Hrana je neizostavan dio našeg života. Hrana nas održava na životu. Dok jedan dio svjetske populacije gladuje, ostatak se bori s pretilošću. Problem je kada je hrane premalo, ali problem u modernom svijetu jest i kada je hrane previše. Za neke, hrana je svetinja. Kada stavimo na stranu čisto fizički aspekt hrane, možemo joj pristupiti i s duhovne strane. Što jedemo, koliko jedemo i kako jedemo? Sve ima svoje zašto, a odgovore svakako treba uvažiti i primjenjivati u svakodnevnom odnosu prema hrani.

Odnos sa hranom

Od rođenja njegujemo odnos prema hrani. Svi jedemo i svaki dan odlučujemo što jedemo i koliko jedemo. Neki od nas jedu previše, neki premalo, neki nezdravo ili pak ‘previše’ zdravo. U kakvom ste vi odnosu s hranom? Borite li se s prekomjernom težinom? Jeste li ovisni o hrani? Koliko vas hrana usrećuje, a koliko vas čini nesretnima kada je nema? Koja god da je vaša situacija, važno je prepoznati imate li zdrav ili nezdrav odnos prema hrani.

Važno je kako jedete

Stručnjaci sve više upozoravaju na važnost svjesnog jedenja. Kada konzumirate hranu, činite to svjesno. Koncentrirajte se na ono što jedete, koliko je to hranjivo, na koji način će vam činiti dobro. Jedite polako, pomirišite hranu, okusite ju u ustima i dok ju gutate mislite pozitivne misli.

Ne kažnjavajte se

Jučer ste pojeli previše? Više od planiranog? I danas se osjećate grozno zbog toga. Prestanite se kažnjavati zbog nečega što ste učinili. Sada je kasno. Najgore što možete učiniti jest pojačati negativan učinak pojedenog stvarajući negativne emocije. Vaše tijelo prepoznaje vaše psihičko stanje i takvo bilježi u vašim stanicama.

Uživajte u hrani

Hrana je blago. Kada sjednete za stol, osjetite zahvalnost za obrok koji ćete pojesti. Mnogo je onih koji nemaju tu sreću da jedu kada su gladni. Cijenite hranu, volite ju i uživajte u njoj. Kada god je moguće, posvetite se obroku kao duhovnom procesu kojim punite svoje tijelo energijom. Bitno je kakva je to energija – negativna ili pozitivna?