Body & Soul Sunday – Hranom protiv umora

Proljeće je prekrasno. Ptice pjevaju, cvijeće raste, priroda se budi – a nama se spava. Iako proljeće predstavlja buđenje iz zimskog sna, naš organizam prolazi kroz velike promjene što osjećamo kao tzv. proljetni umor. Dok je vani sunčano, toplo i zeleno – mi smo pospani, nervozni i bezvoljni. Kako bi što više uživali u ovim lijepim danima, istražili smo što jesti kako bi pomogli tijelu da se što brže i bezbolnije trgne iz zimskog sna.

Limuni

main.orikkkkginal

Zimi najčešće jedemo limune jer su bogati vitaminom C i služe u borbi protiv gripe i prehlade. Ipak, nema razloga da ih ne nastavite konzumirati i u proljetnim mjesecima. Možda najlakši način jest popiti limunadu. Ujutro, prije doručka, popijte čašu mlake limunade (bez šećera). Daje vam energiju te potiče rad metabolizma.

Riba

main.origikkknal.640x0c

Bogata omega 3 masnim kiselinama, riba potiče stvaranje serotonina – hormona zadovoljstva i sreće. Budući da se tijekom zime smanjuje količina serotonina u našem tijelu, u proljeće počinjemo osjećati njegov manjak. Iz tog razloga, između ostalih, preporuka nutricionista jest uključiti ribu u obiteljski jelovnik barem tri puta tjedno.

Šparoge

c424a43ff64a4ba090f573d621dc3e9c

Voće i povrće najbolje je jesti kada su u sezoni, a upravo je u tijeku sezona šparoga. One su bogate aminokiselinama koje su važne za živčani sustav. Ako niste u prilici baviti se branjem šparoga, što je jedna od omiljenih proljetnih aktivnosti mnogih ljudi, navratite do najbliže tržnice.

Neki to volje ljuto

   main.original.640xkk0c

Ljuta hrana dokazano je zdrava. Iako ljudi uglavnom ili podnose ili ne podnose ljuto, znanstvenici se slažu da ljuta hrana pozitivno utječe na organizam. Ako je jedemo u razumnim količinama, ljuta hrana, poput ljutih papričica i feferona, potiče rad metabolizma. Bogata je vitaminima A i C te odmah nakon konzumacije otvara dišne puteve.

Ugljikohidrati

Iako nepopularni kada smo na dijeti, ugljikohidrati imaju pozitivnu ulogu u borbi s proljetnim umorom. Budući da su namirnica koja organizmu daje energiju, proljeće je vrijeme kada si možete priuštiti malo više tjestenine i krumpira. Dobar tek!