Posljednjih godina svaki studeni obilježen je puštanjem muških brkova, no u čemu je fora? Movember je pojam koji dolazi iz engleskog jezika od kombinacije riječi moustache (brk) i November (studeni) te označava period u godini kada se u cijelom svijetu puštanjem brkova povećava svijest o raku prostate, te o zdravlju muškaraca općenito.

Ohrabrujući muškarce na sudjelovanje u eventu koji traje kroz cijeli studeni- mjesec borbe protiv raka prostate, cilj ove globalne kampanje je uključiti mušku populaciju u redovite preglede kako bi se na vrijeme detektirala potencijalna opasnost i kako bi dobili ispravan tretman dok je to još moguće.

MG866-Made-in-Movember-Campaign-Photos-2014-Media-Images-Portrait-10-LowRes-RGB-Logo-jpg

Projekt je nastao prije 12 godina u Australiji, uskoro su se pridružile mnoge zemlje diljem svijeta, a najviše pobornika projeku se priključilo u Kanadi.

Do danas je u projektu sudjelovalo preko 6 milijuna sakupljača donacija, te 18 milijuna samih donatora uključenih u projekt što je rezultiralo sa preko 730 milijuna dolara donacija diljem svijeta.

U Hrvatskoj se obilježava već nekoliko godina, te svake godine imamo prilike vidjeti sve zanimljivija rješenja kojima se podupire projekt- od zanimljivih pop-up brijačnica pa sve do besplatnih pregleda za muškarce.

Od 1.9. do 20.11. ove godine u Etnografskom muzeju u Zagrebu održava se izložba pod nazivom “Puna šaka brade” u sklopu koje će se od 14. do 18. studenog ove godine održati natjecanje za najljepšu bradu grada Zagreba. Sav prikupljeni novac ide u dobrotvorne svrhe, a o detaljima smo razgovarali s Matejem Perišićem, članom projekta.

puna-saka-brade-1

Prošle godine Movember je popraćen Pop-up storeom. Kako to da se ove godine ide s drugim pristupom, odnosno lokacijom poput Etnografskog muzeja?

Ovogodišnji najbolji kulturološki projekt godine pod nazivom “Puna šaka brade” završava u svijetu popularnim Movemberom, gdje će se u prostorijama Etnografskog muzeja Zagreb, od 14. do 18. studenoga održati humanitarno šišanje i uređenje brada pod vodstvom The Barbers tima. Za razliku od prošlogodišnjih Pop-up storeova koji su prezentirali američke brijačnice, ove godine smo se okrenuli na tradicionalne starozagrebačke brijačnice. Promjenom vizualnog identiteta brijačnice dodatno smo se približili posjetiteljima i ljubiteljima brada. Etnografski muzej Zagreb nam je pružio priliku da prezentiramo široj javnosti tradicionalne obrte i zanate koji uključuju i starozagrebačku brijačnicu.

Event će trajati 5 dana, kakav program je pripremljen i tko sve može sudjelovati?

Event će trajati 5 dana, u vremenu od 18 do 20 sati, te će se svi posjetitelji moći okušati u tradicionalnom brijanju i šišanju pod vodstvom hrvatskog The Barbers tima. Event će pratiti i bogati glazbeni program. Zadnjim danom prije zatvaranja ovogodišnjeg Movembera te cjelokupnog projekta Puna šaka brade, bradom obdareni posjetitelji moći će se natjecati u izboru “Naljepše brade Zagreba grada”. Popratni program ovoga eveta uključuje plesnu grupu Back to Swing, Go Retro, Škrgatić šeširi, te češljarski obrt Antuna Penezića – zadnjeg europskog tradicionalnog proizvođača češljeva.

_dsc0552

Trend vintage brijačnica u posljednje vrijeme sve je izraženiji, a i na samom projektu se udružilo nekoliko “barber shopova”- koliko Hrvati paze na izgled brade, vraća li se “gentleman look” u modu ili se ipak više naručuju “obične frizure za bradu”?

Zadnje tri godine prati nas trend povratka retro kulture u modi pa tako i u stylingu te slobodno možemo reći da vraća gentleman look na ulice Zagreba, pa tako i Hrvatske. U našim brijačnicama dodatno je izražen retro stil, stoga vrlo mali broj klijenata zahtijeva obične frizure.  Sve veći broj Hrvata pazi i njeguje svoje brade.