Sigurno ste do sada već mnogo puta čuli da netko nekome (ili čak vama) govori kako treba natjerati metabolizam da radi. Nije slučajno da je to rečenica koju vam i doktori, faramaceuti i fitness treneri iznova uvijek ponavljaju. No, iako se svi slažu oko te tvrdnje, ne slažu se uvijek i oko pravog načina kako to zaista i napraviti.

Mi vam donosimo nekoliko sastojaka kojima ćete bez muke uspjeti pokrenuti metabolizam, a nećete ni osjetiti da ste napravili nešto drugačije. Ključ je u samo nekoliko namirnica koje biste trebali uvesti u svoju prehranu.

CIMET

metabolizam1

Mnogi saloni za uljepšavanje pri svojim tretmanima koriste preparate na bazi cimeta. To je svakako logično s obzirom da su znanstvenici dokazali kako je cimet odličan začin za mršavljenje – pospješuje rad metabolizma sagorijevajući masne stanice te podižući temperaturu, što je posebno bitno za one sa slabijom cirkulacijom.

CJELOVITE ŽITARICE

metabolizam2

Cjelovite žitarice snabdijevaju organizam s mnogo dijetalnih vlakana koje pomažu ubrzati vaš metabolizam. Jedino na što posebno morate paziti pri nabavi ove namirnice jest da nabavite prave cjelovite žitarice. Pakiranja u supermarketima znaju zavarati i namamiti vas da kupite nešto što niste htjeli. Najsigurniji izbor definitivno su zobene pahuljice.

LJUTA PAPRIKA

metabolizam3

Svojstva ljute paprike pozitivno utječu na rad našeg metabolizma kroz dva načina; s jedne strane poboljšava rad metabolizma, a s druge suzbija žudnju za hranom.

KAVA

metabolizam4

Kava automatski stimulira naš centralni živčani sustav, a za to je dovoljna jedna šalica kave dnevno. Samo ta jedna šalica kave dnevno može ubrzati metabolizam za čak pet do sedam posto!

OCAT

metabolizam5

Jedna od glavnih karakteristika octa vezana uz ubrzavanje našeg metabolizma jest da pospješuje sagorijevanje masnih stanica. Istraživanja pokazuju kako kiselina u octu signalizira genima u tijelu da razgrađuju masnoće. No to nije jedina magična moć octa – ocat upravlja razinom šećera u krvi kako ne bi rasla prebrzo pa je stoga preporučeno konzumirati ga i nakon što smo unijeli rafinirane ugljikohidrate u svoj organizam.

CITRUSI

metabolizam6

Možda na tako nešto ne biste pomislili, no žvakanje citrusa također sagorijeva masnoće te na taj način drži metabolizam budnim. Odlična ideja za sljedeće druženje s prijateljima jest da ne poslužite slane i rafinirane grickalice. Probajte ih zamijeniti sa zdravim citrusima koji će u svakome slučaju biti zanimljiva i za vas dobra promjena.