupovine provjeriti dimenzije, raspoloživost i cijenu. Online shopping je odavno prerastao okvire običnog webshopa pa tako nerijetko možemo pronaći i virtualne dućane, odnosno aplikacije ili stranice koje nam omogućuju virtualnu šetnju kroz dućan i odabir željenih predmeta. Burberry je svoj Digital store pokrenuo još prije pet godina, a u posljednjih nekoliko godina prevladava trend usluge virtualnog stilista.

Brendovi i tehnološki startup-ovi razvijaju uslugu virtualnog stilista preko chatbot servisa. Ova vrsta servisa bazirana je većinom na aplikaciji Facebook Messenger ili preko službene stranice brenda. Chatbotovi funkcioniraju tako da s obzirom na ključne riječi u upitu korisnik dobiva prilagođeni odgovor na upit. Trenutno uslugu chatbotova koristi preko 1,3 milijarde korisnika.

U rujnu ove godine Levi’s je u suradnji sa startup-om Mode.ai razvio uslugu Levi’s Virtual Stylist koja omogućuje kupcima da pronađu par traperica koji im savršeno odgovara. Levi’s Virtual Stylist pomaže pri odabiru preferencija kao što su visina struka, rastezljivost trapera, način pranja i održavanje, ali i prilikom odabira veličine s obzirom na to koju veličinu kupac nosi kod drugih brendova.

Slična vrsta usluge dolazi i od veoma popularnog chatbota Epytom. Radi se o uslugama osobnog stilista koji nije povezan s jednim brendom, već sugerira odabir najbolje kombinacije od odjeće koju netko već posjeduje s obzirom na vremenske uvjete i prigodu za odijevanje.

Istraživanja koja prate chatbot trendove predviđaju da će do 2020. preko 80% brendova i dućana s odjećom koristiti ovu vrstu usluge. S druge strane, nisu sve usluge virtualnog stilista koje danas postoje bazirane na usluzi chatbotova.

Već smo pisali o Amazonovom predstavljanju pametnog stilista u obliku Echo Look uređaja koji sadrži Alexu, a radi se o pametnom uređaju koji sugerira koju odjevnu kombinaciju odabrati. Poshmark je nedavno najavio izlazak njihovog vlastitog osobnog stilista koji će funkcionirati preko Amazon Alexa mogućnosti tako da će korisnicima nuditi savjete o odjevnoj kombinaciji s obzirom na prigodu.

Osim samog odabira poželjne odjevne kombinacije, postoje i druge vrste umjetne inteligencije koje brendovima olakšavaju put do kupaca. Jedna od njih je i aplikacija koju je Kim Kardashian nedavno predstavila, a funkcionira kao Shazam za odjeću. Radi se o aplikaciji Screen Shop koja omogućuje korisnicima da uploadaju fotografiju odjevnog predmeta kako bi dobili informaciju u kojim je sve online dućanima mogu pronaći. Aplikacija sadrži 10 milijuna artikala iz ponude 460 brendova i online dućana.

Iako sve vrste novih tehnologija imaju prostora za napredak, pa tako chatbotovi mogu zvučati kao roboti, i nekim korisnicima nedostaje ljudski kontakt kod usluge osobnog stilista, i dalje su puno isplativije za korisnike od uzimanja usluga pravog stilista. Čak preko 80% korisnika chatbot aplikacija tvrdi da je zadovoljno ovakvom vrstom usluge, a nas veseli vidjeti u kojem smjeru će umjetna inteligencija u modnom svijetu napredovati i što sve brendovi pripremaju za svoje vjerne kupce.