Nakon blagdanskih veselja i uzbuđenja, obično slijedi nešto manje vedro razdoblje. Većinu ljudi siječanj vraća u tmurnu svakodnevnicu i podsjeća koliko smo točno potrošili za blagdane. Istraživanja su pokazala da je treći ponedjeljak u godini – poznatiji i kao ‘Blue Monday’ – najdepresivniji dan u godini. Za vas izdvajamo kako se obraniti od siječanjskog lošeg raspoloženja.

Vježbajte, vježbajte, vježbajte

depresija4
Tjelovježba, kao u mnogo drugih stvari, korisna je i u borbi protiv depresije. Ne kaže se uzalud da je zdrav duh u zdravom tijelu. Čak i lagana šetnja od pola sata dnevno pozitivno utječe na vaše fizičko i psihičko stanje. Ako niste tip osobe koja uživa u vježbanju, zadajte si lakše ciljeve – umjesto dizala koristite stepenice, prošetajte do posla (ako nije predaleko) ili produžite dnevne šetnje psa.

Tražite svjetlost

depresija6
Zimski dani često su tmurni i oblačni. Svaka zraka svjetlosti dobro je došla. Iskoristite sunčane dane i provodite ih na otvorenom. Dokazano je da sunčeva svjetlost (u određenoj mjeri) pozitivno utječe na naše stanje.

Nađite zanimaciju

Ne mislimo na posao i ono što svaki dan radite. Bavite se nečim novim, nečim što vam pruža veselje. Ako ste donijeli novogodišnju odluku, provedite je. Ako već duže vrijeme odgađate stvari koje vas zanimaju, siječanj je odlično vrijeme da ih započnete!

Lakše s jelom i pićem

depresija7

Za vrijeme blagdana pretjeramo s finom hranom i pićem te prekinemo svoje uobičajene dnevne prehrambene navike. Rezultat je koja kila viška i grižnja savjesti. Ako izbacite alkohol i smanjite šećer, na dobrom ste putu za oporavak. Osim što debljaju, utječu na promjene raspoloženja te nam otežavaju već ionako teške dane. Očistite organizam – puno vode i manje svega ostalog!

Budite zahvalni

Razmislite o dobrim stranama svog života. Budite zahvalni na onome što imate. Grlite i ljubite one koje volite. Učinite im dan ljepšim i podsjetite ih koliko vam znače. Nasmiješite se i zapamtite – život je lijep!