Koliko puta dnevno zagrlite nekoga? Koliko traje taj zagrljaj?

Otkad smo počeli prakticirati socijalnu distancu zbog pandemije, nekako smo izgubili važan dio socijalizacije, a to je upravo dodir.

Iako je jako važno štititi se, danas nam dodir i zagrljaj znače više nego ikad do sad. Znanost nam govori koliko je važan topli dodir, koliko je djetetu za odrastanje ključan kontakt kože na kožu i kako bez toga ne živimo jednako kvalitetno. Najnovija istraživanja sa sveučilišta Sjeverne Karoline dokazala su kako 20 sekundi zagrljaja dnevno može znatno utjecati na fizičko i mentalno zdravlje.

Dok se grlimo, naše tijelo ispušta oksitocin, hormon povezanosti, koji opušta tijelo i smanjuje strest i napetost. Često se zove i hormonom ljubavi ili maženja jer ga najviše ispuštamo kad smo zaljubljeni. Oksitocin se počinje ispuštati već nakon 20 sekundi zagrljaja te je to dovoljan vremenski period da pozitivno utječe na naše zdravlje. Snižava krvni tlak i smanjuje noradrenalin, hormon stresa, povećava sreću i naravno poboljšava odnose.

Jedan od načina za sigurno grljenje u doba pandemije jest kreirati svoj “social bubble”, odnosno krug ljudi koji dijele prostore s nama ili znamo da zaista paze na epidemiološke mjere. Svakako se grliti može i tako da se izbjegava dodir lica ili pripaziti na to da su lica okrenuta jedno od drugog (a i maske nas štite) te, naravno, da izbjegavati zagrljaje s osobama koje imaju prehladu, temperaturu ili bilo koji od simptoma zaraze koronavirusom.

Nekim ljudima dodir manje odgovara nego drugima, neki nemaju naviku dugog grljenja i postoji čak i stigma dugih zagrljaja. Naviknuli smo se zagrliti u sekundu – dvije, čisto iz pozdrava ili navike. Upravo zato je jako važno dozirati, odrediti s kim, kada i koliko nam paše.

Bez obzira na trenutačnu situaciju u svijetu, dobro je usvojiti naviku grljenja. Ona će ostati za cijeli život.

Upravo zato, već danas odredite osobu s kojom to možete i želite. Podijelite s njom ovaj članak i grlite se kad god možete dulje od 20 sekundi. Mi u redakciji već danima prakticiramo ovu vježbu i znatno je utjecala na dobro raspoloženje, odnose s partnerima, ali i na vlastito samopuzdanje i sigurnost. Jer ponekad zagrljaj znači više od tisuću riječi.