U ovako uređenom poslovnom prostoru svatko bi poželio raditi, zar ne? Vodimo vas u jedan moderni ured u Zagrebu
Danas zbilja puno vremena provedemo na poslu pa je gotovo podjednako važno u kakvom prostoru živimo, ali i radimo. Trendovi u poslovnom svijetu mijenjaju se brzo, a s njima i potrebe, želje zaposlenika i poslodavaca. Jedna od bitnijih stvari danas jest to da uređenje ureda bude funkcionalno, po mogućnosti suvremeno i u skladu s poslovnom kulturom, potrebama tvrtke u kojoj rade.
Sve to skupa utječe na produktivnost, kreativnost, zadovoljstvo, zdravlje zaposlenika, pa onda i imidž, a to zna i ekipa iz zagrebačke tvrtke VuMedi u čiji vas novi uredski prostor upravo vodimo. Za njihovo suvremeno i vrlo atraktivno uređenje bile su zadužene arhitektice Nikica Brnčić i Nera Jelaska koje su nam ispričale kako je zapravo nastao ovaj poslovni prostor koji se nalazi u Green Gold kompleksu i proteže na oko 500 četvornih metara.
Za početak, za jasniji kontekst, objašnjavaju kako je VuMedi zapravo online platforma koja se fokusira na medicinsko obrazovanje i povezivanje zdravstvenih stručnjaka, što su u samom startu itekako uzele u obzir radeći na ovom projektu.
“Pri samom ulasku u ovaj prostor, u kojem je prije bila poliklinika, bile smo oduševljene svjetlom. Zahvaljujućim velikim fasadnim staklenim stijenama, prostor se mijenja s kutom upada sunca tijekom dana i godine. Svaki put kad uđemo u prostor on izgleda drugačije. Zato smo pri projektiranju nastojale eksterijer dodatno ‘uvesti’ u prostor, birajući oblike i materijale nalik onima koji su korišteni na fasadama okolnih zgrada (koje su sretno uklopljene u okoliš i bujnu vegetaciju)” ispričale su arhitektice i pojasnile kako radi toga u interijeru osjećate kontekst okoliša te prostranosti.
Ulaskom u prostor pogled se proteže preko tri strane svijeta, a putem se, kao u nekakvoj suvremenoj inačici enfilade, nižu prostori – lounge soba, sobe za sastanke, uredi, call sobe. Glavna ideja bila je, objašnjavaju dalje, projektiranjem tlocrtne dispozicije povezati prostor u koherentnu i funkcionalnu cjelinu koja komunicira s okolišem i ugodna je za rad.
Radi zadanog budžeta i rokova, ali i dobrog stanja prostora, nije bilo mogućnosti ni vremena da se ide u opsežniju rekonstrukciju prostora. Iako bi neki projektantski izbori svakako bili drugačiji, primjerice zamijenile bi se postojeće podne obloge, Nikica i Nera odlučile su budžet iskoristiti za intervencije s najvećim ‘impactom’.
Naime, umjesto pukih interijerskih ili dekorativnih odabira skoncentrirale su se na arhitektoniku prostora, pa su tako umjesto zamjene poda dodale staklene stijenke da prostor povežu i stvore međusobnu vizualnu komunikaciju. Kako korisnici ipak ne bi bili zakinuti zbog rada u tako izloženom okruženju, projektiranjem namještaja, konkretnije zaklanjanjem stolnih jedinica, stvorena je ugodna privatnija mikroatmosfera.
“Investitori su željeli radni prostor koji komunicira značaj propulzivne brzo rastuće tvrtke, adaptabilan prostor, spreman u dogledno vrijeme prihvatiti veći broj korisnika, te ugodno i stimulativno ozračje za rad s dovoljno zajedničkih prostora za sastanke, druženje i opuštanje” govore nam dalje arhitektice te ističu kako je imperativ u projektiranju bio korištenje boja iz vizualnog identiteta tvrtke dok je većina namještaja ondje projektirana po mjeri i izrađena od strane lokalnih obrtnika. Namještaj koji pak zbog vremena i zadanog budžeta nisu mogle izraditi po mjeri, naručen je gotov (stolice, sofe i sl).
Kao jedan od glavnih aduta prostora, arhitektice ističu custom made zidne obloge u hodniku (enfiladi) koje komuniciraju vizualni identitet tvrtke, a u isto vrijeme dinamiziraju zidne plohe. Spomenute zidne obloge imaju zapravo funkciju skriti neke neželjene tehničke detalje koji se pojavljuju na zidovima. Konceptualno, zidne obloge su zamišljene kao opredmećena (u tri dimenzije) slika Josefa Albersa iz pedesetih godina prošlog stoljeća, koja ujedno odabranim bojama komunicira vizualni identitet spomenute tvrtke. Upravo ovaj umjetnički moment arhitektice dovede u vezu sa svojim radom općenito, u koji nerijetko implementiraju svoja stečena znanja iz povijesti arhitekture i likovnih umjetnosti u suvremeni kontekst, a u sklopu ovog projekta za to su imale priliku.
Za kraj, pitam ih i koliko je dugo trajao proces uređenja ovog poslovnog prostora, ali i što im je generalno bitno u poslu i kod ovakvih projekata. Govore da je od prvog ulaska u prostor do useljenja prošlo tri do četiri mjeseca, a prilikom suradnje s klijentima, obje ističu kako kontinuirano posvećuju pažnju temeljnim aspektima upravljanja projektima, uključujući financijski proračun (odnosno budžet), vremenski okvir, opseg posla i, naravno, kvalitetu.
“Od ranih suradnji do osnivanja vlastitih arhitektonskih studija, koristimo zajedničko iskustvo kako bi opredmetili prostore koji nadmašuju puku funkcionalnost, inzistirajući na total-designu. Od koncepta do samog izvođenja, pristupamo svakom projektu s istančanim okom i ljubavlju prema detalju. Jednaku pozornost posvećuju projektu kao i nadzoru nad istim, tako da nam je svakodnevica gradilište, na kojem nadograđujemo svoja znanja učeći od obrtnika” poručuju Nikica i Nera, a mi vas ostavljamo da razgledate ovaj zbilja krasan poslovni prostor u Zagrebu u kojem bi svatko poželio raditi.
* Ako vas zanimaju teme slične ovoj predbilježite se na MagMe newsletter! Svoju email adresu možete upisati u predviđeno mjesto niže na stranici.
Fotografije: Bosnić + Dorotić