Kultni brodovi Riva grade se još od davne 1842. na obalama jezera Iseo u sjevernoj Italiji. Popularnost i svjetsku slavu stječu uz Carla Rivu, praunuka osnivača Pietra Rive, pedesetih godina prošlog stoljeća.

Pedesete godine su Rivine zlatne godine u kojima su izdali modele Tritone, Sebino i Ariston. Gotovo svi modeli su unaprijed imali kupca, bez obzira na cijenu.

Riva je poput umjetničkog djela, neponovljivi sklad tikovine, kože i mahagonija; jedinstveni spoj elegancije, mehanike i elektronike.

Carlo Riva je prepoznao moment na tržištu, u kojem su bogati i slavni krenuli otkrivati luksuzna prijevozna sredstva – od aviona, auta pa do brodova, te je početkom šezdesetih rođen jet-set pojam kakvog danas poznajemo.

Tritone

Riva brodove tada uglavnom posjeduju kraljevi, sultani, državnici, poznati glumci, pjevači i biznismeni kao što su Sophia Loren, Sean Connery, Brigitte Bardot, Jean Paul Belmondo, Richard Barton, Dino de Laurentis, Peter Sellers, perzijski šah Reza Pahlavi, jordanski kralj Husein, princ Rannier od Monaka i mnogi ostali.

Riva brodovi su igrali važnu ulogu i u nekim filmovima, npr. Oceanovih 12 i u filmovima o James Bondu.

Šezdesetih je Rivin gliser od mahagonija bio znak pripadnosti visokom društvu te su Rivini brodovi bili prisutni na luksuznim lokacijama kao što su St. Tropez, Capri ili Monte Carlo. O popularnosti Riva brodova u to vrijeme, svjedoči i poznata izjava Brigitte Bardot da mijenja gliser Rivu sa svakim novim muškarcem.

  

 

1962. na Milan Boat Showu predstavljen je Rivin prototip modela Aquarama s V8 motorom koji postiže brzinu do 70 km/h. Brod od 8,02 metara dužine, 2,62 metara širine, mjesta za osmero, dva ležaja u pramcu i dva benzinska motora Chris-Craft po 185 konja prvi je javno iskušao Gianno Agnelli, kralj Fiata i jedan od najvažnijih poduzetnika u Italiji. Agnelli je tvrdio da brod djeluje nestabilno i da mu se čini da se može prevrnuti pri velikim brzinama, a Riva je spretno prihvatio izazov- rekao je Agnelliu da može voziti brod najvećom brzinom i ako dođe do prevrtanja, njegov je besplatno. Naravno da je u konačnici Agnelli platio puni iznos broda, a narudžbe su nastavile dolaziti sa svih strana.

Aquarama

Jedna od glavnih Rivinih rečenica u to vrijeme bila je:

“Moji klijenti plaćaju kvalitetu, a ne luksuz.”

No dobivali su i kvalitetu i luksuz. Svi Rivini brodovi plaćaju se unaprijed u iznosu od 100% cijene, no isti tako se Riva obvezuje platiti penale u iznosu od 1% vrijednosti broda za svaki dan kašnjenja u isporuci, ako do toga ikada dođe.

Aquarama je vjerojatno i najskuplji model broda ikad, zadnji takav model prodan je na aukciji 2011. za gotovo milijun dolara.

U međuvremenu stižu i novi modeli, no od kompozitnih materijala – Bahia Mar, Sport Fisherman i novi gliser Aquariva.

Aquariva

Neko vrijeme vlasništvo je preuzeo Rolls Royce, no 2000. godine Carlo Riva konačno prodaje kompaniju grupaciji Ferretti Group. Norbertu Ferrettiju je bilo iznimno važno sačuvati pravu vrijednost, a to je Rivin utjecaj na dizajn i kvalitetu te se odlučio vratiti poznatim  modelima i materijalima.

Tako je gliser Aquariva predstavljen 2001., godinu dana nakon što je Rivu preuzela grupacija Ferretti Group. Oblikom je vrlo sličan Aquarami, ali je izgrađen od najsuvremenijih materijala. Trup i paluba mješavina su stakloplastike i kevlara, da bi imao izuzetnu čvrstoću i malu težinu. Sve je savršeno upakirano u prvoklasni mahagonij – da bi ekskluzivnost bila potpuna.

Modeli koji su slijedili nastavljali su oduševljavati- Rivarama 44, Riva Rivale, Sunriva, SportRiva 56, Riva Ego, Opera i Venara, riva Vertigo i jedan od najnovijih modela- Aquariva Bentley Blue.

Aquariva Bentley Blue

Danas Riva pruža ponudu od 15 različitih modela u tri različita područja- Aziji, SAD-u i Brazilu.

U Hrvatskoj su trenutno zabilježena dva vlasnika Riva broda, no mnogi se sjećaju slike Tita u gliseru Riva na Brijunima, za koji se kasnije doznalo da je zapravo riječ o kopiji.
Kako je prije nekoliko godina otkrio tjednik Globus, maršalova kopija ima plastiku umjesto kroma i još niz detalja koji dokazuju da se ne radi o originalu.
No Tito je, čini se, živio i umro u uvjerenju da je vozio originalnu Rivu. Nije se sa sigurnošću otkrilo gdje je taj plagijat izrađen, ali trag je vodio ne prema jadranskim brodogradilištima, već prema Zemunu.