Najteže je početi, sa svime što radite – kada treba pospremiti kuću, početi pisati tekst poput ovoga, donijeti odluku, pa čak i ponekad ustati iz kreveta. A odgađanjem samo pogoršavamo stvari; gubimo vrijeme i produbljujemo osjećaj nesretnosti što moramo odraditi nešto što nam se možda i ne da.

A onda smo čuli za knjigu Five second rule koju je napisala Mel Robbins, CNN-ova voditeljica, životna trenerica i motivacijski govornik. Na početku smo mislili da se radi o još jednoj new age knjizi koja neće zapravo puno toga promijeniti u našem životu, ali znate što – krivo smo mislili.Filozofija koju Robbins objašanjava vrlo je jednostavna. Kada morate napraviti nešto što vam se ne da ili čega se možda i plašite, potrebno je samo krenuti uz brojanje 5,4,3,2,1 – i naprosto napraviti prvu radnju. Nakon dugog radnog dana, ne da vam se još ići i na trening, a znate da morate. Umjesto da vječate u sebi hoćete li preskočiti današnji trening i naposljetku ne otići, jednostavno kada se pojavi negodovanje u vama, trebate početi brojati u sebi i kada dođete do nule, pokrenuti se – početi spremati torbu za trening, presvući se i izići iz stana. Toliko je jednostavno. Jer kada ste već krenuli, odraditi trening zapravo je i lakši dio.

Nekima je jutarnje ustajanje iz kreveta najveća noćna mora. Ništa nećete postići navijanjem 10 alarma i odgađanjem ustajanja, jer znate što – nit ćete na taj način biti odmorniji kada se napokon i ustanete niti će ustajanje biti lakše. Dapače, ukoliko zaspete između dva alarma, radi odgađanja ustajanje će biti još teže. Ako ponovno zaspete između dva alarma, novi ciklus sna traje 180 minuta, a vi ćete ga sljedećim alarmom poremetiti te se dići iz kreveta još umorniji nego što ste bili. TIP: Navite jedan alarm i kada on zazvoni počnite odbrojavati od pet do nule, i jednostavno se dignite. Toliko je jednostavno.Ono što Mel Robbins naglašava jest da je bitno u glavi odlučiti da nakon što dođete do nule svojim odbrojavanjem, nema više premišljanja, jednostavno morate odraditi ono radi čega ste uopće počeli brojati u sebi, nema nazad.

I sve je zaista toliko jednostavno. Za one koji se muče s debljinom, kada odluče posegnuti za hranom, trebaju u sebi početi brojati 5,4,3,2,1 i jednostavno vratiti hranu u hladnjak. Za one koji traže povišicu, umjesto da hodaju ispred šefova ureda i ne znaju kako da započnu razgovor, trebaju početi odbrojavati u sebi te nakon 1, pokucati na ta “tako strašna” vrata. Ponekad su teške i naizgled lake stvari. Nazvati zubara jer se bojimo boli, i onda odgađamo posjet koji nam može spasiti zdravlje. Kada pomislite da biste trebali posjetiti liječnika i da ćete ga sigurno nekad nazvati, ne odgađajte, odbrojite 5,4,3,2,1 i dignite slušalicu.

Ovim jednostavnim pravilom možete se boriti i protiv svojih najvećih strahova, odlučiti ispraviti odnose koji su možda već godinama loši, odraditi najjednostavnije zadatke u danu, ali i izboriti se za sebe.

Promijenite svoj život na bolje, vjerujte, bit ćete puno zadovoljniji, sretniji i ispunjeniji. Životne promjene nisu rezervirane samo za početak godine kada svi odlučuju mijenjati stvari u svom životu. Promijenite ih već danas.