Ljeto je vrijeme za koje odgađamo sve ono što ne stignemo preko godine. Ovu knjigu ću pročitati preko ljeta… Naći ću se s prijateljicom s kojom mi se baš ne nalazi kad ću biti na godišnjem…Posvetit ću si više vremena preko ljeta…Ovo ljeto počinjem vježbati… I tako dalje. Izgovori, izgovori… Dobra vijest je da je ljeto stiglo i sada napokon možete napraviti sve što ste si obećali. Ako je jedna od tih stvari bila i posvećivanje više vremena sebi, onda ovo ljeto možete naučiti – meditirati. Da je meditacija zdrava i da pozitivno utječe na nas fizički i psihički, već znamo. Ali kako meditirati kada nam je u glavi potpuna zbrka i naučeni smo na brz način života? Deepak Chopra, liječnik i autor brojnih knjiga o duhovnosti, rekao je: „Naše tijelo zna kako biti mirno, mi mu samo moramo pružiti šansu.“ Imajući to na umu, slijedite ove korake i ovo ljeto učinite nešto dobro za sebe.

Pronađite mjesto

Prvi korak jest pronaći tiho i mirno mjesto u stanu, kući ili na otvorenom na kojem se osjećate ugodno. To je mjesto gdje vas nitko neće ometati te na kojem ćete se moći opustiti znajući da vas nitko ne promatra. Ako vas veseli, to mjesto možete i posebno urediti – mirisne svjeće, predmeti koji su nam od emotivne vrijednosti, glazba koja nas opušta…

Meditirajte u sjedećem položaju

meditacija

Nije bitno jeste li na podu ili na stolici, bitno je da sjedite uspravno i da vam je kralježnica ravna. Ako vam je u početku teško tako sjediti, legnite na pod. Važno je da vam je tijelo što više opušteno te da vas ništa ne smeta.

Bez velikih očekivanja

Počnite lagano. Nemojte očekivati da ćete već pri prvom meditiranju provesti sate u tišini. Za to treba praksa. Zadajte si manje ciljeve. Za početak koncentrirajte se na svoj dah te deset puta duboko udahnite i izdahnite. To je meditacija. Misli koje vam dolaze (a dolazit će!) samo otpustite. To znači da ne trošite energiju razmišljajući o njima već im dozvolite da samo prođu kroz vaš um. Jednom kad prođu, više vas ne opterećuju.

Stvorite naviku

c2d4a08e71e1a3b0c03f714dbfbe08cd

Da bi meditacija bila učinkovita i da bi imala smisla, potrebno ju je redovito prakticirati. Meditacija obogaćuje naš život, čini nas sretnijima, kreativnijima i sposobnijima. Iako je mišljenje da meditacijom smirujemo um i odmičemo se od svojih misli, ona čini upravo suprotno. Kada meditiramo, omogućujemo svome mozgu da bude u doticaju sa svijetom, sa svim našim mislima i da se uspješnije nosimo sa svime što nam ovaj svijet donosi. Ujedno nas umiruje ali i čini bržima. Opušta nas, ali čini i opreznijima. Oslobađa nas, ali i daje snagu da budemo bolji. Zato ne razmišljajte previše i ovo ljeto stvorite novu naviku – meditirajte