Iva Marušić 13.12.2024.

Matthieu Blazy dobio je najpoželjnije radno mjesto u modnoj industriji. Evo zašto nas to veseli!

Najpoželjnije radno mjesto u modnoj industriji je popunjeno. Nakon više od šest mjeseci nagađanja, francuska kuća Chanel prekinula je neizvjesnost i Matthieu Blazy je novi kreativni direktor francuske luksuzne kuće. Nakon što je jučer u kasnim popodnevnim satima objavljen odlazak francuskog-belgijskog dizajnera iz talijanske kuće Bottega Veneta i nedugo zatim najavljena njegova nasljednica Louise Trotter, modni je svijet dočekala i najiščekivanija vijest da – Blazy postaje novi kreativni direktor kuće Chanel.

Blazy će biti zadužen za stvaranje haute couture, ready-to-wear kolekcija i modnih dodataka. Naslijedio je Virginie Viard, čiji je naprasni odlazak u lipnju iznenadio sve, a kreativni studio pariške kuće od tad je preuzeo kreiranje svih dosadašnjih kolekcija.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial)

O ovoj se vijesti koja je jučer podigla prašinu među kreativnom industrijom, šuškalo već tjednima. Unatoč tome što su pojedinci maštali o Johnu Gallianu (koji je prije dva dana napustio kuću Maison Martin Margiela), Hediju Slimaneu i Pierpaolu Piccioliju, pobijedio je onaj o kojem se najmanje pričalo. Zašto? Zato što je Matthieu Blazy posljednje tri godine s adresom u Milanu postao omiljen dizajner suvremene mode, složit će se mnogi.

Malo poznat široj javnosti, ali vrlo cijenjen u sektoru modne industrije, Blazy je svojim radom u kući Bottega Veneta napokon predstavio svoj talent u punom sjaju. Na milanskom Tjednu mode u rujnu, njegove su revije bile među najiščekivanijima. Njegov rad u brendu Bottega Veneta zadovoljava kriterije sveprisutnog tihog luksuza, a pritom je vrlo kreativan u stvaranju u dijelu u kojem se brojni dizajneri tihog luksuza zadovoljavaju samo skupim materijalima. Blazy je od takvih materijala stvorio odjevne komade i dodatke koji će, a i već jesu, ostaviti veliki trag u povijesti modne industrije.

Još prije 10 godina jedna od najznačajnijih kritičarki modne industrije, Suzy Menkes, za dizajnera je napisala -“ne možete tajiti ovakav talent”. Bilo je to u srpnju 2014. godine, nakon što je Matthieu Blazy predstavio Artisanal kolekciju u kući Maison Martin Margiela. Menkes je tad bila u pravu. Francusko-belgijski dizajner imao samo 30 godina i tiho je vodio dizajnerski tim brenda Maison Martin Margiela.

Blazy je odrastao u Parizu i studirao modu u Bruxellesu na La Cambreu. Raf Simons (jedan od najvećih dizajnera današnjice koji trenutačno surađuje s Miucciom Pradom) ga je zaposlio odmah nakon školovanja u svojoj istoimenoj marki muške odjeće. Nakon toga, je započelo dugodoišnje prijateljstvo i suradnja sa Simonsom i njegovom desnom rukom, dizajnerom Pieterom Mulierom (koji je kasnije postao Blazyjev romantični partner).

Tijekom 2014. godine Blazy je napustio Margielu i pridružio se velikoj Phoebe Philo kao njezin asistent u brendu Celine. Malo tko je to tad znao, no upravo je Blazy taj koji je bio desna ruka u jednom od najpamtljivijih vremena modne industrije koje je danas nostalgično gledano kao “Old Celine”. Nakon novog uspjeha, Blazy se ponovno okupio sa Simonsom i Mulierom u Calvin Kleinu u New Yorku 2016. godine. Nakon što je Simons dobio otkaz 2019. godine, tri su se dizajnera na kraju vratila u Europu – Simons se pridružio Pradi 2020. godine, Blazy je zaposlen u kući Bottega Veneta (prvotno kao direktor dizajna pod tadašnjim kreativnim direktorom Danielom Leejem), a Mulier je preuzeo Alaïu.

No, Blazy se svojim radom u talijanskoj kući toliko istaknuo da mu, vjerujemo, nitko ne može parirati. U kući Bottega Veneta, talijanskoj marki poznatoj po kožnatoj galanteriji i intrecciato torbama, Blazy se usredotočio na stvaranje pažljivo izrađenih i vrlo poželjnih odjevnih komada. Onda kad je preuzeo posao i sjedio s timom koji je tamo već 20 godina, Blazy si je postavio jedno pitanje – “Što je Bottega?”, izjavio je za jedan modni časopis prije dvije godine. Ono što je onda shvatio jest činjenica je Bottega Veneta više od modnog brenda – to je zanat i tradicija – kojoj je kasnije, Blazy uspio unijeti potrebnu dozu modernog stila.

Blazy je u posljednje tri godine koliko je proveo u talijanskoj kući, dokazao da ima talenta, no više i hrabrosti voditi veliku luksuznu kuću nakon karijere koju je uglavnom proveo radeći iza kulisa za druge utjecajne dizajnere. Njegove kolekcije označile su prekretnicu i nakon samo godinu dana u talijanskoj kući, Blazy nije samo redefinirao brend, definirao je smjer. A uz takav je jasan i obožavani smjer u kojem je kuća krenula, Bottega Veneta ove godine zabilježila rekordne prihode, jer je ovaj “mali” brend prkosio padu luksuza koji su zabilježile i one pune veće modne kuće poput, primjerice, Chanela.

Stoga, ne čudi da je Blazy postao najtraženije ime u modnoj industriji, a taj je status potvrdio jučerašnjom objavom o svom novom poslu. Bruno Pavlovsky, predsjednik Chanel Fashion i Chanel SAS, kazao je da brend imao tri finalista za željenu ulogu kreativnog direktora. Kako je nadodao, Blazy se istaknuo jer “ima iskustvo, viziju Chanela i modernost koja nas je privukla”. A upravo je ta svježina potrebna kući Chanel.

Virginie Viard, nasljednica Karla Lagerfelda koja je prije toga surađivala s njime 20 godina, bila je 2019. logičan odabir francuske kuće. U duhu kontinuiteta i stabilnosti u modi, Chanel je kuća koja je poznata po osjećaju za oprez, a kodeksi brenda koji je osnovala Gabrielle Chanel tijekom stogodišnjeg postojanja često su ostajali nepromijenjeni. U konačnici, nedvojbeno je da je Blazy angažiran kako bi unio inovativnosti i iznenađenja najpoznatijoj modnoj kući svijeta.

Istovremeno, Blazyjevo imenovanje došlo je u trenutku kad industrija luksuza prolazi kroz značajnu transformaciju. Kupci danas žele više od baštine; žele inovaciju, održivost i priču koja stoji iza odjevnih komada brenda, a Blazy je mandatom u Bottegi Veneti pokazao da razumije takav suvremen način razmišljanja. Spajajući umjetnost i modu, učinio je Bottegu Venetu omiljenom među etabliranim klijentima. U Chanelu će jednako tako ima priliku proširiti takav pristup modnoj industriji, koristeći ogromne resurse kuće i globalnu platformu za postavljanje novih mjerila za ono što moderan luksuz može biti. Blazy će svoju prvu kolekciju predstaviti u listopadu 2025. godine, a u svakoj godini kreirat će čak 10 kolekcija.

Dok će iščekivanje za prvom Blazyjevom kolekcijom rasti svakog dana, fokus će se neizbježno okrenuti tome kako će dizajner tumačiti klasične kodove kuće. Od legendarnih modnih dodataka do prepoznatljivih jakni od tvida, nedvojbeno je da jedva čekamo vidjeti kako će ovaj veliki kreativac preoblikovati trajne simbole kuće. Njegova sposobnost da zadovolji tradiciju, ali i svoj istančan osjećaj za inovativnost, čini ga uvjerljivo najboljim izborom za parišku kuću.

U konačnici, nasljeđe u kući kao što je Chanel mora se poštovati, no nedvojbeno je da živimo u vremenu kad nam je potrebna inovativnost. Blazy možda nikad nije radio u kući Chanel i nije gradio karijeru kroz tu kuću poput Virginie Viard, no definitivno će, kao i svugdje do sad, za sobom ostaviti kreativni trag koji je modnoj industriji toliko potreban. Ovo imenovanje nije moglo biti bolje za modni svijet, veselimo se uzbudljivom razdoblju u kući Chanel i svemu što će Blazy predstaviti.

* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.

Fotografije: Instagram, Bottega Veneta